Sommige marktplaats bieders... zucht

Het is wel echt erger geworden zeg... Heb vaak genoeg zonder moeite dingen gekocht en verkocht via marktplaats. Nu een gitaar te koop staan en achter elkaar bieders die vervolgens gewoon niet reageren. Heb een vaag vermoeden dat het om een enkele sneue vent gaat die vervelend doet met meerdere accounts, omdat ik 'm geblokkeerd heb vanwege z'n manipulatieve manier van bieden/berichten.

Hoe dan ook erg irritant. Als het daadwerkelijk verschillende mensen zijn, dan heb ik er nu 5 a 6 gehad die bieden en vervolgens niet meer reageren...

Ah, ik heb er zelfs die niet meer reageren nadat is afgesproken dat ze spul gratis mag komen ophalen. Mensen...:erm: Ik zal ze nooit begrijpen.
 
Het is wel echt erger geworden zeg... Heb vaak genoeg zonder moeite dingen gekocht en verkocht via marktplaats. Nu een gitaar te koop staan en achter elkaar bieders die vervolgens gewoon niet reageren. Heb een vaag vermoeden dat het om een enkele sneue vent gaat die vervelend doet met meerdere accounts, omdat ik 'm geblokkeerd heb vanwege z'n manipulatieve manier van bieden/berichten.

Hoe dan ook erg irritant. Als het daadwerkelijk verschillende mensen zijn, dan heb ik er nu 5 a 6 gehad die bieden en vervolgens niet meer reageren...

Nee hoor gewoon standaard Marktplaats. Vooral dat bieden. Haal je het weg krijg je geen interesse, laat je bieden open dan krijg je meer kijkers maar nauwelijks serieuze mensen.
 
ja zucht...mensen!!!
 
Op marktplaats staat deze advertentie voor een Waldorf Rocket voor €120,- (met overigens alleen maar een foto van de doos): http://link.marktplaats.nl/m1140366937

Verkoper Stefan wilde afspreken bij een poortje op Linnaeushof maar wist niet te vertellen wat voor een gebouw er op Linnaeushof staat noch waar snackbar Schep zat noch hoe hoog hij woonde. Het enige wat hij wilde was telefonisch contact en op straat het afhandelen.

Iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk maar op mij kwam het zo onbetrouwbaar over dat ik er maar van af heb gezien.

Toevoeging:

Heb er toch maar even melding van gemaakt bij marktplaats. Ik kan het mis hebben natuurlijk maar voorkomen is toch echt beter dan genezen lijkt mij.
 
Sowieso moet je altijd op je hoede blijven. Ik heb me deze week laten belazeren door verkoper Snabbel uit Bussum, die me dit apparaatje heeft verkocht als zijnde 'zo goed als nieuw' en nu ineens niet meer bereikbaar is. Hij verkoopt nog meer spullen op MP dus wees gewaarschuwd.
 

Attachments

  • 1.JPG
    1.JPG
    38,9 KB · Bekeken: 126
  • 2.JPG
    2.JPG
    38,1 KB · Bekeken: 126
  • 3.JPG
    3.JPG
    41,6 KB · Bekeken: 116
Sowieso moet je altijd op je hoede blijven. Ik heb me deze week laten belazeren door verkoper Snabbel uit Bussum, die me dit apparaatje heeft verkocht als zijnde 'zo goed als nieuw' en nu ineens niet meer bereikbaar is. Hij verkoopt nog meer spullen op MP dus wees gewaarschuwd.

Ach een beetje roest is toch niet zo erg :engel:
 
Sowieso moet je altijd op je hoede blijven. Ik heb me deze week laten belazeren door verkoper Snabbel uit Bussum, die me dit apparaatje heeft verkocht als zijnde 'zo goed als nieuw' en nu ineens niet meer bereikbaar is. Hij verkoopt nog meer spullen op MP dus wees gewaarschuwd.

