Sommige marktplaats bieders... zucht

knutsel

so what this button do?
Lid sinds
26 april 2013
Berichten
376
Locatie
Veenendaal
Ik wil best iets verkopen, maar er zijn manieren van zaken doen lijkt me... Hier de waarde van een bod op marktplaats..

X = Bieder Y = Ik, verkoper

Beste Y,
Hierbij bied ik € xxx,- op jouw ....
Ik zie graag een reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
X
:)

Hallo X. Ik wens akkoord te gaan met je bod. Wanneer zou je eventueel langs kunnen komen? M.v.gr. Y :)

Beste Y,
Ik heb nog 3 biedingen lopen.
En wacht hun reacties graag af.
Of jij moet met een mooier tegenbod komen...
Mvg,
X
8o)

-Wacht even.. hij biedt en daar moet ik als verkoper weer onderdoor om hem langs te laten komen? Dat is nieuw voor mij- :?

Ok. Nee gaat niet voor lager weg. M.vr.gr. Y :P

-inmiddels oorspronkelijke bod verwijderd om serieuze bieders de kans te geven- :doei:

Beste Y,
Je wijst mijn bod af.
Dit is van jouw kant iets te kort door de bocht, beste Y.
Ik heb gezegd de andere biedingen af te wachten.(mijn goed recht)
Alvorens jou de mogelijkheid te bieden direkt tot zaken te komen.
Als ik niets beters vind ben ik nog steeds bereid jouw synth te kopen voor
€ xxx,-.
Ik heb alleen het toetsenbord nodig,niet de klanken.
Gooi nooit deuren te vroeg dicht.....
Mvg,
X
:frons:

Beste X, dat is niet mijn manier van zaken doen en dat begrijp je heel goed. Het is je goed recht om biedingen af te wachten, maar jouw bod biedt dus geen enkele zekerheid. M.a.w. biedt en kom kijken of biedt helemaal niet. Wat mij betreft blijft hij dan langer staan voor een bieder die tot zaken wil komen. Op deze manier kun je heel marktplaats wel gaan afbieden en laat je verkopers in het ongewisse omdat je wellicht iets beters denkt te vinden. M.vr.gr. Y :erm:

Beste Y,
Het is mijn goed recht de andere bieders af te wachten. Ik heb op
verschillende producten geboden.
De biedingen zijn immers enkele minuten oud.
Wees volwassen hierin. En reageer niet te impulsief, beste Y!
Ik ben nog steeds een potentiele geïnteresseerde, zoals ik al aangaf, maar
je gaat niet erg vriendelijk met mij om.
Dat vind ik erg jammer....... Zie marktplaats zakelijk en niet
emotioneel...!!
Mvg,
X
:?

X, ik kom alleen graag tot zaken met serieuze bieders. Heeft niets met emotioneel te maken (lol). Wat jij doet is gewoon mensen aan het lijntje houden met her en der verschillende biedingen te doen, waarmee je serieuze bieders belet om voor dezelfde prijs te bieden en direct tot zaken te komen (tenminste de intentie om te komen kijken en eventueel te kopen). Zoals jij het nu voorstelt, is niet mijn manier van zaken doen en dat is mijn goed recht. Dat is een gezonde manier van zaken doen en heeft niets met emotioneel zijn te maken. Je begrijpt best wat ik bedoel. M.vr.gr. Y :doei:
 
Tjee wat een ei. Heeft marktplaats nog geen ignore functie? Damn..
 
Die hebben ze... En daarmee was de discussie ook direct gesloten ;) Daarom doe ik ook liever zaken op hier het forum :)
 
sjonge wat een manier van handelen. Vervelende is dat sommige dingen in de "liefhebbers-hoek' reële boden en concrete deals opleveren. Als ze een midi-klavier nodig hebben laten ze dan een usb-ding kopen voor 3 tientjes...
 
