[filter disco] I Love

Rino

Rineau
Lid sinds
3 december 2002
Berichten
399
Locatie
Amsterdam
Ik ben maar eens lekker aan 't samplen geslagen en met 't volgende trackje op de proppen gekomen. Ik denk dat ik nog wel wat ga schaven aan 't arrangement, maar al met al ben ik er aardig tevreden over.

Hij is hier te beluisteren:

I Love

Ik heb nog geprobeerd er zo'n enorm zuigende compressie á la Thomas Bangalter (Daft Punk) - "So much Love to Give" erin te krijgen, maar dat wil nog niet zo helemaal lukken. Iemand tips met welke VST plugin dit te doen is?
 
Vind hem toch al lekker klinken hoor compressie nu van Kontakt ??
Klint al aardig "Daft'' in elk geval!:okdan:
 
ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! vet lekker! man echt wel. Kan ik die nie kopen???????????
 
Re: [filter disco] I Love

Origineel geplaatst door Rino
Ik ben maar eens lekker aan 't samplen geslagen en met 't volgende trackje op de proppen gekomen. Ik denk dat ik nog wel wat ga schaven aan 't arrangement, maar al met al ben ik er aardig tevreden over.

Hij is hier te beluisteren:

I Love

Ik heb nog geprobeerd er zo'n enorm zuigende compressie á la Thomas Bangalter (Daft Punk) - "So much Love to Give" erin te krijgen, maar dat wil nog niet zo helemaal lukken. Iemand tips met welke VST plugin dit te doen is?

nog ff een goede vocal erop en jij bent binnen!!! had hiermee wel wat gedaan klinkt echt super proffesioneel.Probeen met die ene jongen van forum in contact tekomen die had laatst een track met en vocal erin erg goed.
dat mist gewoon een lekkere vocal en dan is ie echt de bomb
 
Origineel geplaatst door Kevin
Vind hem toch al lekker klinken hoor compressie nu van Kontakt ??
Klint al aardig "Daft'' in elk geval!:okdan:

Nee, de compressie van Kontakt vind ik toch iets te beperkt. Er zit zowel compressie van Waves als de VSTdynamics van Cubase SX op.
 
klinkt wel grappig en zeer oké MAAR ik hoor gewoon het geluidje van "Tim Deluxe - it just won't do" ... klinkt dus beetje bekend/geript ook al zal het wel niet geript zijn (hoop ik voor je)...

kan ook aan mij liggen hoor :D
 
Origineel geplaatst door Fredd-E
klinkt wel grappig en zeer oké MAAR ik hoor gewoon het geluidje van "Tim Deluxe - it just won't do" ... klinkt dus beetje bekend/geript ook al zal het wel niet geript zijn (hoop ik voor je)...

kan ook aan mij liggen hoor :D

Hey Fredd,

Je hebt gelijk dat 't wel enigszins dezelfde stijl heeft, maar 't is niet geript van Tim Deluxe. Je doelt waarschijnlijk op het trompet rifje op de achtergrond. 't Is wel veel sample werk, maar tja, daar houd ik nu eenmaal van. :D

Greetz

Rein
 
Re: Re: [filter disco] I Love

Re: Re: [filter disco] I Love

Origineel geplaatst door justin
nog ff een goede vocal erop en jij bent binnen!!! had hiermee wel wat gedaan klinkt echt super proffesioneel.Probeen met die ene jongen van forum in contact tekomen die had laatst een track met en vocal erin erg goed.
dat mist gewoon een lekkere vocal en dan is ie echt de bomb

zo hee...wel een beetje meer respect voor Neerlands house-trots Dobre! ken je klassiekers! ;)
 
lekkere swing....... de samples vinnik allemaal beetje te rommelig..teveel effect, teveel door elkaar...die horns voegen imho nix toe.....en probeer de vocal wat meer clean te maken...... verder mis ik dat "iets" .... tis een beat, samples erin filteren, beetje lopen en that's it....zal vast wel ok zijn in een DJ-set, maar persoonlijk denk ik dat tegenwoordig een goede filter-disco track toch iets meer inhoud moet hebben....

voor de pompende compressie van daft punk: daar zijn hier wel wat threads over geschreven, zoek maar es op daft punk en compressie enzo..... wat goed werkt is een compressor over de hele mix en deze laten side-chainen met de kickdrum....

Olaf
 
pasta-choca!

pasta-choca!

