Native instruments Maschine Tread

defmo

www.defmo.com
Lid sinds
23 oktober 2009
Berichten
197
Locatie
Amsterdam
Alles over de native instruments maschine,

Heb je bepaalde tips en tricks zet ze hier!!!

heb je comentaar op de maschine,is het niet wat je had verwacht

Dat mag je ook hier zetten.......
Wat vinden jullie zelf van de maschine?

Ik persoonlijk vindt het een prachtig aparaat, alleen de afmix mogelijkheden vind ik helaas wat beperkt, en de instruments zijn niet echt heel erg mooi, maar voor de rest is die top, wat betreft workflow enzz

Maar goed :okdan:
 
De Maschine staat hoog op mijn verlanglijstje. Eigenlijk kan ik alles wat ik met Maschine ook zou kunnen met Ableton Live 8 Suite op dit moment, maar een dedicated controller icm met een soort MPC-achtige bediening lijkt mij toch wel gaaf.

NI heeft in ieder geval kosten nog moeite gespaard voor wat betreft filmpjes online, ik geloof dat er ruim 15 YouTube filmpjes bestaan alleen al door hun zelf uirgebracht. Ook handig als soort van manual.
 
sinds ik Maschine heb staat mn MPC5000 stof te happen...
 
sinds ik Maschine heb staat mn MPC5000 stof te happen...

Werkt het dan echt zo veel fijner? Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd geraakt.
 
fijner, t is te zien wat er belangrijk voor je is.
wat ik tof vond aan MPC was : pads om ritmes in te kloppen
verder vond ik aan de MPC niks anders wereldschokkends of handiger dan in Ableton bvb

Op de Maschine heb je dus ook die pads + veel meer mogelijkheden (bvb je kan werkelijk alles automaten, is op een MPC maar héél beperkt), je kan als je met een DAW werkt met 1 muisknop in te drukken de audio van de Maschine naar je DAW 'slepen' (ipv audio opnemen), je hebt ook een volwaardige controller etc

Ik heb persoonlijk geen enkel probleem meer (sinds ik een stille Macbook heb) om een PC/Laptop te gebruiken , die heb je natuurlijk wel nodig want je kan de MASCHINE niet standalone gebruiken (dat zou de max zijn eigenlijk, maar 't is 'maar' een controller)
 
Check this out :



e9 said

hm 99% van wat je hier hoort komt uit Traktor en niet uit Maschine dus op zich vind ik het wat misleidend om op basis van dit filmpje Maschine aan te prijzen. Maschine wordt hier ook niet gebruikt als controller. Liebing haalt er af en toe één geluidje uit en draait aan een FX knop.
 
fijner, t is te zien wat er belangrijk voor je is.
wat ik tof vond aan MPC was : pads om ritmes in te kloppen
verder vond ik aan de MPC niks anders wereldschokkends of handiger dan in Ableton bvb

Op de Maschine heb je dus ook die pads + veel meer mogelijkheden (bvb je kan werkelijk alles automaten, is op een MPC maar héél beperkt), je kan als je met een DAW werkt met 1 muisknop in te drukken de audio van de Maschine naar je DAW 'slepen' (ipv audio opnemen), je hebt ook een volwaardige controller etc

Ik heb persoonlijk geen enkel probleem meer (sinds ik een stille Macbook heb) om een PC/Laptop te gebruiken , die heb je natuurlijk wel nodig want je kan de MASCHINE niet standalone gebruiken (dat zou de max zijn eigenlijk, maar 't is 'maar' een controller)

Aan zon info heb ik tenminstte iets.

Mijn laptop opzich zou prima voldoen voor audio :).

HP Pavillion dv6, Core 2 duo 2,2ghz, 4gb geheugen met windhoos 7 64bit.

Uiteraard is een macbook fijner maar ik ga hier geen os wars voeren aangezien ik van beide systemen ondertussen de voor en nadelen wel ken.

Ik zou alleen maschine graag een keer in werking zien...
 
Ik weet niet hoe dat in nederland is ,maar hier in belgië zijn er verschillende muziekketens-(winkels) waar je dat toestel eens kan testen. Ik denk aan bv Key Music etc.
 
Volgens mij hoef je m ook niet echt te testen....Je kan op youtube alleen al van NI een hele zooi tuts zien en bekijken... en daarnaast nog van een heleboel andere gasten... Volgens mij zit er zelfs 1 tussen waar ze door de display screens heen scippen...(die vink altijd t bellangrijkste)
 
Volgens mij hoef je m ook niet echt te testen....Je kan op youtube alleen al van NI een hele zooi tuts zien en bekijken... en daarnaast nog van een heleboel andere gasten... Volgens mij zit er zelfs 1 tussen waar ze door de display screens heen scippen...(die vink altijd t bellangrijkste)

Dat wil nog niet zeggen dat ik niet eerst wil testen voor ik iets koop.
 
Wat heeft dat filmpje van Sppedy J nou met Maschine te maken? Ik snap em niet ik zie ze alleen maar aan die mengert draaien?
 
Hebben ze niet allebei een beat in hun maschine gemaakt die ze syncen via traktor?
 
Hebben ze niet allebei een beat in hun maschine gemaakt die ze syncen via traktor?


Dat is wel heel koel :okdan: Jij maakt een beat, je maat maakt er 1 en dan samen los op je eigen apperaat.
 
Dat dee ik toch al niet :P
 
Dat is wel heel koel :okdan: Jij maakt een beat, je maat maakt er 1 en dan samen los op je eigen apperaat.

neen, als je goed kijkt en de sofwtare kent dan zie je dat de heren :

1) elke twee/vier loops in traktor hebben open staan (loops van hun eigen nummers dus of ze met Maschine gemaakt zijn betwijfel ik)
2) vooral heel veel aan knoppen draaien van hun Xone die gemapt zijn aan de FX van Traktor (dus wederom niks te maken met Maschine)
3) héél af en toe mixt Liebing er één percussief geluidje in van Maschine met daarop een effect van Maschine, en draait hij aan een FX knop op Maschine (helemaal niks wereldschokkends en maakt van de muziek die je hoor geen 1 % uit).

Ik merk dat er heel veel mensen door zo'n filpmje zwaar intrappen maar eigenlijk toont dit echt niks van Maschine hoor !!!

Het is wel zo dat je wat je hier hoort, even goed helemaal in Maschine zou kunnen maken. MAAR : zij gebruiken hun Xone om parameters aan te sturen van Traktor om zo hun track op te bouwen, je kan de Maschine niet aansturen met een controller, je moet het doen met de knoppen die erop staan. Vandaar dat de heren dus niet énkel een Maschine hebben staan (wat ik in een reclamefilmpje voor Maschine wél zou verwachten) maar een boel andere apparatuur en software die méér voor het totaalgeluid zorgen wat je hoort, dan Maschine.

Ik heb zelf Maschine en vind het geweldig, maar dit filpmje verlekkert mensen erg maar is eigenlijk geen correct beeld van wat Maschine kan.
Ook lijkt het alsof de Maschine 'standalone' meeloopt maar weet dat de Maschine software op de achtergrond meedraait, maw als je deze setup wil (Traktor+maschine) heb je wel een computer met een béétje spec's nodig...

Maar je kan ook inderdaad met twee laptops+Maschine de boel aan mekaar linken en syncen zodat je samen nummers kan maken (zo iemand zoek ik nog in't antwerpse :-)
 
Back
Top