wat voor comp???

Orgineel geplaatst door bambamstudio


vooral xp heeft veel problemen, dat merk ik hier in de winkel wel.

Draait Cubase wel op XP? (we krijgen thuis binnenkort n nieuwe pc met XP)
 
Win 98 lite zou ook een goede optie kunnen zijn en het is nog gratis ook. Ik ga het denk ik zelf ook installeren als ik weer eens wat tijd teveel overheb om alles weer overnieuw op te zetten. Ik wist overigens niet dat dit bestond voordat ik de SOS van 2,3 of 4 maanden terug weer eens doorlas.

Volgens hun is dit de meest stabiel mogelijke oplossing qua systeem

Hebben er hier wat mensen al ervaring mee?
 
Orgineel geplaatst door Boost303
Win 98 lite zou ook een goede optie kunnen zijn en het is nog gratis ook. Ik ga het denk ik zelf ook installeren als ik weer eens wat tijd teveel overheb om alles weer overnieuw op te zetten. Ik wist overigens niet dat dit bestond voordat ik de SOS van 2,3 of 4 maanden terug weer eens doorlas.

Volgens hun is dit de meest stabiel mogelijke oplossing qua systeem

Hebben er hier wat mensen al ervaring mee?

98 lite is niet gratis. Als je 98 lite wil installeren zorg dan dat je een oude versie hebt. Ik heb de nieuwe geprobeerd maar ik krijg de helft van mijn drivers niet eens geinstalleerd. (met de micro versie dan dit is win totaal uitgekleed)

Je zult zeer veel errors krijgen. Met de oude versie (die ik kwijt ben ) was ietwat meer geinstalleerd en ging alles perfect. Het systeem was continue op 97%.

Maar onthoud goed begin niet aan de nieuwe 98 lite is te veel gefixeerd op millenium
 
Hou je ogen en oren open en kijk op www.twedehandsmac.nl en kijk daar voor een fijne g4 voor weinig. soms zitten er goeie aanbiedingen tussen...en dat werkt volgens mij echt prima in de studio...maar misschien is dat al gezegd?
 
Orgineel geplaatst door glennplumber


Ik denk dat de extensie in de mac en registers in de pc ook voor de problemen zorgen. Als je die schoon houd los je bij voorbaad al een hoop op.

Nou vergelijk de map extensies maar eens met het register. Daarom vond en vind ik de Mac zo kicken. Gemaakt om het jou makkelijk te maken, niet om systeembeheerders aan het werk te houden.
 
okay............. ik denk er nu over om een laptop te kopen em die uitsluitend voor de audio opnamens te gebruiken.

- ik wil hier een goede soundcard in kunnen doen
- hij moet met midi kunnen werken (synth etc etc)
- moet in later stadium een mixer op 1 of andere manier kunnen
worden aangesloten.
- een tip die gegeven is!! op me "normale" pc tje dingen kunnen downloaden en die progies op een externe hardisk kunnen zetten. En dan die externe hardisk weer op me laptop aansluiten, zodat ik die progies op de laptop kan zetten. (als dit mogenlijk is teminste....)

ff een vraagje kan een "workstation" op een laptop (of ziewiezo op een comp) worden aangesloten. Zodat die er later ook nog op aangesloten kan worden!!!

ik zal vast wel wat domme dingetjes hebben gezegt maar ben niet zo heel super thuis in de computer wereld zeg maar.

Ik wacht met smart op jullie reactie...


Kaymir
 
als je een laptop gaat kopen zit je gelijk al met een duurder segment PCMCIA soundcards...of je moet een USB kaart willen gebruiken, wat weer kan conflicteren met je andere USB devices...

voor echte goeie PCMCIA kaarten moet je naar www.rme-audio.de

USB kaarten: www.m-audio.de , www.edirol.com en die USB bak van emagic...

ik weet niet precies welke van die soundcards hierboven ook een midi interface hebben, maar je kan er gewoon een seriele of USB midi interface bij kopen..

qua aansluiten op mixer: daar zorgt je geluidskaart voor

als je je laptop met een andere computer wilt laten praten kan je ze het beste via een netwerkje aan elkaar koppelen..

Olaf
 
Orgineel geplaatst door Kaymir
okay............. ik denk er nu over om een laptop te kopen em die uitsluitend voor de audio opnamens te gebruiken.

- ik wil hier een goede soundcard in kunnen doen- hij moet met midi kunnen werken (synth etc etc)
- moet in later stadium een mixer op 1 of andere manier kunnen
worden aangesloten.


Dat zeg ik, RME ;)

- een tip die gegeven is!! op me "normale" pc tje dingen kunnen downloaden en die progies op een externe hardisk kunnen zetten. En dan die externe hardisk weer op me laptop aansluiten, zodat ik die progies op de laptop kan zetten. (als dit mogenlijk is teminste....)

ff een vraagje kan een "workstation" op een laptop (of ziewiezo op een comp) worden aangesloten. Zodat die er later ook nog op aangesloten kan worden!!!

