MS20 (vintage) aansturen vanuit Ableton / step sequencer

ik denk als je een midi cv converter kiest je beter ook de note cv kan gebruiken.
lijkt me onhandig om note op een ander apparaat te hebben.
de vraag is hoeveel cv kanalen je nodig hebt.
De electra one heeft weinig met dit te maken.
de cv kanalen zullen een cc nummer hebben wat je met ableton kan uitsturen en met de eone.

3 extra cv kanalen lijkt mij genoeg.
Ik hoef niet alles te automaten, filter cutoff is al bijna genoeg, dus 3 lijkt mij prima.

Ik heb nog geen tijd genomen om die manual van beiden te checken, dus Kenton Pro Mk3 vs de CV.OCD, maar is de Kenton dan de meer geschikte van de 2?
 
Ik heb een andere oplossing. En dat is sidechaining pads maken met de Korg en dan de sound door een software of hardware compressor die het geluid ducked. Hier in kan je allemaal verschillende standen maken.
Ik begrijp niet wat je hier nu bedoelt haha :D
 
is het niet normale cv om de parameters aan te sturen op de ms20? Dan zou de ocd volgens mij interessanter zijn, om evt ook nog andere zaken met cv en gate te kunnen doen.
 
is het niet normale cv om de parameters aan te sturen op de ms20? Dan zou de ocd volgens mij interessanter zijn, om evt ook nog andere zaken met cv en gate te kunnen doen.
Ik heb me nog nooit verdiept in midi to cv, ik ben dus een totale noob op dat gebied, maar ik neig juist toch wel meer naar de Kenton als ik zo wat dingetjes lees (features, build quality, versatility etc.)
 
Ik heb zelf sinds ik mijn MS-20 heb (ergens jaren '90) een Kenton Pro Solo er aan hangen. Rock solid, doet wat hij moet doen. Via de aux uitgang kun je een parameter als filter cutoff aansturen. Dus wat dat betreft voldoet die ruimschoots. De CV.OCD is een stuk uitgebreider, maar misschien ook wel overkill als je 'm alleen voor de MS-20 wil gebruiken.
Waar je overigens wel rekening mee moet houden is dat je waarschijnlijk wel stepping gaat horen als je de filter via MIDI -> CV aan gaat sturen. Met MIDI heb je uiteraard maar 128 stappen, dus verdeeld over de hele range van zo'n filter cutoff knop is dat hoorbaar.
 
Ik begrijp niet goed persoonlijk waarom je midi tweaks wil terwijl net knoppen draaien t fijnst is. Gewoon paar keer doen en audio opnemen? Ik gebruik enkel notes and ik midi naar n oudje doe. Das net de pret.
 
Ik zou een geschikte geluidskaart pakken (even checken welke modellen dit ondersteunen!) met meerdere uitgangen en het zo aansturen. Dat is qua timing én resolutie strakker. Dan kun je gewoon een extra envelope vanuit je DAW uitsturen, een LFO of wat je ook wil in plaats van dat je afhankelijk bent van de beperkingen van MIDI.
 
nou ja natuurlijk is knoppen draaien fijn maar met automation kun je dat weer editen en afspelen.
extra cv's is ook extra modulatie. zo pak je er zo een lfo of envelope bij.
 
als het goedkoop moet zijn : SQ1 : Midi to CV converter én een toffe sequencer inéén.
 
Ik zou een geschikte geluidskaart pakken (even checken welke modellen dit ondersteunen!) met meerdere uitgangen en het zo aansturen.
Ik denk dat dat wat lastiger is vanwege de Hz/V aansturing van de Korg. Hoe zou je dat dan doen?
 
Ik begrijp niet goed persoonlijk waarom je midi tweaks wil terwijl net knoppen draaien t fijnst is. Gewoon paar keer doen en audio opnemen? Ik gebruik enkel notes and ik midi naar n oudje doe. Das net de pret.
Er zijn plenty redenen om dit te willen, je hebt maar 2 handen, die bovendien niet retestrak in timings zijn en bovendien niet altijd snel genoeg kunnen bewegen. Kijk, als het echt alleen gaat om een filter langzaam open te draaien, tja, dan heb je dat niet nodig, maar als je meer complexe modulaties wil doen, of snelle met bepaalde intervallen, dan is automation toch wel heel fijn.
 
Ik heb sinds kort een kenton pro solist ( 2de hands) aangeschaft om m’n ms20 aan te sturen

Kan hem alleen naar aanbevelen : nauwkeurig, snel/ strak , betrouwbaar en uitgebreid aan te passen waar nodig of gewenst . Na alle gekloot , voor mijn ms20 een grote stap voorwaarts
 
Ik denk dat dat wat lastiger is vanwege de Hz/V aansturing van de Korg. Hoe zou je dat dan doen?
Je kan de onderste freq in pot/ ( tweedeplug van links bovenste rij) gebruiken

Die reageert wel als volt/oct , wel wat pielen met goed afregelen of instelweerstandje in de draad monteren bv
 
Ik denk dat dat wat lastiger is vanwege de Hz/V aansturing van de Korg. Hoe zou je dat dan doen?
Hz/V is alleen voor de oscillatoren, de filters zijn V/Oct. Daarom is filter tracking ook zo lastig zonder externe hulp, Hz/V out lijkt een soort van exponentieel de filters aan te sturen. Maar Silent Way lijkt gewoon te werken?

Zelf gebruik ik de MS-20 mini gewoon over MIDI, en de rest doe ik dus dan loop ik daar sowieso niet tegen aan.
 
je weet dat er ook gewoon een ms20 bestaat die enkel n controller is hé? Dus de vst bestaat gewoon :)
 
Ik heb 5x Phillip Rees werkt goed. Niet meer te koop . Maar een beatsteppro lijkt ook goed. Maar het zijn alleen maar nootenpulse
 
Een Kenton Pro Solo werkt perfect met de ms10 en ms20. Hartstikke strak en zuiver, heb hem al 20 jaar in gebruik.
Op de een of andere manier is de cv conversie met de sq1 sequencer niet zo zuiver als bij de Kenton.
 
Back
Top