JX8P Programeren/Editten

Roland%20PG-800.jpg

ik hoor niks, heb je wel de modulatie diepte bij de destination omhoog geschoven zodat de lfo ook wat doet??

dat zijn de schuifjes bij de verschillende secties (DCO of VCF) waar LFO bij staat.

Zodra je zo'n schuif omgoog schuift moet je een klank verandering horen.
 
ik hoor niks, heb je wel de modulatie diepte bij de destination omhoog geschoven zodat de lfo ook wat doet??

dat zijn de schuifjes bij de verschillende secties (DCO of VCF) waar LFO bij staat.

Zodra je zo'n schuif omgoog schuift moet je een klank verandering horen.

Ik heb de LFO onder DCO1 op 1 gegooit, en de rate op 75...... vervolgens nog even wat onder de VCF er bij geschoven.
 
Tip: Ga nou eens rustig zitten, en niet een geluid proberen NA te maken (want dat gaat je namelijk nooit lukken).
dat is zo'n beetje de 10x dat dit word gezegd :D maar idd, eerst snappen hoe een synth inside-out werkt en DAN pas namaken...
Kan ik dan ook een artikel die eigenlijk bedoeld is voor een brass soundop de minimoog op een jx8p toepassen?
http://www.soundonsound.com/sos/jun01/articles/synthsecrets.pt26.asp
deze vraag zou je niet hebben als je wist welke parameters een mini en een JX zouden hebben...
natuurlijk kan je niet zomaar ff een geluid van een compleet andere synth namaken op een JX, ze verschillende aanzienlijk van elkaar...
en daarom moet je eerst alles weten van de parameters van synths...
 
deze vraag zou je niet hebben als je wist welke parameters een mini en een JX zouden hebben...
natuurlijk kan je niet zomaar ff een geluid van een compleet andere synth namaken op een JX, ze verschillende aanzienlijk van elkaar...
en daarom moet je eerst alles weten van de parameters van synths...

Hmm, ik begrijp je reactie maar nu net dat artikel is in dit opzicht erg interessant. Het toont eerst de ideale brass patch, dan die op minimoog, dan op een SH101 en Arp axxe. En alles wat je daarvoor hebt, kan je op een JX8P in zekere mate toepassen ... Maar dat wordt al wel erg ingewikkeld voor onze man.
 
Die heb ik in het nederlands.
mooi, ff goed lezen en stap voor stap bezig gaan...
"Iemands geduld begint hier langzaam op te raken." :eureka: :D
:D
Hmm, ik begrijp je reactie maar nu net dat artikel is in dit opzicht erg interessant. Het toont eerst de ideale brass patch, dan die op minimoog, dan op een SH101 en Arp axxe. En alles wat je daarvoor hebt, kan je op een JX8P in zekere mate toepassen ...
daar ben ik het ook wel mee eensch, echter als iemand niet eens weet wat bepaalde parameters doen dan word het wel zeer moeilijk...
 
ik lees 'm nog een keer door :-)
je moet hem, na doorgelezen te hebben, daarna gaan gebruiken als naslagwerk dus op het moment je hem nodig hebt voor een bepaald onderdeel waar je mee in de praktijk bezig bent... dan leer je het snelst... i.p.v. dat je een handleiding 1x door leest en de helft al weer vergeet...

dus lezen --> doen --> begrijpen... theory en praktijk moeten samensmelten...
 
je moet hem, na doorgelezen te hebben, daarna gaan gebruiken als naslagwerk dus op het moment je hem nodig hebt voor een bepaald onderdeel waar je mee in de praktijk bezig bent... dan leer je het snelst... i.p.v. dat je een handleiding 1x door leest en de helft al weer vergeet...

dus lezen --> doen --> begrijpen... theory en praktijk moeten samensmelten...

komt voor de bakker.... 8o)
 
Ik heb geprobeerd het toe te passen zover ik het wist. Alleen snap ik het nog niet echt goed.
klinkt niet echt als PWM helaasch...

dit is osc sync:

Image2.gif

op het moment dat de bovenste wave een opgaande flank heeft word de onderste wave gereset...

als je dit zelfde nu doet met 2 SQR-waves en dezelfde tuning qua OSCs
dan kan je met de LFO rate de PWM rate instellen en met de LFO --> OSC-2 de diepte...
zorg dat de diepte niet te veel is want dan gaat de sync buiten de range van de WAVE...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top