Help... Mijn eerste Mac!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb je aandelen peachpit ofzo? :P

MOah ik denk dat ik maar cubase koop voor de mac :-).

Weet iemand trouwens die edu versies, word dat nog gechecked ofzo?

Me vrouwtje is student, scheelt onderhand de helft. Maar hoe checken ze dat dan? :) beetje raar

Nee geen aandelen maar wel een hoop boekjes van ze en tot nu toe nooit tegen gevallen.

Voor zover ik weet draait cubase beter onder windows dan onder osx dus in dat geval zou je winhoos op je mac kunnen instaleren.
(maar dat wil je niet mag ik hopen :bekdicht:)
Now say with me... OSX rulez baby baby :D
 
hahahaha ;-)

Opzich werkt osx wel fantastish. Ook wat me opvalt, dat plugins gelijk gevonden worden door programma's: Logic, Cubase etc.

En ook het installen van plugins is een eitje!. En het draait rete stabiel. Maargoed dat doen me windows bakken ook wel.. ;-)
 
Weet iemand trouwens die edu versies, word dat nog gechecked ofzo? Me vrouwtje is student, scheelt onderhand de helft. Maar hoe checken ze dat dan? :) beetje raar


Dat doen ze aan de hand van een studentencode die je schijnt te krijgen. Feitelijk moet zij dan het software pakketje kopen (en dr nummer doorgeven)...
Denk niet dat ze daadwerkelijk komen kijken wie er aan de knoppen draait..
De mijne studeert ook weer, dus ik ga er binnenkort ook eens gebruik van maken..:okdan:
 
Had even cubase LE 4 geinstalleerd. Dat werkte 10 keer sneller dan logic.

Maargoed alleen beetje jammer dat me vst plugins daar niet in laden!

Subgroover weet jij hoe je au plugins kan sorteren in logic?

Geen idee, ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je dat zou willen.
Als je gewoon onthoudt waar ze staan, is er niks aan de hand toch.

Beetje jammer trouwens om een Mac Mini te kopen om vervolgens Koebeest erop te gaan draaien... :? Blijf dan op PC draaien.
Ik weet het, Logic is ingewikkeld en heeft een stijle leercurve, maar als je er eenmaal aan gewend bent, ohohoh, je wilt echt nooit meer terug naar dat super-lelijke-en-onhandige Koebeest! :P

Mijn 'problemen' met Logic zijn trouwens voor een deel wel opgelost.
Ten eerste heb ik bij Toon Info van Logic 'run in 32 bit modus' uitgezet, dus nu start ie in 64 bit modus op.
Ook was er nog een optie in Logic zelf, ergens iets van performance dit-of-dat (weet niet meer uit m'n hoofd) waardoor Logic uiteindelijk veel beter draait. Kost wel meer CPU, maar Logic reageert in ieder geval stukken beter nu! Nog niet de volle 100% zoals ik zou willen, maar hier gaan we wel aan wennen denk ik.
 
Nou ik weet wel waar ze staan. Maar als je een zooi plugins hebt, krijg je alles in 1 lijst. Dat vind ik een beetje tam werken.

Maargoed, vind persoonlijk cubase wat fijner, omdat ik het gewend ben misschien.

Maar als ik cubase op de mac zet en vergelijk met logic. Werkt cubase een stuk sneller.

Zou je is willen kijken waar die optie zit? :) Wat zijn trouwens de specs van jou mac? :)
 
Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor de werkwijze met zijn DAW, maar om Logic nou ingewikkeld te noemen.
Ik vind het persoonlijk 1 van de beste en meest overzichtelijke DAW dat verkrijgbaar is.

Een goeie tip is verschillende layouts (screen sets) te maken en die onder je cijfer toetsen te gooien
(dus 1 met all je sporen, 1 voor de mixer, 1 voor editing etc.)
Je kan een hoop in Logic weg laten zodat alleen dat wat je wil zien zichtbaar blijft.
Hierdoor zal uiteindelijk ook je workflow versnellen.

Een keyboard covertje is trouwens ook nog een fijne optie www.kbcovers.com
Logic kent behoorlijk veel shortcuts en om die allemaal te onthouden is mss een beetje te pittig.
 
Laatst gewijzigd:
Logic vandaag de dag is zo simpel als het maar kan zijn.. de bijgeleverde templates zijn perfect voor de leek die meteen aan de slag wil.

vind het simpeler dan koebeest.
 
