Airco in de Studio?

Deze topic is al een tijdje inactieve Had nog een vraagje. Voor kleine studio's oftewel homestudio's, heb je daarvoor speciale airco's voor nodig? i.v.m. vochtigheid in lucht maak ik me zorgen om omdat apparaten stuk kunnen gaan.
Of maakt dat niet uit wat voor airco je neem?
 
Deze topic is al een tijdje inactieve Had nog een vraagje. Voor kleine studio's oftewel homestudio's, heb je daarvoor speciale airco's voor nodig? i.v.m. vochtigheid in lucht maak ik me zorgen om omdat apparaten stuk kunnen gaan.
Of maakt dat niet uit wat voor airco je neem?

Een Airco haalt juist het vocht uit de lucht.
het maakt dus niet uit welke airco je neemt.
Zoals hierboven al beschreven heb je het meeste aan een split-unit airco.
Ik denk dat je in de studio vooral baat hebt bij een stille airco.
 
hoe vochtig is het dan wel niet aldaar?
 
hoe vochtig is het dan wel niet aldaar?

Mijn kamer is niet vochtig, maar had van een collega gehoord een tijdje terug dat Airco ziek kan maken omdat koud en vochtig is daarom dacht ik dat niet geschikt is voor studio. Volgens mij heeft hij verkeerd begrepen van wie dan ook die informatie gekregen heeft.
 
Een Airco haalt juist het vocht uit de lucht.
het maakt dus niet uit welke airco je neemt.
Zoals hierboven al beschreven heb je het meeste aan een split-unit airco.
Ik denk dat je in de studio vooral baat hebt bij een stille airco.

Ja, ik verbaasde toen ik vandaag naar airco's keek, ze kunnen heelboel dingen en ontvochten wat jij al zij zelfs opwarmen :)
 
Heb hier ook een airco. Absolute aanrader!
Binnenunit hangt aan de muur achter mij en blaast over mij heen voor de beste luchtverplaatsing (koude lucht zakt).
Heb hem zelf geplaatst (eitje), echter wel laten vacumeren (met stikstof) & schroeven laten losdraaien door een erkend bedrijf ivm garantie en de beste kou afgifte.
Wat betreft het geluid van het uitblazen, deze staat bij mij op automatisch.
Ik hoef de gate van de microfoon niet eens dicht te gooien voor het opnemen van een vocal, want er komt nog geen 2db van de fan (in laag toerental) als de temperatuur bereikt is.
In hoog toerental ligt dit ongeveer op 6db, maar ook dit is niet hinderlijk.
De koeling van de pc's maken meer lawaai (bij zware projecten).. Dusja..

Voorbeeld:
3 weken geleden was het buiten 31 graden, de afstandsbediening binnen op 20 graden gezet, na een half uurtje/3 kwartier is het hier exact 20 graden (met alle apparatuur aan!).
Voorheen (begin april) was het buiten maar 17 graden, en werd het hier binnen 25+.. Mensen verklaarden me voor gek dat ik in huis liep met een t-shirt aan, maar dan weet je het wel :-)
1 het werkt zéér prettig, en relaxed.
2 je kunt het veel langer volhouden en word minder snel moe!

Ps, de afstand tussen mijn binnen en buiten unit is maar 2 meter, maar dit mag tot maximaal 8 meter zijn volgens het bedrijf.
Je hebt dus een redelijke marge.

Ps, over dat vochtverhaal?
Inderdaad, koude lucht omtrekt vocht dus dit zou theoretisch beter moeten zijn!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Gr en succes.
Barry
 
Laatst gewijzigd:
Ps, en ik vergeet de stof en temperatuur:

Geef je PC 1x in het half jaar een onderhoudsbeurtje.
Je schrikt er van hoeveel stof er in het apparaat komt!
Deze stof komt ook in je koelblok en ook in de fan van de koeling, wat er dan voor zorgt dat je pc warmer word dan een schone stof vrije pc..

Wat ik altijd doe >
Maak je fans schoon, desnoods 1x per jaar nieuwe koelpasta op het koelblok en zorg dat je pc minimaal 20cm van de vloer af staat.
Wat ik dan ook nog heb gedaan om helemaal stofvrij te zijn, is een oude panty uit grootmoeders kast gepakt, de voorklep van de kast eraf gehaald en een panty tussen de klep gemaakt.
(zuigkant van de ventilatoren).
Deze vervang ik 1x per half jaar, en de kast... Je raad het al, die is serieus stofvrij!
Het is maar een idee'tje!
Stof is de grootste bottelnek voor een pc want het zorgt voor meer warmte, minder performance (100% cpu) en een minder langere levensduur van je pc..
Oja, je raad het al, 100% cpu = hoger energie verbruik ;-)

Komt je airco al dichterbij?
 
Back
Top