[Contest] Bangalter Kicksssssss

Origineel geplaatst door Arv
Gewoon een alesis 3630 kopen voor een paar tientjes en klaar ben je.. Heb ik ook gedaan Ideaal voor side chaining

precies, die had ik ook in gedachte.. prima apparaat om dit mee doen. :okdan:

er staat er op dit moment 1 op marktplaats voor 100,- Misschien dat je er nog wat af kan pingelen en
dan heb je een leuk compressortje met sidechain en noisegate en limiter erbij
 
Gewoon een alesis 3630 kopen voor een paar tientjes en klaar ben je.. Heb ik ook gedaan Ideaal voor side chaining

Tenzij je met puur met software bezig bent..
 
Eén klein (..) minpuntje aan de 3630 is dat ie eigenlijk best wel brak klinkt (ik heb er zelf ook één, en het is echt de minst klinkende van alle compressoren die ik heb). Daar is gelukkig wel een opamp-mod voor. Die kan ik evt. geïnteresseerden wel sturen per mail.
Door deze mod wordt de harmonische vervorming teruggebracht, en de klank wordt merkbaar warmer.
Je moet alleen niet bang zijn om wat met de soldeerbout in de weer te gaan, of je moet iemand kennen die het voor je wil doen...
Totzover mijn verkrachting van deze thread (sorry Mike, en succes met je contest, hopelijk komt ie nog op gang :duivels: )
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Eén klein (..) minpuntje aan de 3630 is dat ie eigenlijk best wel brak klinkt (ik heb er zelf ook één, en het is echt de minst klinkende van alle compressoren die ik heb). Daar is gelukkig wel een opamp-mod voor. Die kan ik evt. geïnteresseerden wel sturen per <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=mail&v=56">mail</a>.
Door deze mod wordt de harmonische vervorming teruggebracht, en de klank wordt merkbaar warmer.
Je moet alleen niet bang zijn om wat met de soldeerbout in de weer te gaan, of je moet iemand kennen die het voor je wil doen...
Totzover mijn verkrachting van deze thread (sorry Mike, en succes met je contest, hopelijk komt ie nog op gang :duivels: )

haha het ziet er niet naar uit... Toch heb ik een hoop nuttige dingen uit deze thread kunnen halen.. Ik werk alleen uitsluitend met software, en daarom ga ik nog ff naar die waves op zoek. Het is wel geinig te zien dat iedereen zegt dat het heel simpel is, de kick van bangalter namaken, maar dat iedereen met verschillende methoden komt :) en idd laat eens wat van je horen jongens!!
 
sidechaining met software is vaak kutter dan met hardware aan te leggen. Ik weet wel dat met Buzz (www.buzzmachines.com) het redelijk goed te doen is.
Echter ben ik ook van mening dat als je een 'bangalter'-sound wil behalen, je het met zowel traditionele
alswel sidechain compressie kan behalen. Bij de sidechaincompressen moet je droge kick eigenlijk al klinken als
de 'bangalter'-kick, en bij het traditionele compressen moet je gewoon een alternatieve kick bouwen (met
EQ's, lopass, highpass) waarbij de karakteristieke compressorvervorming het uiteindelijk tot de 'bangalter' kick
maakt.
Probeer maar ns een 909 kick met een lopass op 775Hz (om de harde 'tik' te vermijden) hard door een compressor te plempen met een korte attack. De 'bron'-kick klinkt eigenlijk ruk maar uiteindelijk krijg je een bangalter kick met een
knal waarmee het bloed je uit de oren stroomt.

De reden dat niemand de moeite neemt om een voorbeeldje te posten is denk ik omdat het
erg veel tijd/luisterenergie in beslag neemt :)
 
Origineel geplaatst door squezel
sidechaining met software is vaak kutter dan met hardware aan te leggen. Ik weet wel dat met Buzz (www.buzzmachines.com) het redelijk goed te doen is.
Echter ben ik ook van mening dat als je een 'bangalter'-sound wil behalen, je het met zowel traditionele
alswel sidechain compressie kan behalen. Bij de sidechaincompressen moet je droge kick eigenlijk al klinken als
de 'bangalter'-kick, en bij het traditionele compressen moet je gewoon een alternatieve kick bouwen (met
EQ's, lopass, highpass) waarbij de karakteristieke compressorvervorming het uiteindelijk tot de 'bangalter' kick
maakt.
Probeer maar ns een 909 kick met een lopass op 775Hz (om de harde 'tik' te vermijden) hard door een compressor te plempen met een korte attack. De 'bron'-kick klinkt eigenlijk ruk maar uiteindelijk krijg je een bangalter kick met een
knal waarmee het bloed je uit de oren stroomt.

De reden dat niemand de moeite neemt om een voorbeeldje te posten is denk ik omdat het
erg veel tijd/luisterenergie in beslag neemt :)

yo SQUEZEL, ik heb een tijd geleden wat tracks van je gedownd, en die vond ik helemaal de bom.
maar ik ben ze kwijt, en je site weet ik ook niet meer? was iets met boompje...

sorry voor de off topicness...

ik doe dat ook altijd idd freq cutten om die TIK te vermijden... in die oude roule knallers van thomas hadden die 909 kicks zon felle klank zonder echt een plop / tik... heerrlijk... maar hoe krijg je dat...
 
Back
Top