Help... Mijn eerste Mac!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
bedoel je puur zo de "vertraging" van de interface?
of echt wel dat je trager tot het resultaat komt dat je wil?

Beide, ik weet wel dat als ik zou vergelijken hoe snel ik een wav-file in stukjes ga knippen en die stukjes allemaal weer kopiëren, op de Mac vergeleken met de PC, dat ik op de PC toch wel iets sneller blijk te zijn. Kwestie van een paar seconden denk ik.

Dat weegt dan bijvoorbeeld niet op tegen de minuten die ik bespaar door sommige dingen offline te bouncen! :okdan:

Het irriteert me dus soms wel een beetje, maar de nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen!
 
Dan graag nog het volgende advies of jullie mening :

27" Imac 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 / 8GB (2.159€)
OF
Mac Pro 2,66 GHz Quad-Core Intel Xeon / 3GB (2.299€)

Mij lijkt het dat de Imac moet volstaan. Heeft ook een joekel van een scherm.
Ik heb al een externe FiWi HD voor audio. En dan ten slotte : is het opportuun om voor de 8-core te gaan of is het geheugen belangrijker ?
Ook nog : Ervaringen met Ensemble of Duo ? Ik heb namelijk geen "echte" studio meer dus drums of andere zooi opnemen is er echt niet meer bij. (wat gekweel of een gitaartje buiten beschouwing gelaten)
 
als rond de 2200 je budget is zou ik de imac pakken, je moet nog een scherm kopen bij je macpro en meer geheugen.
 
als rond de 2200 je budget is zou ik de imac pakken, je moet nog een scherm kopen bij je macpro en meer geheugen.

Het was niet echt een budgetvraag (want een 8-core kan ook) maar eerder technisch bedoeld. Het heeft namelijk geen zin een raceauto te kopen als je maar over de gewone weg gaat rijden, toch ?

Als het prestatieverschil minimaal is tssn de Imac en de Pro Mac, waarom dan te veel geld uitgeven ?
 
Ik heb sinds een half jaar een goed gevulde Macmini een wanhoopsdaad na jaren van ellende met PC en ik heb er nog geen dag spijt van gehad, het enige nadeel is dat er qua pluggin's minder te krijgen is dan voor PC w.o. een aantal van mijn favoriete waarvoor ik overigens wel dingen heb kunnen vinden die dat enigszins kunnen vervangen.
 
Beide, ik weet wel dat als ik zou vergelijken hoe snel ik een wav-file in stukjes ga knippen en die stukjes allemaal weer kopiëren, op de Mac vergeleken met de PC, dat ik op de PC toch wel iets sneller blijk te zijn. Kwestie van een paar seconden denk ik.

Maar dat is Logic 5 vergeleken met Logic 9 toch? En dan ook nog Logic 5 op een moderne PC en niet op eentje van tien jaar oud (net zo oud als Logic 5). Want jullie schrijven wel "op de Mac" en "op de PC", maar vergeten even dat je feitelijk in twee verschillende programma's bezig bent. Tien jaar extra functionaliteit, andere developers, etc.

Ik kan me goed voorstellen dat Logic 5 op moderne hardware inderdaad met bepaalde dingen wat sneller is, maar dat zal Logic 5 op de Mac ook zijn. Het lijkt me dus een versie-discussie en geen platform-discussie.

Software maakt vaak maximaal gebruik van de huidige stand van zaken wat betreft hardware. Logic 9 zal dus veel meer doen (en vermoedelijk veel preciezer rekenen) en het daardoor op vergelijkbare hardware misschien hier en daar afleggen tegen een Logic 5. Op de hardware van 2015 zal Logic 9 vermoedelijk hier en daar weer sneller zijn dan Logic 12. Ik verwacht eigenlijk niet anders.
 
Maar dat is Logic 5 vergeleken met Logic 9 toch? En dan ook nog Logic 5 op een moderne PC en niet op eentje van tien jaar oud (net zo oud als Logic 5). Want jullie schrijven wel "op de Mac" en "op de PC", maar vergeten even dat je feitelijk in twee verschillende programma's bezig bent. Tien jaar extra functionaliteit, andere developers, etc.

Ik kan me goed voorstellen dat Logic 5 op moderne hardware inderdaad met bepaalde dingen wat sneller is, maar dat zal Logic 5 op de Mac ook zijn. Het lijkt me dus een versie-discussie en geen platform-discussie.

