Battlesynth Galactica

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hier is weer een nieuwe track. Een week of 2 geleden heb ik een Alesis Andromeda gekocht, en nu heb ik er maar eens een nummer mee gemaakt. Het is een beetje een synthpop nummer, en ik heb geprobeerd om de Andy een beetje vintage te laten klinken. Of dat gelukt is mag je zelf beoordelen.

Ik denk dat uit het nummer wel blijkt dat de Andy geen moeite heeft om als een Moog te klinken, of een CS80, of een Juno.. wat je maar wilt :)

De drums zijn samples die ik van de Prophet 08 heb gemaakt.

Enniewee.. hier istie:

Battlesynth Galactica

Enjoy!
 
heel erg vet gewoon! echt super sounds, coole analog track, meer hiervan graag!

je hebt echt vette sounds uit de Andromeda gehaald en als voormalig Andromeda bezitter weet ik hoe tijdorvend het is om echt te programmeren op de andy. knap gedaan!
 
Ik vind de drums en de synths niet zo lekker lopen. De drums trekken nu erg de swung uit het geheel....iets verplaatsen zodat ze duwen ipv trekken lijkt mij mooier.
Kwa sounds mooi, begin dacht ik dat Axel F begon:)

grtzzzzRb
 
Als nummer klinkt dit hartstikke gaaf.
't Klinkt aardig jaren-80-retro (ik moest vooral aan Koto denken).

Op de mix en de geluiden moet ik helaas wat afdingen.
Die CS80 lead is wel erg natuurgetrouw en dat basje klinkt ook prima, maar de rest vind ik nou niet echt iets om 't kwijl van in de mondhoeken te krijgen.
Verder is het allemaal wel erg 'dichtbij' en moet ik het eens zijn met brz als het om de schwung gaat.
Maar wat dat laatste betreft... dat was precies waarom 't me aan Koto deed denken :D

P.S. eigenlijk hoopte ik een hele vette Battlestar Galactica remix te horen... :P
 
Ok ik heb even iets aan de timing van de drums gedaan.. het is heel subtiel, maar het is er wel. De drums zijn samples van de Preophet08 en komen uit battery. De rest van de sounds heb ik eerst ingespeeld in een midi track zodat het eventueel een beetje gecorrigeerd kan worden, en vervolgens die midi track weer gebruikt om de Andy zijn ding te laten doen. Je krijgt dan een klein beetje 'lag' tussen battery en de sounds van de Andy. Ik heb de drums dus een beetje verschoven om dat te compenseren..

Als je op de link in het eerste bericht klikt dan kan je hem beluisteren.

Verder erg bedankt voor de zeer nuttige kritiek en de complimenten :)

Synthmann: heb je Fra Mauro al geprobeerd? Dit is ook een beetje synthpop, maar dan met de Prophet 08 gemaakt ipv de A6.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top