Presonus Studio One

Ik ben helemaal happy met Studio One!

Jammer dat het nog wat onbekend lijkt en niet zo veel besproken wordt hier op synthforum

Dat is ook zo inderdaad. Er bestaat een fb pagina waar iets uitgebreidere informatie en vragen/antwoorden/ervaringen voorbij komen. Wat ik me opviel is dat in Computer Music Magazine helemaal geen aandacht wordt aan besteden.
 
Hoe zou dat nou komen? Is het misschien zo dat PreSonus meer een 'hardware' merk is in tegenstelling tot de andere DAW fabrikanten?
 
Hoe zou dat nou komen? Is het misschien zo dat PreSonus meer een 'hardware' merk is in tegenstelling tot de andere DAW fabrikanten?

Dat denk ik niet, het is gewoonweg minder commercieel. Studio One is mijns inziens erg goed en biedt veel mogelijkheden.
 
Presonus mag wel wat meer doen wat betreft customer support, praktisch alle support komt nu van de fora / community. als ze zelf beter met hun klanten communiceren zal dat wellicht helpen een goede naam te verspreiden... in mijn ervaring reageren ze totaal niet op emails etc, terwijl ik toch enkele spullen van ze heb gekocht.
 
@elektrovolt
Heb je een mailtje gestuurd of een support Ticket aangemaakt? (Moet je wel geregistreerd zijn)

Ik heb in ieder geval wel antwoord gehad. haha!

In een notendop:

IK >> SO crashed door Virus TI als ik zware projecten open

Support >> okee stuur even je systeem info file...

IK >> stuur file (en hoopvol)

Support >> Ja ik had ook een Virus, maar heb hem weg gedaan omdat er gewoon issues mee zijn, Kijk maar:
Lijstje links naar fora met klachten van 2 jaar oud.

Het ligt dus niet aan SO dus we kunnen je niet helpen.

:okdan:
.....

___

Los daarvan, Ben ik heel blij met SO al heb ik Cubase 7 er nog bij voor met name audio zaken en opnames.

Maar sommige dingen zijn kut, zoals die irritante blanco plug-in interface op Mac in AU of VST of dat je de interface wel ziet maar hij gewoon visueel bevroren is. Weet nog steeds niet waar dat door komt.

jBridge heb ik overigens weinig problemen mee. Ik zou altijd adviseren te bridgen ipv 32bit draaien. Tenzij je echt een bagger machine hebt.
 
Maar beter alles 64 bit. Jbridge trekt wel wat harder aan cpu volgens mij.
 
@elektrovolt
Heb je een mailtje gestuurd of een support Ticket aangemaakt? (Moet je wel geregistreerd zijn)

Daar begint de ellende dus: als demo gebruiker kun je geen support ticket aanvragen, gewoon onmogelijk. Dat kan pas als je het pakket daadwerkelijk heb aangeschaft. Of je andere Presonus spullen hebt is niet belangrijk. Emails diverse richtingen op verden gewoon helemaal niet beantwoord.

De demo werkte maar twee weken i.p.v. een maand. Het programma vind ik wat rommelig en niet helemaal stabiel (toen in elk geval, versie 2.1 dacht ik) maar wel redelijk intuïtief en het klinkt goed.
Ik twijfelde om een licentie te kopen, maar door het gebrek aan support toch maar afgehaakt.
 
S1 is een leuke DAW, er zitten erg toffe dingen in en vooral de browser en het op de plaats bouncen van miditracks/parts etc vind ik master. Toch heb ik ergens november vorig jaar weer de volledige versie van Cubase 7 ernaast gekocht, de midi tools in S1 zijn te summier. En de audio editing ook, ik bedoel: waarom kan ik geen pitchramps tekenen op audio? etc.

Krijg een klein beetje het idee -als ik naar de recentste updates kijk- dat ze proberen om het ProTools volk binnen te slepen en dat ze meer en meer concentreren op het werken met Live muzikanten/recording ism. hun mixers en andere hardware.

Ik gebruik S1 nu vooral nog voor pre-productie en om in te beta testen voor software fabrikanten. Ik hoop dat ze in de toekomst meer gaan focussen op de digitale producers en meer gaan luisteren naar de achterban die onder andere roept om betere midi tools
 
Dude wat zijn pitch ramps?? Kan je dat tekenen op audio in Cubase?

Helemaal eens, Cubase is ver superieur in audio editing en midi (zo laat ik me vertellen) alleen benut ik dat minder.

Echter heb ik juist het idee dat SO zich richt op de digitale producer. Daarom werk ik er ook graag mee, workflow is heel intuïtief, geïntegreerd. Cubase met het eindeloze resizen of slepen van plugins, work area en pool. Super irritant.... Ik heb daarbij aan 2x 1080p nog te weinig. Studio one kan ik rustig op 1x 1080p draaien zonder dat ik me stoor aan ruimte gebrek.

Drag en drop in studio one is ook echt een verademing. Nu kan je in C7 ook plugins met instellingen en al binnen de mixer draggen of kopieren naar een andere track/bus. Dus ze spelen catch up.

Nogmaals voor workflow is SO gewoon sneller. Ook qua CPU is deze naar mijn inzien veel efficiënter en dus tevens voor latency ook. Grid snap afhankelijk van zoom etc.

Met betrekking tot demo... daar kan ik weinig over zeggen als je andere producten van Presonus hebt dan moet daar haast wel een artist versie bij gezeten hebben. Die kreeg ik al met mijn Firestudio mobile van +/- 200piek.

Er is altijd wel wat aan te merken, maar qua support is de community van het forum in veel gevallen erg okee. Hoef je overigens geen product registratie voor te doen. Maar daar kan je natuurlijk niet terecht met je vraag over een demo al na 2 weken zegt verlopen te zijn,
 
Ik vind S1 heerlijk werken ook. Ik heb geen ervaring met de support van presonus, omdat ik dat nog nooit nodig heb gehad. Vraag me af wat jullie dan voor problemen hebben.
 
Ik heb afgelopen maand een paar keer de support van Presonus nodig gehad. En ik moet zeggen dat ze echt snel reageren, binnen een dag had ik een reactie. Ze hebben dat goed voor elkaar met die support tickets!

Bij Steinberg duurde het meestal enkele dagen voordat ik antwoord had. Alweer een extra reden waarom ik zo blij ben met m'n overstap van Cubasee 7.5 naar Studio One!
 
Presonus mag wel wat meer doen wat betreft customer support, praktisch alle support komt nu van de fora / community. als ze zelf beter met hun klanten communiceren zal dat wellicht helpen een goede naam te verspreiden... in mijn ervaring reageren ze totaal niet op emails etc, terwijl ik toch enkele spullen van ze heb gekocht.

Is me ook opgevallen.Heb de One nu een week.Ze reageerde slechts op één mail.
Gelukkig is er een boek uit(power tools for studio one 2)die me terug op weg heeft geholpen.
 
Back
Top