Presonus Studio One

Hmmm, het kan zijn dat er een reden is waarom een off-line bounce bij jou zo lang duurt. Bij mij gaat het gemiddeld 10x zo snel. En sinds v2.5 worden stems parallel gebounced en niet meer na elkaar.

Heb jij toevallig DSP plugins die je gebruikt? Of outboard gear (dat kan natuurlijk nooit sneller dan real-time)?

Geen outboard gear, maar wel externe plugins-vst's die iets te veel CPU vragen (bijvoorbeeld de diva). Niet dat dat een groot probleem is, het gebeurt met tracks van 4-5 minuten, ongeacht wat ik doe (meestal 10 basis tracks-sporen en de rest zijn effecten en dergelijke), ik zal even checken :)
 
Ben heel erg tevreden met S1, ik ben betalende Cubase klant van SX2 tot Cubase 6 geweest. Zeer te spreken over de support en dat voor een schijntje van wat Cubase kost!

Ik kan probleemloos via jBridge super oude plugins draaien (zelfs buggy S.E. pluggen!), er zijn wat dingen die nog beter kunnen maar heb laatst een 1 op 1 met iemand van Presonus gehad en durf gerust te beweren dat dit allemaal goed gaat komen :)
 
Deze software heeft mijn interesse gewekt. Er worden ook wel wat virtuele instruments bijgevoegd, maar kan iemand vertellen of die ook goed klinken. En zie dat de producer uitvoering en de professionel uitvoering allebei VST pug-ins kunnen hebben, maar het prijsverschil tussen de twee uitvoeringen (uitgaande van de prijs op de site van presonus) is ongeveer 200 euro. Waar zit dat verschil precies in?

Ik gebruik nu Sonar X1 en wordt af en toe helemaal gek van het programma, vastlopers, geluid dat het af en toe gewoon niet doet (ondanks dat de outputs wel goed ge-route zijn) digitale klikjes, haperingen en het duurt soms eeuwen voor een project geladen is. Mijn laptop is een Asus met i5 processor (ik denk eerste generatie) en 4GB werkgeheugen...... hoe gaat dat werken met presonus?

Zijn er ook tutorials om sonar nummers over te zetten naar studio one?

Alvast bedankt!

Groetjes van Rudo
 
Deze software heeft mijn interesse gewekt. Er worden ook wel wat virtuele instruments bijgevoegd, maar kan iemand vertellen of die ook goed klinken. En zie dat de producer uitvoering en de professionel uitvoering allebei VST pug-ins kunnen hebben, maar het prijsverschil tussen de twee uitvoeringen (uitgaande van de prijs op de site van presonus) is ongeveer 200 euro. Waar zit dat verschil precies in?

Ik gebruik nu Sonar X1 en wordt af en toe helemaal gek van het programma, vastlopers, geluid dat het af en toe gewoon niet doet (ondanks dat de outputs wel goed ge-route zijn) digitale klikjes, haperingen en het duurt soms eeuwen voor een project geladen is. Mijn laptop is een Asus met i5 processor (ik denk eerste generatie) en 4GB werkgeheugen...... hoe gaat dat werken met presonus?

Zijn er ook tutorials om sonar nummers over te zetten naar studio one?

Alvast bedankt!

Groetjes van Rudo

Beste Rudo,

Ik werk sinds kort geleden met Studio One, voor die tijd werkte ik met ableton 70% en Logic 30%. Studio One heeft het meest intuïtief manier van werken en de instrumenten die bijgevoegd zijn klinken prima.

Het grootste verschil tussen de producer versie en de pro versie is de "mastering" suite (als je cd's wilt masteren/publiceren/branden). Daarna heb je de "multiband dynamics" en nog wat extra delays (zoals de groove delay, handig en leuk voor percussie effecten).

Het is een duur programma en er zit inderdaad een groot verschil tussen beide versies, ik heb nog geluk gehad dat ik die voor -33% korting kocht (St. Patrick's aanbieding). Maar geloof me je zult hiermee met plezier werken.

Gr. Pablo
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb zojuist de demo gedownload en de eerste indruk is goed. Plug-ins die er bij zitten klinken ook goed, zeker bruikbaar.....

Alleen krijg ik geen andere VST's in het programma. Ik heb een aantal plugins gekopieerd naar de 3rd party map, en die toegevoegd onder options/locations, maar ze komen rechts niet in beeld. Is die optie uitgeschakeld in de demo uitvoering?

Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes van Rudo
 
Ik gebruik dimensio pro, Edirol orchestral...... en nog eentje die bij Sonar zit...... zijn dat 32 bit instrumenten dan?
En als ik dan geen 32 bit instrumenten kan gebruiken in de 64 bit versie, kan ik dan later wel 64 bit plugins gebruiken in een 32 bit versie van S1?

Groetjes van Rudo
 
Thanks.... ook daar de demo van binnengehaald en het werkt....... behalve voor Edirol Orchestral, die krijg ik niet aan de praat....... Das wel een belangrijke voor me......
 
Op dit moment werk ik alleen nog maar met S1. Ik ben helemaal om!!!!
 
Op dit moment werk ik alleen nog maar met S1. Ik ben helemaal om!!!!


Ik hoop dat ze snel de midi wat upgraden zodat je, net zoals in logic, 15 patchbanken met namen per HW synth kan maken met ieder zijn eigen programchange en bankchange messages. Voor de rest heb ik het weleens getest en ziet er heel mooi overzichtelijk uit en werkt ook erg snel vond ik. Logic is toch behoorlijk sluggisch geworden met al die legacy redundant code erin.

ik werk best veel met romplers etc en dan is zien welke pach je selecteerd vanuit je DAW wel essentieel imo. Op de synth zelf gaan zitten draaien is geen optie, want ik wil total recall
 
Ik moet eerlijk zeggen dat het programma lekker intuitief werkt..... was wel even zoeken om de plug-ins werkbaar te maken, maar ik had de 64 bit geinstalleerd terwijl de plugins 32 bit zijn......

Echter ik krijg Edirol HQ orchestra niet aan de praat. Dat kan natuurlijk weer net mijn pech zijn, maar ik vraag me dan wel af zijn er nog meer plug-ins die niet werken? Of zijn er tips om de Edirol alsnof aan het werk te krijgen.....

Groetjes van Rudo
 
Ik moet eerlijk zeggen dat het programma lekker intuitief werkt..... was wel even zoeken om de plug-ins werkbaar te maken, maar ik had de 64 bit geinstalleerd terwijl de plugins 32 bit zijn......

Echter ik krijg Edirol HQ orchestra niet aan de praat. Dat kan natuurlijk weer net mijn pech zijn, maar ik vraag me dan wel af zijn er nog meer plug-ins die niet werken? Of zijn er tips om de Edirol alsnof aan het werk te krijgen.....

Groetjes van Rudo

Ik baal ook dat S1 zn eigen bridging niet heeft... En wat ik las ook niet gaat komen....(ik gebruik een oude sampler shortcircuit2 waar ik echt niet zonder kan. Mijn oplossing is gewoon 32bit draaien.8o):o: (wat ik doe op een windows64bit windows voor t geheugen8D)

En jbridge laatse update btw nog niet gedaan:o: 1.3 sloeg mn cpu toch wel op hol zo af en toe met vrij minimale pluggs. maar weer downloaden dan.
 
Vandaag heb ik de 32 bit versie geinstalleerd. Beatscape (gebruik ik niet) doet het niet, en die laat ie dan ook rustig buiten gebruik omdat beatscape blijkbaar een crash veroorzaakte en ik kan geen audio opnemen (staat uitgeschakeld, geeft bij het opstarten een geel driehoek met uitroepteken)

Edirol is nu wel zichtbaar in de instrumenten lijst, maar Dimension pro nu weer niet (dat is trouwens een 64 bit versie dus waarom die dan niet zichtbaar wordt als ik de 64 bit versie van studio one draai, is mij een raadsel)

Ook doet mijn ASIO4ALL driver het niet, dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat ik geen audio op kan nemen.

Toen ik de 32 bit versie van S1 eerst opstartte (dus nog geen extra VST instrumenten toegevoegd) deed mijn ASIO4ALL driver het wel......

Hoe graag ik ook wil dat het werkt, blijk ik toch steeds op problemen te stuiten.......

Groetjes van Rudo
 
Ook al in preferences audiodriver naar asio4all gezet? (dat je niet op kan nemen komt idd door asio)
Dimension pro is dus een 64 bit plug?(de install die je gedaan hebt?) Mischien moet je in de 64bit versie de vst install map veranderen? Ik heb een installmap voor 64 en 32bit vst. (Je kan ook niet 64 in 32 bit map installen.hihi) wel weird allemaal...
Neemt er mischien een plug de asio over? (lijkt mij heeel onwaarschijnlijk)
 
Ik ben helemaal happy met Studio One!

Jammer dat het nog wat onbekend lijkt en niet zo veel besproken wordt hier op synthforum
 
Back
Top