Roland MC 707 + Moog Minitaur

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Eindelijk....
De 707 is weer terug (na 3 maanden reparatie en 2x heen en weer sturen omdat de eerste fix niet goed bleek....)
Hij lijkt nu goed te werken (de automation knoppen deden het niet), maar even aanzien of dat zo blijft. (de eerste keer was het bijna direct weer mis, dus ik heb hoop)

Dus was het tijd om de Moog Minitaur aan de 707 te knopen en te kijken hoe dat werkt.
Even puzzelen omdat je niet dagelijks in die settings komt (valt mee, maar het is even zoeken) en toen wat clips (patterns) ingespeeld.
Onze jongste (7) vindt de 707 geweldig (net zoals de Subsequent 37) en heeft meegewerkt met best geinige stukjes.

De focus lag echt op het uittesten van de combi 707 + Minitaur, dus geen zorgvuldig uitgewerkte dingen, maar gewoon lekker 2 uur jammen en toen in 10 minuten opnemen.

De output is via USB in 2 kanalen opgenomen (dus niet multitrack, wat wel kan met de 707) en achteraf vind ik iig dat de Moog wat meer had mogen krijgen.
Dat is voor een volgende keer.

Al met al is de test geslaagd en met de klokdown heb ik in ieder geval (nog) een speeltje om de tijd mee te verdoen.
Ik ga deze combi de komende tijd vaker inzetten.

Excuus voor de rommelige setup.
Ik ben in de vrije uurtjes ook nog bezig met het verbouwen van de berging / werkplek / studio.
Halfsteens muurtje was toch wat te kkkkoud.
Dat gaat nog wel een paar maand duren, maar zo lang wilde ik niet wachten.

 
Back
Top