Genelec 8260A - Nieuwe Monitor!!!

Genelec komt met een nieuwe active monitor, de 8260A

linkje: http://www.genelec.com/products/8260a-2/
8260A.jpg
 
Ik denk wel serieuze concurrentie voor PMC, maar die mag je ook echt niet vergeten als je zo'n bedrag gaat uitgeven voor monitoren.
Ik heb genelec 8030's, zeer tevreden mee. weet dat de grotere broers nog beter en anders klinken. ben op zijn minst wel benieuwd hoe deze klinken .. maar dat geld pfff

Ja, de prijs is idd wel belachelijk. Ik zou toch een beetje buikpijn krijgen als ik zoveel uit zou geven. Ik denk dat je met een goed setje KRK's ook mooie kwaliteit hebt!!!
 
Ja, de prijs is idd wel belachelijk. Ik zou toch een beetje buikpijn krijgen als ik zoveel uit zou geven. Ik denk dat je met een goed setje KRK's ook mooie kwaliteit hebt!!!

De speaker/ruimte combinatie is de plek waar je heel veel verbetering in klank kan realiseren. Hier is je geld dus het meeste waard. Dit tov een geluidskaart waar je eigenlijk je geld door de wc trekt.
Nu weet ik niet hoe dit klinkt, en de opgegeven frequentie curve lijkt mij wat optimistisch (zelfs met kamer optimalisatie), maar met die dsp en software kan dit wel een hele goede speaker zijn.
 
Ja, de prijs is idd wel belachelijk. Ik zou toch een beetje buikpijn krijgen als ik zoveel uit zou geven. Ik denk dat je met een goed setje KRK's ook mooie kwaliteit hebt!!!

KRK heeft alleen helemaal niets dat concurreert met deze serie. We hebben het hier over een 3-weg systeem met 10Inch woofer.

Grootste dat KRK heeft is 8 Inch 2-weg. Je moet dan gaan vergelijken met een KRK Expose serie (2650eu per stuk) met losse woofer (1450eu) en dan ben je met een simpel rekensommetje gewoon nagenoeg hetzelfde kwijt (KRK: 6750 en Genelec: 7500).

En laten we vooral een RP G2 serie niet gaan vergelijken met zelfs een 8030a of iets dergelijks. Dat is gewoon een wereld van verschil al.
 
Misschien staan ze op de Music Messe !
Morgen eens horen dan :)
 
Back
Top