[Trak] Rok

lekker weer hoor!
nou vind ik je beats wel lekker klinken! wel simpelig maar dat hoeft ook niet super spannend in dit soort muziek (hoewel de drummer van Kane echt maaaadd drumt hoor!!!!)

maarre, hoe krijg je die kick zo soft maar toch klappend?

misschien mag die gitaar iets snerpender? iets meer omhoog reikend, meer het oh my god gevoel..

enne de bassline vind ik niets, daar mag een lage electro gitaar mee aan de gang gaan,
effe wat meer ballen in de track, deze bassline is meer een opvulling vind ik

vooralsnog weer een topper!
 
we willen 'm meer 'oh my god' maken doormiddel van een bijdrage van een doorgewinterde rockchick...dus ik heb eigenlijk nog wat ruimte overgelaten.

ik ga nog eens naar die bassline luisteren...ik ga er voorlopig niks aan veranderen tot de vocalen zijn opgenomen.

die kick :duivels:

daar besteed ik altijd veel aandacht aan..

ik sample mijn 909 in de emu e6400...pitch 'm iets naar beneden en filter het laatste stukje van de release stijl naar beneden zodat er een soort subbass in onstaat. daarna nog wat eq'en enzo...
vervolgens laat ik altijd een kick van een discoplaat of iets dergelijks meelopen voor de attack en de punch, deze compress ik in de drawmer 241 compressor via een subgroup waar ook andere loops en geluiden doorgestuurd worden, en dan eq ik deze hele group nog een keer.
 
Origineel geplaatst door Dobre
we willen 'm meer 'oh my god' maken doormiddel van een bijdrage van een doorgewinterde rockchick...dus ik heb eigenlijk nog wat ruimte overgelaten.

ik ga nog eens naar die bassline luisteren...ik ga er voorlopig niks aan veranderen tot de vocalen zijn opgenomen.

die kick :duivels:

daar besteed ik altijd veel aandacht aan..

ik sample mijn 909 in de emu e6400...pitch 'm iets naar beneden en filter het laatste stukje van de release stijl naar beneden zodat er een soort subbass in onstaat. daarna nog wat eq'en enzo...
vervolgens laat ik altijd een kick van een discoplaat of iets dergelijks meelopen voor de attack en de punch, deze compress ik in de drawmer 241 compressor via een subgroup waar ook andere loops en geluiden doorgestuurd worden, en dan eq ik deze hele group nog een keer.

my god! :confused:
 
Back
Top