Firewire is een goede oplossing voor dit soort dingen. Je kunt ook gewoon een netwerk aanleggen, dat is misschien nog wel handiger. Hoewel een Firewire harddisk wel weer handig is om mee te nemen naar studio's ed. Ik weet overigens niet of Macs DOS geformatteerde harddisks kunnen lezen....floppies wel, maar dat was vroeger.
 
okay mischien een beetje dom vraagje....... maar wat is firewire?
zal wel een soort toestandje zijn zodat je je comp met elkaar kan laten communiceren denk ik..............

en moet ik dan denken aan mac of "microsoft" (zou niet weten hoe ik het moet noemen haah) laptops
Ik ga ze alleen uitsluitend voor audio gebruiken niets anders. Het andere doe ik op me andere comp!!!!

feedback plz


Kaymir
 
Firewire is een tegenhanger van USB of USB 2. Het kan ongeveer hetzelfde (grof gezegd).
Via firewire kun je ook geluidskaarten, HD's, DV's en wat al niet meer aansluiten. En dus ook hot plugable. Voor Mac is er redelijk veel ondersteuning voor al en Windows begint nu ook langzamerhand te komen.
Als het goed is dan heb je dat straks standaard op elke computer naast USB2 en misschien dat een van de twee'en het wint. Dat kan voorlopig niemand voorspellen.

En ik elke laptop Mac/PC zit een netwerkkaart en da's de goedkoopste manier om andere computer aan te knopen.

Trouwens als je meerdere computer tegelijkertijd wilt gebruiken moet je wel even stilstaan bij het synchroniseren van die twee bakken dus is midi erbij helemaal nog niet zo onhandig hoor.

Laptops zijn wel ok, maar als je in de studio bent zou ik zeggen pak er een monitor en toetsenbord bij, daar zul je geen spijt van krijgen. (doe ik zelf nl. ook)
 
je gebruikt dus zelf ook een laptop in je studio?
of juist een desktop? hahaha of juist weer een beeldscherm op je laptop aangesloten ( kan dat eigenlijk?)



Kaymir
 
De laptop is van m'n baas maar ik kan hem als 3e systeem in m'n studio gebruiken. (alles via netwerk) en d'r zitten usb aansluitingen op dus kan ik er makkelijk m'n AMT aan knopen.
En de 2e monitor van 1 computer aan m'n laptop doen. (Ja ik ben een vuile patser ja.)

Erg handig als je even een live setup van je laptop moet uittesten. (Ableton Live that is.) Dat gaat wel via de mini jacks output, maar liever toch een M-audio Quattro. Ben nog aan het nadenken of ik zoiets zou kopen. Anders gewoon zo'n edirol dingetje van Roland, moet ook wel lukken.
Gelukkig kost ableton plus een paar live nummers niet zoveel ruimte (omdat ableton toch loops gebruikt met name) dus kan het allemaal ruim om een 20Gb HD. (Naast een Oracle Enterprise databaseserver notabene)
 
schop me , trap me haaha:)

ik weet nu echt totaal niet wat voor comp ik moet aanschaffen!!
ik denk om dat je een laptop amper kan uitbreiden (zeg het me als ik het fout heb) ik maar voor een desktop ga.

Ik wil het dus uitsluitend voor audio gebruiken dus max 10 proggies ofzo! maar wel met een goede soundcard, en midi en aansluitingen voor mixers etc etc etc!!

Wat zouden jullie in mijn situatie aanschaffen, als je budget rond de 1500 euro is.


uppin please....

Kaymir
 
oja en dat ik hem natuurlijk met me andere computer kan communiceren en wat ik allemaal in de andere replay's in dit topic heb genoemd.

ik weet het ik vraag veel , maar heb beetje gevoel alsof ik verdwaald ben in computer land.



greetz

Kaymir
 
Voor 3300 gulden moet je denk ik wel voor AMD kiezen als je een compleet systeem wilt.
 
Hier http://www.tweakers.net/reviews/283/5 staat een net overzicht van wat je voor 1250€ kunt kopen.
(Laten we voor het gemakkie allemaal even in euro's denken)

Voor een nieuw systeem is dat een uitstekende prijs alhoewil ik denk dat je met de processor nog wel eens krap zou komen te zitten. Plak je er bijvoorbeeld een Athlon XP 1700+ op dan kun je echt goed muzieken. En dan nog een geluidskaart bijv een Terratec 24/96 of een Hoontech 24/96 kaart en je hebt een superstrak systeem.

Wat prijzen betreft is tweakers echt een goede richtlijn om te kijken. Je kunt zelfs zo honderden euro's besparen door het te bestellen en via een pakketdienst te laten komen.

En let even op dat een geschikte laptop tenminste 2x zo duur is en een gemiddelde iBook (apple) 3x zoveel.
 
thnx jongens

ik zal ff neuzen op tweakers

voor nu zijn jullie ff van me af......... (reken maar een paar uurtjes hoor hahaha)

Kaymir
 
Back
Top