Diy project T.M.K [too many knobs]

Mocht onze koninklijke forumleverancier door zijn voorraad heen zijn, dan heb ik volgens mij nog ergens wel wat printjes liggen. Heb er destijds een stapeltje gekocht voor wat projecten maar heb momenteel te weinig tijd om alles te bouwen.
 
ik zou er graag twee willen hebben... pm even je gegevens dan maak ik geld over...

Hier ook 2 als dat nog mogelijk is. Ook om met de ms-20 clone te combineren.
 
Hier ook 2 als dat nog mogelijk is. Ook om met de ms-20 clone te combineren.

ik zou er graag twee willen hebben... pm even je gegevens dan maak ik geld over...



PM verstuurd. Volgens mij heb ik er nog een paar maar die hou ik effe voor mezelf totdat ik zeker heb gesteld dat ik er genoeg heb voor eigen gebruik :-P
 
Ik ben bezig om deze onderdelen te bestellen, mij is aangeraden om met metaalfilm weerstanden te werken, maar van welk type moet ik ze nemen?

1/4 Watt - 1/2 Watt - 0,6 watt?

Ik denk zelf die van 1/4 Watt, het zal wel geen schakeling zijn die heel veel stroom trekt, maar toch, iemand?



ik ben nu onderdelen aan het bestellen voopr de TMK.

is het echt nodig die metaalweerstanden?

dick best heeft ze niet los...kan toch ook met koolweerstanden? of krijg ik dan problemen?
 
ik heb onderdelen nodig voor:

2x Hilltree Filter
2x T.M.K distortion
2x 567 modulator

dat is best wat bij elkaar, dus moest ik toch bij Dick Best aankloppen!
 
bij Dick Best geprobeerd een Keramische condensator van 2 uF te bestellen voor de BIAS-mod..

maart schijnt heel zeldzaam te zijn. Er werd me gevraagd of het niet MKT of MPK moet zijn? (weet verder niet wat dat is)

hetzelfde kreeg ik te horen bij de ker. cond. voor de Hilltree-filter C8 van 3,3 uF.

heb ik nu een probleem? of heeft Dick Best het bij het verkeerde eind? zijn dit gewoon normale keramische condensatoren?



(geweldige hobbie... dat geelectroniseer, maar je moet er wel verstand van hebben )
 
ok, ik zal mijn best doen met dat proppen!

sorry, ik heb een beetje prop-angst/ propfobie)
 
Mijn dubbele TMK geeft geen sjoege meer...

Als ik er audio induw dan distort hij niet en met de bypass switch naar beneden komt er zelfs geen audio meer door heen.
Hoe/wat kan ik chekken?

grtzzz
 
Heb hem gisteren opengemaakt en alle draden zitten vast....
Hij loopt op adapter, hier heb ik er al meerdere van geprobeerd.

Dus het zal een onderdeel moeten zijn. Wat ik wel vreemd vind is dat ze beide niet meer werken.
Wil het zelf op lossen, maar ik schat nu al in dat ik veel vragen zal stellen voordat iemand me kan helpen.
Een technische held in de buurt van Loosdrecht waar ik langs kan komen ook relaxed...
Ik treed `1 oktober op in Zwitserland en voor die tijd wil ik hem erg graag gefixed hebben.

Dus wat kan ik meten en hoe meet ik het?

grtz en dank:)
 
meten-is-weten1.voorbeeld.jpg


:D
 
Enige wat ik weet is dat wanneer je een adapter met een andere polariteit gebruikt en er geen beveiliging is ingebouwd hier tegen, je opamps in een keer dood zijn.

Die zou ik als eerst vervangen.
 
Als je hem bypassed, zou er nog wel geluid moeten zijn en geen distortion en bij een kapotte 5532/5534/tl072 ofzo (of wat gaat erin?) zou ie als je hem niet gebypassed hebt geen signaal moeten geven. klopt dat?

Want dat zou ik idd eve naar de electroboer gaan en een nieuwe opamp erin drukken voor een eurootje ofzo, als is het alleen maar om uit te sluiten.
 
Enige wat ik weet is dat wanneer je een adapter met een andere polariteit gebruikt en er geen beveiliging is ingebouwd hier tegen, je opamps in een keer dood zijn.

Die zou ik als eerst vervangen.

Ff opgezocht, het gaat om een TL062, die kan je al vanaf 23ct kopen..

Polariteit kan kloppen, daar ben ik niet zo netjes mee.......
Deze zit erin: tl 062cn
Verklaart wel waarom ze beide stuk zijn.
Helaas zit er hier in Loosdrecht/Hilversum geen electronicaboer:(
Ik ga opzoek.

grtz en dank voorzover:)
 
Back
Top