Ja idd vreemd om iets voor alleen de key's te kopen, maar wat ze er mee wensen te doen is mijn zaak verder niet. Ik verbaas me alleen op hoe men er mee om gaat. De onderhandelingen hier op het forum gaan altijd goed gemutst :mega: Ik vind het ook altijd interessant om hier te horen en te zien waar ze mee bezig zijn :)
 
Ach, zo gaat dat op marktplaats. Er lopen flink wat mongolen rond, maar ook genoeg integere mensen die gewoon een beetje onhandig zijn.
Niet juichen voordat er geld op je rekening staat en verder gewoon rustig, vriendelijk en vooral duidelijk zijn is wat ik heb geleerd de afgelopen jaren.
 
Ja klopt.. Meesten op mp zijn natuurlijk wel ok. Over het algemeen moet ik er wel bij zeggen dat ik meer geneigd ben om iets op het forum voor minder te verkopen met een bepaalde gunfactor. Soms sta je bij een deal gewoon nog een tijd na te praten over de gedeelde passie voor synths en dat maakt voor mij het kleine prijsverschil soms meer dan goed.
 
Verhaal klinkt vrij doordacht, waarschijnlijk handelaren
Ik zou er helemaal niet op ingaan en gewoon verkopen aan een vriendelijker iemand ipv dees belerend manipulerende
 
Tja, weer zo eentje die denkt het op de Amerikaanse manier te moeten doen.
Net zoals ze met hun wernemers omgaan.
"Je bent ontslagen! Maar hey, zie het enkel zakelijk, niet persoonlijk."
"Gaan we vanavond lekker gezellig een pint drinken."
WTF?!...
Just ignore the man ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ja inderdaad ook niet geloofwaardig. Een EX5 kopen voor de keys en niet voor het geluid.. Ik bedoel kom op zeg... :D
De blokkeerfunctie op mp is in deze gevallen dan wel weer handig.
 
Met kopen moet je voor liefhebbersspul geen haast hebben. Voor verkoop probeer een geldelijke transactie rond te krijgen of face to face deals te beklinken. En heb niet te veel haast.
 
Ik zet daarom bieden ook nooit aan op marktplaats, is ook niet bindend.
 
Boeders zijn er vrijwel altijd. Zet je het niet aan, dan wordt je wel bestookt met berichten. Gaat mij zelfs niet om of het wel of niet bindend is. De intentie moet er dan wel zijn om te komen kijken en beluisteren. Maar op alles en nog wat te bieden om zo opties open te houden ten koste van serieuze liefhebbers gaat mij te ver. Een beetje ruimte om te bieden gun ik de liefhebbers soms nog wel. Meesten van ons hebben helaas geen geldboompje. Dat geldt net zo goed voor mij natuurlijk ;)
 
Ik ben ouderwets en snap er geen zak van. Hij bied je een prijs, jij zegt ja, en dan krabbelt ie terug? Wat is dat voor een soort dealen dan? Nog nooit meegemaakt..
 
Als je je zo op je 'goed recht' moet beroepen heb je bij mij al snel je rechten verspeeld.
 
Dit soort koekebakkers reageer ik gewoon niet op. Het is graag uit niet, en ik ga er verder geen tijd in steken.
 
Nare manier van werken en dan ondertussen jou de les lezen :D. Bijna geniaal.

Overigens zou je, als je teveel geld en tijd hebt, deze zaak eens aanhangig moeten maken bij een kantonrechter. Juridisch is er namelijk een overeenkomst tot koop tot stand gekomen door bod en aanvaarding daarvan. Er zijn verder geen gekke voorwaarden bij de verkoop van een dergelijk product te bedenken. Kom zelf niet verder dan verzenden of afhalen, en de staat. Heb je toevallig teveel geld en tijd?
 
Ik heb biedingen ook altijd uit staan. Als mensen willen bieden, moeten ze een bericht sturen en dan is het aftikken of oprotten. Ben helemaal klaar met die koopjesjagers op MP.
 
Back
Top