Lekker klote, zo zou ik hem ook niet willen hebben!

liefst ga ik zelf altijd langs om dit soort geouwehoer te voorkomen maar als nog zijn er rotte mensen waar je wordt bedondert waar je bijstaat! Zelf heb ik dit 2 keer meegemaakt waarvan 1 een bekend forumlid hier, en nog agressief worden ook toen ik die gene er naderhand op wees. Je zou ze het liefst de nek omdraaien, maar wat heb je aan die trammelant? Ik kan moeilijk aan mijn gezin verantwoorden dat ik diegene die mij wil naaien ff lekker op z'n bek ros ook al zou ik dat maar al te graag willen. Kost veel energie en je gelijk halen kun je wel vergeten!

Gelukkig kost de v-verb niet de hoofdprijs dus is het te overzien maar ik zou hier ook niet blij van worden!
 
Mijn ervaring is dat Nederlanders een pak gieriger zijn dan Belgen.

Overigens ben ik dat communiceren en gedoe ook beu. Alles uitleggen, prijs berekenen voor verzenden. Het ding al bijna inpakken, en dan niets meer ervan horen. Typical.
 
Sowieso moet je altijd op je hoede blijven. Ik heb me deze week laten belazeren door verkoper Snabbel uit Bussum, die me dit apparaatje heeft verkocht als zijnde 'zo goed als nieuw' en nu ineens niet meer bereikbaar is. Hij verkoopt nog meer spullen op MP dus wees gewaarschuwd.
Helaas kun je niet iedereen op MP vertrouwen! :(
Je had dit mogelijk kunnen voorkomen door (scherpe) foto's te vragen.
Bedankt dat je dit even meldt! :)

Mijn ervaring is dat Nederlanders een pak gieriger zijn dan Belgen.
Je bedoelt zeker de VOC mentaliteit die slimme Hollandse kooplieden in de Gouden Eeuw al hadden ;)
 
Ik kan me de tijd van voor internet en Marktplaats nog herinneren qua verzamelen (niet van muziek instrumenten overigens). Toen moest je een jaar wachten op een beurs in Utrecht waar "handelaren" kwamen. Entree betalen, contant geld mee. Uren en uren door alle waardeloze troep snuffelen (en dan bedoel ik echt zut van het type grof vuil!) op zoek naar dat ene ding dat je zoekt. En er dan een bespottelijk bedrag voor moeten betalen omdat die handelaar de enige is die het aanbiedt (dat jaar). Of je moet weer een jaar wachten, je hele zaterdag er aan besteden. Uren zoeken. En belazerd werd je toen ook al. Maar één voordeel: je kon het in je handen houden. Testen van elektronica op een beurs? Kan niet.

Of naar allerlei 2e hands winkeltjes reizen (kost geld) in de hoop dat ze wat leuk nieuws binnen hadden.

Toen Marktplaats kwam was ik blij. Gewoon een paar weken dezelfde zoekterm intypen iedere week. Dan zie je meteen wat iets "echt" waard is (handelaren moeten 50% extra vragen omdat ze ervan leven). En dan een afspraak maken om het apparaat werkend te zien als je het komt ophalen. Vond ik een verademing. Vooral het uitfaseren van de "2e hands broodhandelaar" is een van de mooiste dingen die internet ons gebracht heeft. :)
 
In die tijd ( oom wim verteld..) spitte ik iedere maand vele blz advertenties door in de music maker, de interface, the keys en/ of de keyboards. Om scheel van te worden :-)
 
In die tijd ( oom wim verteld..) spitte ik iedere maand vele blz advertenties door in de music maker, de interface, the keys en/ of de keyboards. Om scheel van te worden :-)

De Via Via, wie kent het niet.
Gratis adverteren en betalen alleen als je verkocht hebt, wat overigens nooit lukt ;)
 
Inderdaad , de viavia, dat was echt ploeteren :-)
 
Back
Top