Als filterdisco fan vind ik dit echt goed klinken! Lekker nummer zeg!
Ik neem aan dat je nog aan het arrangement gaat sleutelen?

Bij 1:36 word de plaat lekker vol.. als die baslijn erbij komt..dat is echt de drive uit de plaat... heel mooi

Bij 2.15 begint er een nieuwe stukje dat doorgaat tot het einde....ik vind het jammer dat daarna dat andere deel niet weer terugkomt en dat je dat laat lopen tot het einde.... Je nummer mag echt wel langer hoor..

En die 'my love' sample... heb je niet een stukje uit dezelfde plaat waar die man de rest zingt? Ik bedoel hetzou mooi zijn na het herhalen van 'my love' op de top van het refrein 1 keer zo'n uithaal van die zanger erin gooit...

Zo van:

my love - my love - my love - my love - myyy love -
my love - my love - my love - my love - my love... for you will neeever stop...


Euhm..zoiets....

Nouja... succes met dit plaatje... ik vind hem echt lekker klinken!
 
olaf: :luv:



rino:

goeie sfeer hoor!
de ingredienten zijn aanwezig maar ik denk dat je met de opbouw het nummer naar een hoger plan kunt tillen.
laat de mensen nog maar even wachten op bepaalde geluiden of op de bassline...dat trompetje zou ik ook pas later laten verschijnen als soort van kers op de taart.
misschien ook een idee eerst de 'aaahhh' vocalen te laten horen en dan pas later in een break dat 'I love' te laten infaden ofzo...

:L
 
ik weet het al: KLOTON! MEER KLOTON!
 
Origineel geplaatst door Dobre
olaf: :luv:



rino:

goeie sfeer hoor!
de ingredienten zijn aanwezig maar ik denk dat je met de opbouw het nummer naar een hoger plan kunt tillen.
laat de mensen nog maar even wachten op bepaalde geluiden of op de bassline...dat trompetje zou ik ook pas later laten verschijnen als soort van kers op de taart.
misschien ook een idee eerst de 'aaahhh' vocalen te laten horen en dan pas later in een break dat 'I love' te laten infaden ofzo...

:L

Ha Dobre, je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik heb 't trackje even laten rusten en inderdaad, het arrangement mag wat meer consistent en opbouwender worden. Toevallig had ik inderdaad net 't idee met de 'aaaahhh' en , echt waar, het I love te laten infaden... En Olaf, je hebt ook gelijk wat betreft de effecten, een beetje too much af en toe. Genoeg in ieder geval om er weer even mee aan de slag te gaan!

Thanx!
 
Origineel geplaatst door Dobre
ben benieuwd!


en typ anders nog even in de zoekmachine 'KLOTON' in...

8o)

Wat is kloton?als ik vragen mag.
 
Ik heb de track nog niet beluisterd, maar ik kan je wel alvast een tip geven voor een goeie compressor!

sonitus FXcompressor R3 van ultrafunk
Deze zuigt heerlijk zonder te vervormen... Er zit een preset in die dat Daftpunky zuig effect geven; Drum Drestroyer...

Kijk maar ff! Hij is alleen niet gratis ofzo...

site van ultrafunk
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Ik heb de track nog niet beluisterd, maar ik kan je wel alvast een tip geven voor een goeie compressor!

sonitus FXcompressor R3 van ultrafunk
Deze zuigt heerlijk zonder te vervormen... Er zit een preset in die dat Daftpunky zuig effect geven; Drum Drestroyer...

Kijk maar ff! Hij is alleen niet gratis ofzo...

site van ultrafunk

mot je wel snel wezen....sonitus houdt er nl mee op
 
Origineel geplaatst door Rino
Nee, de compressie van Kontakt vind ik toch iets te beperkt. Er zit zowel compressie van Waves als de VSTdynamics van Cubase SX op.

ff off-topic
Welke Waves Compressor als ik vragen mag de Renaissance of de C4 of.......??????
Oke hij kan weer on-topic:kroon:
 
Lekkerrrr...

Als je die kick lager pitched dan trekt hij meer vermogen en gaat het meer zuigen. :)
Die compressie staat ook erg strak trouwens.

En ik gok dat je monitors het hoog niet zo direct weergeven want het is nu best wel schel en hoog.
De shakers en hihats wat minder EQ helpt volgens mij al.
 
Back
Top