Preview track

mikevercoelen

Piepkuk
Lid sinds
6 april 2010
Berichten
202
Eerste track, misschien wat tips etc.

Nog niks gemasterd, nog niet eens afgemaakt, wou het alleen even laten horen.

Alleen snare, hihat, openhihat en vocal samples gebruikt, verder alles from scratch en met VST's.

Zoek verder voor de "any" vocal nog een replacement maar mijn samples hebben er geen zin in, iemand nog tips?

http://soundcloud.com/lesgarcons/incoming-track

Heb nog nooit iets gemasterd, iemand een goede tutorial voor masteren? Vind het lastig om zoiets te masteren, waar begin ik, ik heb alles onder het produce toch al geEQ'd etc.

Bedankt ;)
 
Vanaf 1:48 zit er wel een lekkere groove in, maar de opbouw daar naartoe vind ik erg traag en saai.. Daarna veel interessanter, maar ook aan het eind weer wat herhaling van hetzelfde..

Een lekkere sound, dus zeker verder uitwerken!
 
ok, als iemand tips heeft zijn ze welkom. Ik heb al heel veel aangepast, vandaag werken aan de intro die wat opgeleukt moet worden idd, verder beetje experimenteren, en natuurlijk een normale outro er aan vast plakken.
 
Aan de opbouw moet je nog wel het een en ander sleutelen...je patterns wisselen op gekke plaatsen....in de meeste dance muziek wisselen ze om de 4, 8 of 16 maten...ajbwib.

In het intro zou ik ook het scheurende geluid bijna weg filteren en dan naar mate het intro vordert het filter steeds meer open draaien.

ik mis ook wat sublaag in je track. Probeer eens het laag van je lead/bass sound eruit te filteren en er een simpele sinus eronder te layeren.
Ook je kick mag van mij dikker....aan het begin van je hoofdpart zit iets van een lage tom...die staat te hard....maar als je m iets zachter zet en layert me je kick krijg je wel een dikke kick denk ik.
 
Back
Top