Presonus Studio One

Ik gebruik ableton-logic. De eerste vind ik prima werken, maar de eindmixen vind ik net niet en daar komt het gedeelte afmixen-masteren bij kijken. Logic heeft een iets meer briljante geluidskwaliteit, daardoor voor mij nog steeds lastig om een track echt af te maken EN vooral als ik loops van andere bronnen gebruik moet ik allemaal handmatig streetchen, of apple loops van maken natuurlijk maar dat is veel werk. Heb het idee dat ik een nummer wil maken en dat het programma net te moeilijk voor mij is, ben geen hoge-producer-kenner om dat goed te kunnen doen. Niet dat ik zeg dat logic slecht is (integendeel), ik wil echter een gebruiksvriendelijk programma waar ik meer met geluid kan spelen en ook in de tijd waar ik mee bezig ben, genieten van het proces.

Ik heb de Studio One pro toch gekocht, ben aan het installeren :) Er was een 33% St. Patrick's korting, morgen is het afgelopen. :D
 
Ik ben ook al een tijdje hooked aan S1! Wat ik vooral prettig vind dr aan is dat je overal bijna je GUI tevoorschijn kan halen... daarintegen alles ook dragg and drop etc... Wat ik wel een beetje minder vind is de seqeuncer... mag toch wel wat aan gedaan worden imo. maar voor de rest... supertof en inventief muziek maken... eigenlijk voor t eerst dat een programma mij niet in de weg zit!8D
 
@ Dacide, ben ermee nog bezig, het gaat goed komen!

@ code, ik deel dus de mening! Het programma werkt intuïtief en inventief, ik had al eerder moeten kijken eerlijk gezegd.
 
@ Dacide, ben ermee nog bezig, het gaat goed komen!

@ code, ik deel dus de mening! Het programma werkt intuïtief en inventief, ik had al eerder moeten kijken eerlijk gezegd.

En t toffe is dat t programma nog erg jong is... Ben heel heel heeel benieuwd wat versie 3 gaat brengen...
@ pablo: t forum zit bomvol tricks and tips! http://forums.presonus.com/forums/show/28.page zeker t kijken even waard als je net begonnen bent met S1! Want in de manual staat lang niet alles en is vrij beknopt imo.! 8)
 
Ik heb het programma nu in full. Eerlijk gezegd had ik dit al veel eerder moeten hebben! Voldoet zeker aan de algemene eisen en het geluid is erg goed, ik werk met plezier (terug) want de laatste tijd was ik maar aan het "shoppen" (presets, synths, wie wat waar, etc) zonder tracks af te maken.

Dus "I recommend". :)
 
Feli met je keuze, een daw kopen is een commitment en brengt rust & focus
Ben benieuwd wat er vanaf nu weer uit je vingers gaat komen.
 
Feli met je keuze, een daw kopen is een commitment en brengt rust & focus
Ben benieuwd wat er vanaf nu weer uit je vingers gaat komen.

Bedankt, vooral dat laatste.
Ben nog in de ontdekkingsfase maar heb al een aantal monsters gemaakt, het gaat goed komen :okdan:
 
ik wacht versie 3 af, eens zien of dat een betere support voor controllers krijgt.
de standaard plugins zijn prima, pipeline werkt fijner dan Logic's IO en de analog delay klinkt ook goed.

De customer support ben ik nog niet over te spreken..
 
ik wacht versie 3 af, eens zien of dat een betere support voor controllers krijgt.
de standaard plugins zijn prima, pipeline werkt fijner dan Logic's IO en de analog delay klinkt ook goed.

De customer support ben ik nog niet over te spreken..

Idd ik ook niet echt... Vraag me ook af of ze de future requests ook wel lezen?:?
Ook een beetje weinig feedback met waar ze mee bezig zijn of wat gaat komen etc..
Maar voor de rest vind ik t een super DAW! (weinig gebruikers hier op forum heb ik t idee?)
8D
 
het is wel een leuk programma. even wennen, maar al met al een stuk vlotter en veel minder lomp dan Logic 8 dat ik al een tijd gebruik. maar als een demo versie nog niet eens de helft van de beloofde dagen wil draaien en de support gewoon niet reageert is het voor mij wel duidelijk. Eucon support? hoop dat ze dat eens gaan doen. Voorlopig kan ik met de mackie MCU en Logic veel meer, dus daar houd ik het voorlopig wel bij..
 
Thanks man. Straks even checken.
(excuses voor late reactie. Jouw post was me even ontgaan :) )

No problem... Had wel enthousiast die tx16 gepost.... (maar heeft toch wat bugs in SO1) Dus als iemand wil testen hier? zal heel tof zijn. of proberen? In reaper en FLstudio geen problemen. Weird ey? Mischien dat t aan mijn bak ligt i dunno.
http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=213

En de problemen hier posten? Zou tof zijn! de maker leest de de topics altijd af!
THNX!
 
Ik werk steeds met plezier met het programma, kan niet meer vanaf moet zeggen, maar het enige wat ik iets minder vind is de "rendering" (het duurt net zo lang off-line of realtime, gemiddeld).
 
Ik werk steeds met plezier met het programma, kan niet meer vanaf moet zeggen, maar het enige wat ik iets minder vind is de "rendering" (het duurt net zo lang off-line of realtime, gemiddeld).

Hmmm, het kan zijn dat er een reden is waarom een off-line bounce bij jou zo lang duurt. Bij mij gaat het gemiddeld 10x zo snel. En sinds v2.5 worden stems parallel gebounced en niet meer na elkaar.

Heb jij toevallig DSP plugins die je gebruikt? Of outboard gear (dat kan natuurlijk nooit sneller dan real-time)?
 
Back
Top