Ik heb dit op mn keyboard geplakt...van die editor stickers..werkt prima.

http://www.editorskeys.com/Audio_Editing_Keyboards.html


het meest ideale is natuurlijk gewoon zon logic keyboard, maarja, tjing tjing

Eigenlijk is dat helemaal niet zo ideaal en werkt zon matje veel beter.

A. Ik neem aan dat je meer achter je mac doet dan slechts 1 programma.
B. Vieze vingers = vies keyboard

Nadeel van matje is dat alles vast is en dus zelf niets kan veraderen.
De link die gaf werkt overigens wel met de shortcuts die Apple standaard gebruikt dus niet zo'n ramp lijkt me.

Matje erop of eraf is miliseconden werk btw.
 
A. Ik neem aan dat je meer achter je mac doet dan slechts 1 programma.
B. Vieze vingers = vies keyboard

a; Nou, eerlijk gezegd wel. behalve muziek maken internet ik er een beetje op...en wat fotoshoppen/ illustrator, maar daar gebruik ik geen shortcuts. voor mij volstaat het nu, al 2 jaar tijdelijk :)
b; dat witte toetsenbord word toch wel goor, maar inderdaad rond de randjes van de stickers hoopt zich wel vuil op ja, das naadje..
 
Nou ik had ff een mac mini gekocht en geupgrade. Om ff te kijken of ik nu met dat OSX kon werken. en omdat ik niet wist hoe ik het zou ervaren.

Nou het beviel uitermate goed eigenlijk :-).

De mac mini staat nu te koop :>

En ik ga een imac 27 inch halen met een i7, 8 gb geheugen en 1 terra 7200 rpm hd :-)

Mac is echt vet :P

Als ik had geweten dat je als msn een lief vogeltje hebt dat fladdert in je dock als je een msn berichtje krijgt, dan had ik al eerder een mac genomen :P
 
nice :)

Veel plezier ermee! Je weet nu ook dat we je hier graag helpen met mac vragen iig, dus wanneer je een probleem hebt of ergens tegen aan loopt kan je hier altijd terecht :)

Zelf heb ik 2 freeware programma's waar ik niet zonder kan.

- Cafeine (staat een kopje koffie in de menubalk, leeg of vol wanneer je het klikt, zorg ermee dat je scherm niet naar slaapstand gaat tijdens films enzo.

- Quicksilver : Geweldige app launcher oa. Supersnel apps openen met je toetsenbord, de enige manier hoe ik apps open tegenwoordig :)

http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/caffeine.html

http://www.blacktree.com/ (quicksilver)
 
ik open aps via spotlight.. heb nooit die hele quicksilver hype begrepen..

@Alcje : je bedoelt Adium?? Ik mis adium altijd ontzettend wanneer ik op windows of linux zit.. want een perfect discrete chatapplicatie, ik vergeet soms dat het msn is...
 
@Alcje : je bedoelt Adium?? Ik mis adium altijd ontzettend wanneer ik op windows of linux zit.. want een perfect discrete chatapplicatie, ik vergeet soms dat het msn is...

die kende ik nog niet. ik heb hier een of andere msn versie maar die is niet zo handig vind ik

thx!
 
via spotlight deed ik dat ook heel lang, ik geloofde ook niet in quicksilver, tot ik het ging gebruiken :)

Echt waar, probeer het maar, het is veel sneller dan spotlight (welke al niet langzaam is). Geef het een weekje en je wilt niet meer terug :)

En Adium is de beste MSN client voor OSX denk ik.. al gebruik ik al lang geen msn meer, is de video ondersteuning nog steeds brak/niet aanwezig? Ik gebruik nu Skype, werkt perfect :)
 
MSN voor Mac is wat ik gebruik en tevreden over.
Het is MSN en dan gestript tot het minimale wat ik persoonlijk perfect vind.
Dus als je wilt msn'en zonder onzin is MSN voor Mac de winnaar.

Andere dingen die je handig zijn:

- Perian http://perian.org/
codec zodat quicktime bijna alles afspeelt.

- DIVX web player http://www.divx.com/en/software/mac
werkt bij dat wat quicktime niet afspeelt.

- Mobile Me account 80,- per jaar http://www.apple.nl/mobileme
heerlijk om alles gesynced te houden, zou niet meer zonder kunnen.

-Iwork 80,- www.apple.com/iwork
Alles wat MS office heeft maar dan beter. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top