In je gezicht jam.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
In het Engels klinkt het iets beter, maar sinds ik de Deco V2 heb, had ik zin om een rauwere jam te maken.
Stijlen benoemen ben ik niet zo goed in, dus dat laat ik over aan de kenners.

Zoals ik had verwacht, is het een iets langere jam geworden met meerdere delen en veel te doen van mijn kant.
Vooral het wisselen van patches vroeg veel aandacht (ja, dat kan ik programmeren, maar jezelf een beetje uitdagen in zo'n jam is onderdeel van het plezier voor mij).
De YC61 in combinatie met de Deco V2 gaf verbazingwekkend fijne sounds voor dit stijltje, dus dat viel me mee.
Ik had die brave Yamaha vooraf afgeschreven als klankbron voor deze jam, maar eigenlijk vond ik de YC61 patches het best gelukt als ik eerlijk ben.



(de verbouwing van de woonkamer verloopt langzaam maar compleet naar wens, dus geen klagen daarover, wel weinig tijd om actief forumlid te zijn)
 
Knap hoor. Respect! En iets ander niveau dan omhooggevallen nep DJ's op even zoveel dance festivals!
 
Knap hoor. Respect! En iets ander niveau dan omhooggevallen nep DJ's op even zoveel dance festivals!
Thnx.
Ieder zo z'n ding natuurlijk.
Ik zou dit nu niet live kunnen op deze manier. Veel te veel dingen die mis gaan (die zie je niet, want dan begin ik opnieuw).
Maar dat houdt mij scherp zo lekker veilig voor de camera.
Stevig nummer. Like 8)
Thnx naamgenoot!
 
Nice, die Deco klinkt echt goed, zou ook wel willen maar zit al met diverse lagen analoge saturatie dus zou voor mij overkill zijn. Hoe neem je het op? alleen mastertrack?
Thnx.
Ja, hij is fijn. Ook de chorus trouwens.
Ik neem multitrack op, maar sinds de Deco is de meerwaarde waarvan minder (voor de instrumenten die door de Deco gaan).
Daar is het puur voor de mogelijkheid om parallel te kunnen mixen.

Meestal zijn er maar 2 (de Moogs) die door de Deco gaan, maar deze keer was het ook de 707 en YC61 :)

Fijn jam man! En inderdaad, die Deco klinkt heeeerlijk!
Thnx. Absoluut.
Fijne aanwinst voor de setup.
 
Technisch heel knap inelkaar gezet, maar niet mijn smaak.
Maar die verschillen en dat mag ook...
Thnx. Zeker.
Als we allemaal hetzelfde zouden maken werd het snel saai :)
Overigens is dit niet mijn 'standaard repertoire'. Eigenlijk heb ik dat niet bedenk ik me nu.
Ok, wel altijd elektronisch en met een bepaalde vibe (denk ik), maar het gaat van ambient tot dit en veel daar tussenin.
 
Back
Top