cc naar midi noten

remi v

Stamgast
Lid sinds
19 november 2006
Berichten
167
Locatie
eindhoven de gekste
Hallo

Ik ben bezig met een projectje Alleen ik ben opzoek naar een converter die cc info kan over zetten naar midi notes. Ik heb google afgezocht maar ben nog steeds niets goeds tegen gekomen.

Ik ben bezig om een linefader te gebruiken als midi controller de fader is 10 cm lang ik wil deze graag verdeeld hebben over 12 noten.

Als iemand iets weet laat het me maar horen

Alvast bedankt
.
 
Volgens mij bestaan die dingen niet omdat ze onnodig zijn.
 
Volgens mij moet zoiets wel kunnen met MIDI-OX.

Uit de beschrijving van het programma maak ik o.a. op dat MIDI-data kan gemapped worden naar ...
It can perform filtering and mapping of MIDI data streams.
 
Hoe gaat de noot uit dan ? of zet ie de noot uit als je een andere instelling kiest ? zal wel dan.
 
Bij een test van de Korrg Chaossilator Pro op sonicstate.com gebruikte de reviewer een logic environment om note messages naar CC (net andersom) om te zetten en zo de geluiden via een midi toetsenbord aan te sturen.

Misschien kan andersom ook? Maar ja, da's dan weer MAC only.
 
om note messages naar CC (net andersom) om te zetten
dat zou eventueel nog enkele zin hebben idd, met een Key de CC faken en de Velo is de CC Value...

Het enige wat dan moet gebeuren is de statusbyte (high nybble) transformen van $8x naar $Bx,
data1 en data2 kunnen gelijk blijven...

dus van:

1001cccc -nnnnnnn -vvvvvvv

naar:

1011cccc -nnnnnnn -vvvvvvv

c = kanaal
n = control change nummer
v = waarde
 
Laatst gewijzigd:
Kijk eens naar Plogue Bidule (www.plogue.com), hier zitten een hele hoop midi converters in en ik denk dat het nog gratis is ook...
 
Bedankt alvast allemaal voor de belangstelling ik ga zo wat uitproberen:)

Ik zal even uitleggen wat ik wil ik ben bezig met een custom dj mengtafel beste uitleg kun je hier vinden

dan zul je zien dat ik noten nodig heb voor een slider
 
Hallo

Ik ben bezig met een projectje Alleen ik ben opzoek naar een converter die cc info kan over zetten naar midi notes. Ik heb google afgezocht maar ben nog steeds niets goeds tegen gekomen.

Ik ben bezig om een linefader te gebruiken als midi controller de fader is 10 cm lang ik wil deze graag verdeeld hebben over 12 noten.

Als iemand iets weet laat het me maar horen

Alvast bedankt



heel makkelijk te doen met max/msp of max4live

uitleg: je filtert de controller input, deze gaat van 0 tot 127, dit reken je om naar 1 - 12 (je midinoten) en rond je af naar gehele getallen. En dan makenote
je kan het zo gek maken als je zelf wilt - leuk idee :)
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt ik ga het meteen proberen hoop dat het werkt
 
idd :D
 
"pure data" kan ook en is gratisch.
 
Zou iemand mij kunnen helpen? Van programmeren heb ik 0,0 verstand van als iemand dit snel kan maken tegen een kleine betaling laat het me maar weten
 
hé hij doet t al - 20 minuten mee bezig geweest :D

maarja je hebt geen max maar puredata denk ik? Dat heb ik dan weer niet :)

zitten nog wel wat onvolkomenheden in maar misschien kan je er wat mee

ik heb het in het engels gedaan dat is niet om interessant te doen, het scheelt een hoop tijd om passende vertalingen te bedenken 8D
 

Attachments

  • controller-input-to-note-out.png
    controller-input-to-note-out.png
    17,8 KB · Bekeken: 43
  • midicc.zip
    2,8 KB · Bekeken: 42
Laatst gewijzigd:
als je de controller gaat maken,
waarom dan niet meteen de juiste info uitsturen?

deze diy midi interface http://www.ucapps.de/ MIDIbox 64
kan je slider en knoppen ect aanknopen, en dan bepaal jij gewoon,
dat als je de slider beweegt, midinotes uitstuurt, of controller data, of pitchbend wat welke mididata dan ook.

dat lijkt me makkelijker, als je daarna nog traktor of sratch ofzo wilt aansturen.
 
als je de controller gaat maken,
waarom dan niet meteen de juiste info uitsturen?

deze diy midi interface http://www.ucapps.de/ MIDIbox 64
kan je slider en knoppen ect aanknopen, en dan bepaal jij gewoon,
dat als je de slider beweegt, midinotes uitstuurt, of controller data, of pitchbend wat welke mididata dan ook.

dat lijkt me makkelijker, als je daarna nog traktor of sratch ofzo wilt aansturen.


Hallo

Heel leuke diy projecten idd maar ik werk met de u-hid alles wat hier op aan zit is zelfbouw.

Het project waarmee ik die fader is al klaar alleen nu nog de software goed werkend krijgen
 
Back
Top