Geluidskaart / Standalone Mixer

tivaro

Nieuwkomer
Lid sinds
10 augustus 2009
Berichten
14
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede setup om piano te oefenen en af en toe een geluidskaart te hebben.

Ik heb een tijdje rondgezocht, maar het is mij niet duidelijk wat de idealy oplossing is.


Dit zijn mijn eisen
  • Ik wil mijn piano in stereo kunnen mixen met een stereo line-in zonder laptop (dus mix volume en main volume kunnen aanpassen)
  • Ik wil zonder kabels anders in te hoeven pluggen mijn piano in stereo op mijn laptop op kunnen nemen
  • Ik een midi-interface met mijn laptop hebben
  • Ik wil ook minimaal 1 (phantom powered) mic op de laptop aan kunnen sluiten
  • 2x stereo out en headphones vanuit te laptop is voldoende
  • Liefst ook draagbaar zodat ik via midi piano samples uit mijn laptop kan halen.
  • USB interface.
  • Aan de onderkant qua prijsklasse
  • Mag best 2e hands zijn

Vroeger had ik de TC electronic konnekt 24D, deze was echt perfect voor deze setup. Gewoon 1 apparaat dat ik zowel als standalone mixer kan gebruiken, maar ook als geluidskaart wanneer dat nodig is.

Het probleem is dat de huidige (USB) interfaces vaak slechts 2 inputs hebben. Als ze al 4 (analog) inputs hebben, dan zijn deze vaak niet te mixen in standalone modus (voor zover ik kan vinden). Het is vaak wel mogelijk om van kanalen 1/2 de gain aan te passen, maar vaak kan je alleen 1/2 of 3/4 monitoren.

Daarnaast zou het natuurlijk mooi zijn als de kanalen ook stereo geschakeld kunnen worden, zodat slechts 1 fader beide kanalen regelt.

Denk dan aan interfaces zoals Focusrite 2i2 6i6, Native Instruments Komplete audio 6, Behringer U-phoria UMC404HD of Steinberg UR22

Het lijkt er dus op dat mijn ideale oplossing met 1 apparaat niet mogelijk is. Ik heb nu een klein mixertje (t.mix 502) om mijn piano met background track te mixen, het zou ook goed zijn als de geluidkaart in een passieve toestand het geluid door kan sturen (audio sends voor een geluidskaart met voeding die niet via usb is?), maar mijn mixer kan dat dus niet voor die kanalen.

Ik hoop dat mijn probleemsituatie een beetje duidelijk is, en dat iemand een mooie oplossing voor deze setup heeft :).

Alvast bedankt,

T
 
Ik heb overigens een mac. Er zijn ook mixers met geluids-interfaces, maar die hebben vaak maar 2 bussen en geen midi, dus die zijn niet geschikt.
 
Ik heb de bovengenoemde behringer die zowel op lichtnet dus standalone kan als via usb en op die manier een daw voor je laptop wordt.
Een andere standalone oplossing kan zijn de R serie van Zoom, je hebt ze met 8,16 of 24 sporen.
Die is stand alone met de in- en uitgangen die je zoekt maar kan je ook als geluidskaart aansluiten op de laptop en tegelijk is het dan een mixerconsole voor je daw met faders en zo.
Je kan dan gebruik maken van een sd card tot 32 gb voor het gebruiken van samples.
Je komt ze ook met regelmaat tweedehands tegen.
 
Back
Top