Presonus Studio One

mikevercoelen

Piepkuk
Lid sinds
6 april 2010
Berichten
202
Pro's/Con's

Iemand advies om dit te gaan gebruiken? Was bezig met Adobe Audition vond het een heerlijk programma todat ik er achterkwam dat je geen parameters kan automatiseren van VST's.

Thanks.
 
Juist het automatiseren van parameters gaat in Studio One heel eenvoudig. Raak de knop aan en klik op het [A] knopje om een automation track toe te voegen met die parameter er in.
 
Lol, ik bedoelde dat je met Adobe Audition dus niet die parameters kan doen. Daarom wou ik iets nieuws proberen, en vroeg me af of iemand met dit programma everaing had.
 
Ik zeg toch net dat het automatiseren van parameters juist in Presonus One heel goed gaat! :)
 
Duurder, dongle, net zo leuk als Excel op je zaterdagavond...


;)
 
Mijn ervaringen met Studio One zijn erg goed. De workflow vind ik erg erg fijn. Het drag & drop systeem is erg nice, de consolidate audio functies zijn top en import to track is ook erg erg nice. Ik heb ook ooit geprobeerd vrienden te worden met Cubase maar dit relatief nieuwe DAW wint het voor mij nu al van Cubase. Het opzetten van kanalen en outs etc is een geouwehoer in Cubase waar je hier gewoon je VST op je arrangement sleept. Qua geluidskwaliteit en native plugs ben ik ook zeer tevreden. Het auto-stretchen van loopjes is ook fijn. Werkt erg snel en handig en ziet er ook slick uit (minder van belang maar goed het oog wil ook wat).

Let er wel op dat je voor de Pro versie kiest (als je besluit het te kopen) en niet de Artist versie, hier zit namelijk geen VST(i) compatibility in/op.
 
Mx-4 van motu werkte langs geen kanten in protools,maar in presonus een fluitje van een cent.Dit is veel beter dan protools die ik gebruikte.
De ontwerpers van presonus one zijn dan ook geen heren van gisteren,hebben hun sporen meer dan verdiend in software die jij en ik jarenlang hebben gebruikt.
Zie ook https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=116784
 
Duurder, dongle, net zo leuk als Excel op je zaterdagavond...


;)

Wat is er mis met een dongle? Ik vind dit net een voordeel. Je kan Cubase op zoveel pc's installeren als je wil. Dongle in een usb poort steken en je kan er mee werken. Geen gedoe wanneer je je pc opnieuw formatteert, enz.

Of je graag met Cubase werkt is uiteraard persoonlijke smaak. Persoonlijk werk ik graag met Cubase (waarschijnlijk omdat ik dit al doe vanop de Atari), maar qua gebruikersinterface mogen ze toch eens wat doen aan al die losstaande venstertjes.
 
Ow wat heerlijk! Studio One geeft mij eindelijk weer eens het gevoel dat ik echt creatief kan zijn.
Na jaren met Cubase en en een tijdje met Sonar te hebben gewerkt ben ik sinds vorige week overgestapt naar Presonus Studio One.

De interface is zo clean en intuïtief dat het een genot is om mee te werken.
Persoonlijk heb ik nog niet echt ontbrekende functies gevonden. Een Step Sequencer zou mooi zijn maar geen must. Wellicht dat wanneer ik meer ga doen met S1 dat ik functies mis.

Het mooie is ook dat je de software op meerdere (5) computers mag installeren (zonder een dongle te wisselen).
De geluidskwaliteit vind ik heerlijk, tevens de meegeleverde plug-ins.
 
Ik probeer mensen ook al aan de Studio One te krijgen :). Maar nieuw = eng en men is bang dat het net als cubase en logic een aantal versies duurt voordat het een volwaardig goed functionerende DAW is. Niet realistisch natuurlijk, het is nu 2010, dus men heeft afgekeken van DAW's als Cubase 4 & Logic 7/8 en niet van hun voorgangers. Vind hem nu al super stabiel lopen. En inderdaad wat jij zegt Quinty, de nadruk ligt op het creatieve proces en het ondersteunen hiervan. Ik lijk wel een Presonus verkoper :D
 
Hier ook een gebruiker van Studio One sinds het eerste uur. Het is een super prettige DAW om in te werken, ook al missen er nog wel wat functionaliteiten die sommigen echt nodig hebben.

