DAWLess jam met de Deco V2

Knap gedaan! Mooi hoe je het ogenschijnlijk simpel houdt maar toch complex genoeg om een volledige sound neer te zetten.

De uitleg leid me een beetje af van wat je doet (merk dattik toch automatisch ga lezen waardoor m’n aandacht van de muziek af gaat), maar dat is mijn probleem ;)
Toffe track!

Als je dit zou afmaken op de computer, zou je dan de hele Jam Opnemen, of ga je dan alles afbreken en opnieuw opbouwen?


cheers!
 
Knap gedaan! Mooi hoe je het ogenschijnlijk simpel houdt maar toch complex genoeg om een volledige sound neer te zetten.
Thnx.
De uitleg leid me een beetje af van wat je doet (merk dattik toch automatisch ga lezen waardoor m’n aandacht van de muziek af gaat), maar dat is mijn probleem ;)
Snap ik. Ik denk dat je hem rustig 2 of 3x kunt bekijken en steeds weer wat nieuws ontdekt.

Toffe track!

Als je dit zou afmaken op de computer, zou je dan de hele Jam Opnemen, of ga je dan alles afbreken en opnieuw opbouwen?

Als ik een 'track' wil maken, dan ga ik eigenlijk altijd helemaal in de DAW werken en laat ik de hardware meestal liggen omdat ik dat blijkbaar makkelijker vindt (helemaal in de DAW)
Deze hardware setup werkt voor mij het beste om te 'performen' en niet voor 'produceren', hierdoor kan ik me richten op de hoofdlijnen en gefocust een jam in elkaar knutselen en dan live opnemen.
Over het algemeen duurt dit proces een avond of 5, terwijl ik veel langer aan een track zit te werken (meer mogelijkheden).

Maar, stel dat ik een jam echt als track uit wil brengen, dan moet alles wel een stapje hoger qua niveau en dat betekent waarschijnlijk de jam als midi opnemen en dan opschonen / opstrakken en de audio spoor voor spoor opnemen, vooral waar ik FX pedalen gebruik, want daar is zo'n live jam wat beperkter, omdat veel instrumenten door dezelfde pedalen 'moeten' en je dan achteraf weinig meer kunt bijsturen.
Maar zoals gezegd, dat is niet mijn doel. Ik wil vooral lol hebben en beter worden in het live performen van zo'n jam.

cheers!
 
Thnx.

Snap ik. Ik denk dat je hem rustig 2 of 3x kunt bekijken en steeds weer wat nieuws ontdekt.

Jij lokt mij hiermee dus om vaker jouw content te bekijken hè? ;)

Ik zit midden in een soort transitie van jammen, naar hybride jam met in de box erbij. Komt er gewoon op neer dat ik met jammen iets leuks probeer te maken, en dat dan in logic uitwerk, terwijl het allemaal mee loopt.

Zit al de hele dag achter de computer, dus probeer t zo min mogelijk aan te zetten, maar idd met een track afmaken ontkom je niet aan een daw…

Lekker blijven doorgaan! Hele playlist van dit soort spul is altijd fijn en heerlijk om tijdens het werk aan te hebben staan! Dus nog een track of 8 erbij voor de volledigheid van het spectrum ;)
 
Jij lokt mij hiermee dus om vaker jouw content te bekijken hè? ;)
Nee joh, hoe kom je er bij?
Ik zit midden in een soort transitie van jammen, naar hybride jam met in de box erbij. Komt er gewoon op neer dat ik met jammen iets leuks probeer te maken, en dat dan in logic uitwerk, terwijl het allemaal mee loopt.

Ja, ik heb dat ook geprobeerd, maar tot dusver werkte dat niet voor mij, maar ik wil het zeker weer eens proberen. Best of both worlds in goed NL 😂
Zit al de hele dag achter de computer, dus probeer t zo min mogelijk aan te zetten, maar idd met een track afmaken ontkom je niet aan een daw…

Lekker blijven doorgaan! Hele playlist van dit soort spul is altijd fijn en heerlijk om tijdens het werk aan te hebben staan! Dus nog een track of 8 erbij voor de volledigheid van het spectrum ;)
Die is er natuurlijk 😎



Ik zou zelf aan het eind beginnen (jong naar oud zeg maar) omdat (ik zelf vind dat) ze steeds beter worden
 
wel netjes hoor, tikkie clean en wat overlappende ideetjes.
ik voel net dat filteropen basje op de halven in combi met de triolen/shuffle feel niet helemaal
en ik mis een paar hatsen en bekkens dr bie!
 
wel netjes hoor, tikkie clean en wat overlappende ideetjes.
ik voel net dat filteropen basje op de halven in combi met de triolen/shuffle feel niet helemaal
en ik mis een paar hatsen en bekkens dr bie!
Thnx! .

Klopt, ik merk dat ik die ook net niet meer voel. Had ietsje meer swing moeten krijgen. ..

Die hats en bekkens heb ik bewust kaler (veel weg)gelaten. Dus dat klopt.
 
Lekker bezig weer. Ik vind de kicks die je gebruikt ook altijd wel een sweetspot hebben, komt die uit de mc-707? Misschien een sample pack ergens?
 
Lekker bezig weer. Ik vind de kicks die je gebruikt ook altijd wel een sweetspot hebben, komt die uit de mc-707? Misschien een sample pack ergens?
Thnx! .

Ja, eigenlijk altijd stock of uit 1 van de soundpacks. Ik zit nu in Zweden, dus kan niet kijken welke 😎
 
Oh, ja dan kun je beter naar andere dingen kijken... meren, heuvels, watervallen, bossen...blonde vrouwen :)
 
Back
Top