Het NIET versturen van spullen?

jah inderdaad... Vind t ook wel fijn om bij duurder spul t op te halen. Helemaal met van die oude troep die niet zo makkelijk weer te vinden is... :)
 
Ik zag enkele weken geleden een docu op Discovery , ging over dozen maken.
Daar zaten beelden in van de sorteerder van de Amerikaanse TPG.
Dat ging niet zachtzinnig, pakketten gingen honderden meters over een band,vlogen her en der 1 tot 1.5 meter naar beneden etc etc.
Gaat dat hier in Nederland ook zo grof?
 
Ik zag enkele weken geleden een docu op Discovery , ging over dozen maken.
Daar zaten beelden in van de sorteerder van de Amerikaanse TPG.
Dat ging niet zachtzinnig, pakketten gingen honderden meters over een band,vlogen her en der 1 tot 1.5 meter naar beneden etc etc.
Gaat dat hier in Nederland ook zo grof?

Tja, ze gaan die pakketen echt niet 1 voor 1 naar de andere kant van het sorteer station dragen.... dus ja. :P
 
Excuses dat ik een oud topic oprakel hier hoor. Maar ik wil mijn ASR-10 verkopen en er wordt me net gevraagd of ik hem kan opsturen met de post. Wil ik eigenlijk niet doen, maar raakte toch benieuwd naar of dit wel eens gedaan wordt en hoe dan wel. De ASR-10 weegt 18 kg en is aardig groot (61keys). Hoe verpak je zoiets?
 
Ja precies, maar waar vind je dan een stevige doos? En vertrouw je dan dat alles ongebroken aankomt? Wat doe je als er onderweg wat kapot gaat? Risico koper? Of post aansprakelijk stellen?
 
yeps,
en dat het ding heel aankomt hang er natuurlijk helemaal vanaf hoe hij ingepakt is.
een flinke doosch moet je ff zoeken, maar die is altijd wel te vinden.


:peukie:
 
Je kan ook meerdere kleine dozen aan elkaar plakken.
Risico ligt meestal bij de ontvanger, maar daar zou ik gewoon even over communiceren met de nieuwe eigenaar.

Verzending kost wat J.Baars zegt.
Je kan binnen NL tot 30kg verzenden voor dat bedrag.
Ik meen me te herinneren dat het pakker geen grotere afmeting van 1,50 meter mag hebben.
 
Extreme verpakkingskosten zou je kunnen doorberekenen. Bij dure spullen zou ik alleen verzekerde verzending accepteren, kosten koper. Maar langskomen heeft dan natuurlijk de voorkeur.

Het is ook wat je prettiger vindt: wachten of mensen inderdaad langskomen en niet afhaken, of makkelijk geld op je rekening ontvangen en dan het ding wel goed verpakt bij het postkantoor afleveren.

Die foto van Hanz toont idd aan dat het niet goed verpakt was, maar ook dat je niet op teveel zorg van vervoerders kunt rekenen. Een tijdje geleden kreeg ik van een forumlid een BCR2000 opgestuurd, tot mijn verbazing in een krappe doos zonder enige extra bescherming (geen bubbeltjesplastic, geen kranten, niks) want anders paste het niet in de doos. Meer geluk dan wijsheid dat hij nog werkte en dat er niks was afgebroken.
 
en nog iets, verzekerd verzenden heeft in ieder geval bij de post.nl geen enkele nut.
ze komen bij een claim met zo´n belachelijk eisen pakket, dat niemand daaraan kan voldoen.
zonde van je geld.

:koffie:
 
Dat verklaart in elk geval waarom het prijsverschil met onverzekerd verzenden zo klein is.

:Z
 
Je kan ook meerdere kleine dozen aan elkaar plakken.
Risico ligt meestal bij de ontvanger, maar daar zou ik gewoon even over communiceren met de nieuwe eigenaar.

Verzending kost wat J.Baars zegt.
Je kan binnen NL tot 30kg verzenden voor dat bedrag.
Ik meen me te herinneren dat het pakker geen grotere afmeting van 1,50 meter mag hebben.

Risico kan niet bij de ontvanger liggen en wel om de volgende reden.
De ontvanger heeft een koopovereenkomst met de ontvanger (en vise versa)
De verkoper heeft een leveringsovereenkomst met het postbedrijf/transporteur afgesloten en is dan ook contracthouder.
De ontvanger is geen contracthouder in deze.
Mocht het goed transportschade hebben dan is de transporteur aansprakelijk (mits de verkoper een verzekerde post verstuurd heeft)
De koper zal de post moeten wijgeren (bij zichtbare schade) of (bij onzichtbare schade) dit binnen korte termijn moeten melden bij de verkoper.
De verkoper kan namelijk (omdat deze een contract tot levering heeft gesloten) aanspraak doen op een vergoeding (het verzekerde bedrag/waarde van het goed)

Ontvanger is alleen aansprakelijk als deze zelf de vervoerder heeft uitgekozen.
Maar dit is natuurlijk na te lezen op den internets :geslaagd:
 
ik verzend en ontvang ook heel veel (al meer dan 10 jaar), tot nu toe zeer weinig problemen mee gehad

vind het ook vervelend als verkopers iets niet willen verzenden als het makkelijk verzendbare producten zijn, maar de keus is aan de verkoper

als het te groot / zwaar is, is dat natuurlijk wel begrijpelijk....

risico van verzenden vind ik altijd verantwoording van de koper, maar goed inpakken natuurlijk van verkoper

en ja soms wordt er idd wat een in een doos gekwakt en dicht getapet zonder opvulling of wat dan ook ... (voorbeeld: apple 20" cinema display in een onopgevulde bananen doos... gelukkig heel aangekomen)
 
Wat Warehousegroove zegt is naar de letter wel waar maar je kan de verantwoordelijkheid verplaatsen met een afspraak verzenden risico ontvanger.
Zonder zo'n afspraak is het altijd risico verzender.
 
Wat Warehousegroove zegt is naar de letter wel waar maar je kan de verantwoordelijkheid verplaatsen met een afspraak verzenden risico ontvanger.
Zonder zo'n afspraak is het altijd risico verzender.

Moeilijk, je heb namelijk nog steeds te maken met wie de contractant bij de verzendmaatschappij is, ander probleem is wanneer je iets ontvangt (met de risico ontvanger optie) wat in natte kranten is ingepakt. De koper heeft daar geen inzicht/invloed opgehad maar draagt wel de schade op deze manier. (lijkt mij ook niet echt fair) Uitzondering is en dat had ik al geschreven is dat wanneer de koper aan de verkopende partij vraagt om pakket met die of die transporteur te verzenden (verkoper draagt een pakketservice aan maar de koper wil het via een andere bezorgt hebben) in dit geval is er dus geen aansprakelijkheidsvraag richting de verkopende partij.... zo, nu eerst :koffie: :D
 
Back
Top