JX8P Programeren/Editten

nou laat maar eens horen dan hoe snel jij er fraaie pads en fx uit kan toveren ;)
in dit stadium zal het echt niet zo gek veel uit maken of je dat met een PC editor of de PG-800 doet...

Ik vind het alleen moeilijk om theorie om te zetten naar de praktijk, ik zit achter de knoppen , draai wel wat. Maar, hoe moet ik het uitleggen..... hoe kom ik tot mijn doel?
 
Ik vind het alleen moeilijk om theorie om te zetten naar de praktijk, ik zit achter de knoppen , draai wel wat. Maar, hoe moet ik het uitleggen..... hoe kom ik tot mijn doel?
wat is je doel dan?
Bestaan er ook tuturials , dat ze je stap voor stap uitleggen hoe je een geluid maakt?
deze thread... :P maar goed... erm... tsja...
 
Bijvoorbeeld het 'save a prayer' geluid dat ik al noemde.
Hoe ga ik te werk als ik zoeits na wil maken? Het schijnt heel makkelijk te zijn volgens sommigen hier.
bij elk geluid uitleggen welke parameters je precies moet instellen is nutuulk onbegonnen werk, zo leer je nooit iets...
de bedoeling zou voor jezelf moeten zijn dat je uiteindelijk zelf kan analyseren en dat kan je alleen als je weet wat elk onderdeeltje van de synth doet...

we hebben het al eens over analyseren gehad in deze post: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1291909&postcount=117

je moet dus nu jezelf de taak stellen om uit te vinden wat elk onderdeeltje van de synth doet en daarna kan je je gaan bezig houden met geluiden na maken...
 
bij elk geluid uitleggen welke parameters je precies moet instellen is nutuulk onbegonnen werk, zo leer je nooit iets...
de bedoeling zou voor jezelf moeten zijn dat je uiteindelijk zelf kan analyseren en dat kan je alleen als je weet wat elk onderdeeltje van de synth doet...

we hebben het al eens over analyseren gehad in deze post: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1291909&postcount=117

je moet dus nu jezelf de taak stellen om uit te vinden wat elk onderdeeltje van de synth doet en daarna kan je je gaan bezig houden met geluiden na maken...

ok ik ga weer draaien en lezen.:peukie:
 
ik zat heel erg dicht in de buurt van dat soundje yazoo - don't go helaas moest ik het afkappen, de stoppen vlogen er uit, had niet door dat de wasmachine, strijkijzer, tv , en 6 synths + 2 modules en de hele prut aanstonden. dat is balen.
maar ik ga gewoon weer vrolijk verder.
 
Back
Top