Voor mij heeft het voorlopig alles wat ik nodig heb, dat wat het mist aan native spul heb ik wel als plugin beschikbaar.

Het goedkoopste om aan S1 te komen is gebruik te maken van de crossgrade die volgens mij nu nog mogelijk is, of door het aanschaffen van een USB Audiobox. En inderdaad Pro is eigenlijk een must voor mensen die met VST's willen werken.

En een van de niet voor de hand liggende voordelen is een zeer aktief en goedgehumeurd forum van gebruikers, waar ook de devs en product manager regelmatig voorbij komen.
 
Interessant hoor.
Hoe is S1 kwa CPU performance? Dit is voor mij al genoeg om van logic af te stappen.
 
Nog even een bump voor Studio One, hier staan het een en ander an tuturials wat vrijwel het gehele programma covered (vooral die van themuzic en lilacwriter zijn goed) maar het is zowieso een daw die je gemakkelijk kan leren zeker als je al een achtergrond hebt met Cubase ed.

http://forums.presonus.com/posts/list/2505.page

Er komt zeer binnenkort ook een "officiele" tutorial uit van Groove3. Ik vind verder that Studio One een beetje het beste heeft van Ableton, Cubase en Logic en dat in 1 overzichtelijke DAW maar idd het mist wat aan gevanceerde functionaliteiten, vraag is of je die functionaliteiten nodig hebt zou zeggen demo away en judge yourself. Kijk wel even uit met aanschaffen het is net zo duur als een Cubase nou bijna tenminste 400ish en ze zitten nu op 1.6, 2.0 kan nog een tijd duren maar dat wordt geen free upgrade let daar even op
 
Net een demo gedaan... wel handig en geinig programma idd.(vooral t drag and drop systeem) Maar t beste (dat ene beetje) van ableton kan ik nou niet zeggen... cubase weet ik niet... maar zeker een leuk en inventiefe DAW. Kende t niet..:o: En btw? saved ie net als ableton self contained? dus alle samples die je gebruikt hebt in je nummer... of total recall hoe noem je dat? Zodat je geen zorgen hoeft te maken dat je samples verplaatst op je HD?
 
Net een demo gedaan... wel handig en geinig programma idd.(vooral t drag and drop systeem) Maar t beste (dat ene beetje) van ableton kan ik nou niet zeggen... cubase weet ik niet... maar zeker een leuk en inventiefe DAW. Kende t niet..:o: En btw? saved ie net als ableton self contained? dus alle samples die je gebruikt hebt in je nummer... of total recall hoe noem je dat? Zodat je geen zorgen hoeft te maken dat je samples verplaatst op je HD?

Hier is een afspeellijst op YouTube met meer dan 100 videos over Studio One:
http://www.youtube.com/user/Motokonl#g/c/A99EFEE9049E1871

Het is mogelijk om een stand alone versie van je song op te slaan. Daarvoor hoef je alleen maar een keer 'Copy external media' uit te voeren en alle externe bestanden worden in je song map geplaatst.
 
Het is mogelijk om een stand alone versie van je song op te slaan. Daarvoor hoef je alleen maar een keer 'Copy external media' uit te voeren en alle externe bestanden worden in je song map geplaatst.[/QUOTE]

:okdan::okdan: helemaal de antwoord op mn vraag!
 
Het is mogelijk om een stand alone versie van je song op te slaan. Daarvoor hoef je alleen maar een keer 'Copy external media' uit te voeren en alle externe bestanden worden in je song map geplaatst.

:okdan::okdan: helemaal de antwoord op mn vraag![/QUOTE]


Aanvullend kun je ook via een menu optie alle verwijzingen naar niet gebruikte files verwijderen uit je song. Helpt met het schoonhouden van je werkomgeving.
 
Back
Top