Eenvoudig DIY Project...De Fat-ass overdrive

Dank. :)


Ik denk , als je de componenten nieuw moet kopen, dat je voor een eurootje of 8 klaar bent.
Duurste is natuurlijk een eventueel kastje en knoppen.
Maar als men een beetje creatief bent kan men het overal inbouwen.
De hele pcb hoeft niet groter te wezen dan een postzegel.
 
Cool project. Wat is nou een goede online shop waar je alle onderdelen kunt bestellen?
Dus de componenten per stuk, maar ook een behuizing en knoppen?
 
Die van jouw zijn natuurlijk wel uniek ;-)
Klinkt erg goed! Heb nog wat doosjes liggen, en zal het deze week eens uitproberen om vervolgens mijn gitaar erdoor te sturen. (Mn synths staan nog bij mn ouders :-( ) Gelukkig heb ik hier wel Ge-torren.
 
Ik vroeg het omdat Hilltree resonantie tussen aanhallingstekens zet, geen idee wat hij ermee bedoelde. Maaruh, zijn al deze ontwerpen niet te combineren in een soort poor-man's Sherman?
 
Ik vroeg het omdat Hilltree resonantie tussen aanhallingstekens zet, geen idee wat hij ermee bedoelde. Maaruh, zijn al deze ontwerpen niet te combineren in een soort poor-man's Sherman?

T'is alweer een tijdje geleden maar ik denk dat ik bedoelde dat de resonantie regeling ook in bepaalde standen de smerigheid regelt.
Dit was condensator C6 afhankelijk.

En poorman sherman ?
mja.. in principe kun je alles als signaal erdoor heen sturen.
Ook kun je het ontwerp zo aanpassen dat er uitgebreide lfo en andere modulatie mogelijk is.
Maar daarvan zijn er al zoveel schema's te vinden op het internet.

@mono...als er nu eens zo'n ,door jou gewaardeerde vactrol, in serie zit met R10 weerstand van mijn filter ...dan ben je er toch al bijna ;)


Maar die discussie hoort eigenlijk bij mijn filter tread...dit is de overdrive tread ;)
 
Ja maar we moeten het juist overdriven.....dus cv erop en alles in 1 doos en met stift schrijven we er dan Sjermann op.....dikke fluit filterzzz
 
Ik heb gemerkt bij deze overdrive [en dat is ook eigelijk bij fabrieks overdrive het geval] dat deze het bij bepaalde synthesizers en klanken het beter doen ,dan bij andere.
En elke npn transistor is natuurlijk ook weer anders, en klank bepalend.

Testen dus op verschillende stukken gear of het wat voor je is .

Heb je geexperimenteerd met de waarde van C4? Mogelijk kun je hiermee het hoog krijgen dat je zoekt... Een spoel in serie met je uitgang knijpt eveneens de hoge tonen, kun je weer overbruggen met een potmeter. Leuk ontwerp.
 
Ja hoor...
r3 en c4 zijn eigenlijk als optie bedoelt, maar zoals eerder verteld ,eigenlijk te leuk om deze weg te laten.
Je kunt ze ook voor de buffer condensator plaatsen bij de uitgang.
Dan is deze r/c niet van invloed op een eventuele amp wat er achter zit [maar ook gelijk weer een stuk minder effectief]
Alles is natuurlijk mogelijk wie ermee door wilt gaan en wil expirimenteren.

Maar mijn insteek is nog steeds , zo simpel en effectief mogelijk circuit , met makkelijk en goedkoop verkrijgbare onderdelen.
Ik kan hier natuurlijk wel een schema gaan plaatsen van 10 bladzijden groot, maar dan bereik ik maar een zeer klein gezelschap wie dit begrijpt en dit kan maken ;)
 
Back
Top