Software maakt vaak maximaal gebruik van de huidige stand van zaken wat betreft hardware. Logic 9 zal dus veel meer doen (en vermoedelijk veel preciezer rekenen) en het daardoor op vergelijkbare hardware misschien hier en daar afleggen tegen een Logic 5. Op de hardware van 2015 zal Logic 9 vermoedelijk hier en daar weer sneller zijn dan Logic 12. Ik verwacht eigenlijk niet anders.

Hah, ja ik snap je verhaal, maar het is niet waar.

Ik werkte 7 jaar geleden (want toen kwam Logic 5 uit) op de PC met Logic 5 en dat werkte (interface technisch) net zo snel als op mijn laatste PC (uit 2009). De processorkracht en het aantal geheugen is natuurlijk toegenomen, wat het aantal plugins dat je tegelijk kan draaien ten goede komt, maar dat was dan ook het enige verschil.

In die tijd heb ik ook wel eens met Logic 5 op de Mac gewerkt, resultaat: tragere interface waar ik me destijds ook al aan ergerde.

In de tussentijd heb ik op allerlei systemen allerlei versies gedraaid. Zelfs met ProTools viel het me op dat de interface op Mac altijd langzamer reageerde dan op de PC.

Dus ik snap je denkwijze, nieuwere systemen, meer CPU-power, oudere software, dus draait heel snel, maar dat is het dus niet.
Het is in deze dus geen kwestie van CPU-kracht en aantal geheugen, maar het heeft alles te maken met hoe het OS in elkaar zit.

Even nog een voorbeeldje dat altijd zo is geweest:
Stel ik pak het schaartje in Logic 9, ik knip een wav-file doormiddel, ik selecteer heel snel weer het pijltje en ik klik heel snel op een plek waar niets staat en houd de muisknop ingedrukt en ga slepen (om een selectievak te maken). Dan heeft de Mac nog niet door dat ik al geklikt heb. De Mac doet namelijk alles omstebeurt, even wachten totdat hij vindt dat ik weer mag klikken en dan kun je weer verder.
Ik praat nu echt over halve-seconde-werk hè.

Een PC onhoudt echt elke handeling die je doet, ook al doe je hem te snel. Elk klikje met de muis, ook tijdens het berekenen van een voorgaande handeling, wordt onthouden en doorgevoerd. Als mens ga je hier in de loop der jaren heel erg aan wennen en op in spelen. Op een Mac lijkt hierdoor alles ineens stukken langzamer te gaan.
 
Stel ik pak het schaartje in Logic 9, ik knip een wav-file doormiddel, ik selecteer heel snel weer het pijltje en ik klik heel snel op een plek waar niets staat en houd de muisknop ingedrukt en ga slepen (om een selectievak te maken). Dan heeft de Mac nog niet door dat ik al geklikt heb.

bende gij un snelle klikkert, of hedde zon sloome bak?
 
Nou vet :D morgen komt me nieuwe Imac :)). Volgens de ups dan :P

Ook wel vet, me broer wilde een nieuwe laptop en ik was aan het kijken naar een laptop voor erbij.

Heb zijn oude mac pro overgenomen voor een prikkie :-)

- MacBook Pro 17
- 17" LCD Display (matte) 1920x1200 Full-HD
- 2.4 GHz Intel Core 2 Duo (T7700)
- 4GB DDR2 667MHz
- 200GB 7200rpm Harddisk
- 256MB nVidia Geforce 8600M GT
- Superdrive 8x
- Wireless b,g,n
- Gigabit Ethernet
- iSight Webcam
- Bluetooth
- USB2.0 (3x)
- FireWire 800 (1x)
- FireWire 400 (1x)
- DVI (1x)
- DVI-VGA adapter
- Apple Remote

Dus nu hebben we opeens 2 appels :D
 
En briljante marketing :biertje:

Die man verkoopt je zelf zijn schoonmoeder!

Hmm doet me ineens denken dat je een PC best wel kan vergelijken met je schoonmoeder...


Dat je er voor geen goud achter wilt kruipen bedoel je?:okdan:
 
je kunt net zo goed achter een caravan gaan staan :)
houd je van KIP ? :)
 
Bericht door een moderator:
Inderdaad, en aangezien Subgroover inmiddels allang geholpen is lijkt het me niet zo zinnig om dan maar lijstjes te gaan maken met de specs van ieders Mac en z'n schoonmoeder. Daarvoor hebben we sowieso de Mac specificatie-thread. Ik sluit deze thread dan ook.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top