Ill Drumma - Fever Norget [PREVIEW]

Ill Drumma

Ingeburgerd
Lid sinds
14 december 2010
Berichten
58
Locatie
Geleen


Wil de track verder uitwerken met vocals etc. Waar kan ik vele vinden zonder de hoofdprijs te betalen? (bv. 50 euro voor 100 matige samples) Verder vind ik percussie altijd lastig.... Heb hier ook te weinig van denk ik... Iemand tips voor plugins (drummachine) of sample collecties?
 
Black Octopus heeft ook wel goede samplepacks. Je track is cool, maar je kick staat volgens mij veel te hard. Zie het aan je waveform, die is vaak overcompressed. Voor de rest wel een prima trackie :)
 
Ik vind de kick qua volume prima, maar ik heb zelf ook een handje van de kick te hard zetten :D
Ik vind de kick alleen niet bij de melodie passen gevoelsmatig. Alsof de kick de 'kracht' van de melodie een beetje tegen werkt. Weet niet of dat het enigszins begrijpelijk verwoord?
 
Bedankt voor de reacties. Ik zal kijken wat ik ermee kan. Het volume van de kick is lastig omdat deze veel kracht verliest zodra ik de volumeslider een beetje naar onder bijstel. Moet waarschijnlijk met preamps en compressors aan de slag en ben verkeerd begonnen met het uitbouwen van de kick (lees power, volume, compressie, mixdown etc etc) Hij is letterlijk tegen de limiter aangebouwd tijdens het gepriegel van alle kanalen op elkaar afstemmen. Ik zal het verdere verloop hier posten.
 
Ik begin mijn project steeds met een kick die ik op -2dB zet.. dan pas bouw ik er een track rond, dan blijven alle volumes zoals ze horen te zitten. Veel succes!
 
Enkele updates

https://soundcloud.com/migueljansen/ill-drumma-fever-norget-preview-2
 
ik heb alleen preview #2 geluisted. erg goed gedaan, spanning zit er in de track. de harmonische kick, wordt soms vergezeld door een sine kick(wave) die ge-side-chained is?, werkt wel erg goed. wellicht hoor ik het verkeerd, hoe dat gedaan hebt. mooi rond 6 minuten, wordt het wat "atonaler", meer diskrepantie, meer dreigend. mooie details.
 
Hij is goed, maar in tegenstelling tot Vink vond ik het na de 6 minuten wel heel erg chaotisch klinken.. Alleszins, goed aan gewerkt, moet dagen gekost hebben om hier aan te werken, so well done! :)
 
Back
Top