Album: The Shift

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hier een album wat ik recentelijk gemaakt heb.

Het begint met een stukje openingsmuziek wat een beetje symfonisch is (NightSiege), gevolgd door een aantal nummers met wat meer ritmische elementen, om dan weer af te sluiten met een stukje ambient-achtig werk.

Ik heb geprobeerd de nummers soort van minimalistisch te houden (voor mijn doen).

Voor dit album heb ik veel gebruik gemaakt van de MFB synth 2, Prophet 08, Alesis Andromeda, JP 8000 en wat software plugjes (de overige geluiden/drums).

http://www.moonbase69.nl/mp3/TheShift(Album).mp3

the%20shift.jpg
 
er zitten echt uitstekende tracks tussen, van minimaal naar groovy en melodisch meeslepend. Leuke synth tweaks. Er zit wel een nummer op 37:00 die een briljant begin heeft, maar daarna in chaos eindigt. Maar ja, dat heeft elk album wel. Erg leuk om te horen, ga het album zeker weer afspelen.
 
Sommige korte liedjes zijn al zo saai dat ik ze doorskip om te kijken of er wel iets boeiends tussen zit, maar dit album loopt al vanaf het begin lekker door!

Die synths modeleren lekker de pan uit!
Alleen heb ik het idee dat de drums wat droog klinken, maar dat kan ook aan m'n cheap-ass koptelefoon op mn werk liggen...
 
Dank voor de reacties tot zo ver.. de drums zijn idd nogal droog soms, maar dat is een bewuste keuze :) Ik hou daar wel van voor sommige nummers..

Dan het einde van Orgonite Shift.. mjah Chaos.. alle elementen komen wel samen, maar zelf vind ik het niet chaotisch..

Wel leuk dat jullie het album verder wel kunnen waarderen.. het is toch een weekje of 2 flink wat werk geweest :)
 
leuk hoor
soms lekker de synths te hard er boven op, hou ik wel van
ik vind de funky shizzl t coolste, ook doordat in die stijl geluiden elkaar natuurlijk meer afwisselen ipv op elkaar liggen. dat geeft wat lucht en dan mogen afzonderlijke sounds zo lekker dik zijn
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top