Genelec 8260A - Nieuwe Monitor!!!

Genelec komt met een nieuwe active monitor, de 8260A

linkje: http://www.genelec.com/products/8260a-2/
8260A.jpg
 
Aangezien het 3-weg is in tegenstelling tot 2-weg bij de 8250a aanzienlijk duurder waarschijnlijk.

Ik verwacht 1700/1800 per stuk minimaal.
 
Ben echt benieuwd wat voor geluid hieruit komt.
hopelijk het geluid dat je op dat moment aan het (af)spelen bent.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb deze Monitoren "mogen" horen in de bax-shop showroom. Werkelijk, prachtig geluid! Als je het geld hebt, neem dan deze !!!!
 
Ik heb deze Monitoren "mogen" horen in de bax-shop showroom. Werkelijk, prachtig geluid! Als je het geld hebt, neem dan deze !!!!
Ik zou eerder gaan voor de 8250A vanwege het prijsverschil.
De 8250A is een 2-weg dsp monitor maar is wel 2000 euro per monitor goedkoper.
 
Vraag is wordt de muziek er nu beter van?
4000 euro is erg veel geld voor monitors als je niet van jouw muziek kan leven.
 
Vraag is wordt de muziek er nu beter van?
4000 euro is erg veel geld voor monitors als je niet van jouw muziek kan leven.
+1

Wanneer je overstuur geraakt door het geluidsverschil tussen een monitor van 2000 euro en een monitor van 3000 euro dan ben je simpelweg een neuroot en ga je beter op therapie.

Zal wel weer bakken kritiek over me heen krijgen maar daar veeg ik mijn voeten aan. :mega: Lang leve de vrijheid. Vrijheid van geldverkwisting en de vrijheid aan anderen om daarover iets te zeggen.
 
27,5 kg sjees !
Ze gaan volgens de spec wel redelijk laag 29Hz-21KHz +-1Db
 
Ik zou eerder gaan voor de 8250A vanwege het prijsverschil.
De 8250A is een 2-weg dsp monitor maar is wel 2000 euro per monitor goedkoper.

Ik zou dan zelfs de 8050a nog overwegen. Deze zijn momenteel nog 300 euro per monitor goedkoper dan de 8250a en je mist alleen het DSP gedeelte, verder zijn ze identiek. Maar een 8040a is in de meeste studio's ook meer dan voldoende aangezien ook deze, net als alle Genelecs, laag hebben wat verassend ver doorloopt.
 
is dit een grap?
monitors zijn al een jaar op de markt?

Dat was de 8250a, deze nieuwe is een 3-weg implementatie van hetzelfde principe. :)

Ik zie inderdaad ruim 3000euro per stuk. Ik snap dat je in de 3-weg prijsklasse terecht komt maar dit is geen prijs waarmee ze markt gaan wegkapen bij de normale 3-weg keuzen denk ik (of zelfs hun eigen 3-weg systemen).

Valt me nu trouwens pas op dat het helemaal geen monitor is die verder gelijk is aan de 8250a. Het is een 10 woofer dus de behuizing zal ook aanzienlijk groter zijn. Het gaat dus gewoon om een volledig 3-weg systeem (vond het al zo vreemd dat de frequency response tot zo laag doorliep :))
 
Ik denk wel serieuze concurrentie voor PMC, maar die mag je ook echt niet vergeten als je zo'n bedrag gaat uitgeven voor monitoren.
Ik heb genelec 8030's, zeer tevreden mee. weet dat de grotere broers nog beter en anders klinken. ben op zijn minst wel benieuwd hoe deze klinken .. maar dat geld pfff
 
Dit zijn geen gewone luidsprekers!
Digitaal filter en auto room alignment, plus nog meer software.
Het begint ergens op te lijken.
Helaas geen puntbron, maar je kan niet alles hebben.

De grote broer van de 8250a dus. :)
 
Back
Top