mc 505 aansturen via midi (ableton)????

slickerik

phonologic
Lid sinds
7 juli 2007
Berichten
13
Locatie
eindhoven
Ben nou een tijdje bezig met mijn trouwe mc 505. Wil hem gaan gebruiken voor live doeleinden en vroeg me af of het mogelijk is om meerdere instrumenten aan te sturen via ableton?

Nu worden de midi signalen doorgestuurd naar de part ik kies maar niet naar meerdere parts te gelijk.

Kan ik bijvoorbeeld acht midi tracks in ableton aanmaken en deze door sturen naar mijn Rythm en part 1-8?

Hoor het graag!!
 
Heb zelf geen MC505 maar deze is volledig met midi te besturen, handleiding Hoofdstuk 16. Ik heb ervaring met de MC303 en zelfs daarmee kon je de kanalen apart inspelen. Met heel veel moeite, dat wel. De MC505 is een grote verbetering op de 303, niet alleen qua sound, maar ook qua midi.

Bij Roland kun je de manual downloaden. Je moet je dan wel registreren (gratis) of PM mij even.

Het inspelen gaat alleen naar het kanaal dat je op dat moment geselecteerd hebt. Je kunt de andere kanalen wel allemaal tegelijk afspelen, terwijl je er één bespeelt.
 
...

...

Ja, dat kan. Rhythm Part is midi kanaal 10. De andere zeven parts hebben de midi-kanalen 1 t/m 7.

Ok! maar is hier een instelling voor nodig die ik moet doen op de 505? Doe mijn best om het uit de handleiding te vissen maar ze hebben het alleen maar over midi aansturen vanuit de 505.. is het een instelling rx of tx switch?
 
Back
Top