kick verspringt osc probleem?

D-Joriz-

99% disabled
Lid sinds
9 november 2008
Berichten
1.769
Locatie
zeeland
ik zit met een probleem,ik wil met mn virus TI een kick bouwen(zet de arp aan voor n loop(loep) en ik krijg dit resultaat.. er verspringt iets.. is dit de oscilator,lfo,envelope of wat? er lijkt wel een soort phaser in te zitten maar er zit alleen een dist op en wat EQ

wie kan mij helpen
 

Attachments

  • kick verspringt.mp3
    371,7 KB · Bekeken: 79
Hertrigger je de oscillator bij iedere kick? Anders krijg je, met een freerunning oscillator, inderdaad phasing-achtige effecten.
 
Hertrigger je de oscillator bij iedere kick? Anders krijg je, met een freerunning oscillator, inderdaad phasing-achtige effecten.

ik denk dat ik het gevonden heb
ik had bij de lfo van de filter een verkeerde shape en lfo rate ingevoerd..

thanks voor het helpen anyways
 
nu heb ik weer het zelfde probleem..gaat retriggeren vanzelf?.. als ik een init preset neem omvanuit de init een kick te maken is deze iritante verschijning ook aanwezig.. ik heb al van alles geprobeerd maar schijnbaar gaat er toch iets mis,moet ik iets met sync doen of? wie helpt mij een
Baby_Hand.jpg
 
ff een init bijgevoegd daar hoor je het ook al

mischien schept dit duidelijkheid:okdan:
 

Attachments

  • virus .. init.mp3
    158 KB · Bekeken: 76
Ik heb met een Virus B ook altijd fase problemen met kicks. Het lijkt alsof er altijd iets een beetje uit sync loopt. Al van alles geprobeerd wat betreft retriggeren etc. maar ik ben er nog steeds niet achter wat het precies is.
 
het klinkt alsof het bij de init al 2 osc's zijn die gedetuned zijn ten opzichte van elkaar, ipv één. Check dus of er maar één osc aanstaat en de rest uit of volume op 0

Wil je kicks maken dan is het het makkelijkste om in een bepaald frequentie gebied maar één osc te hebben spelen.
Ga je meer osc's gebruiken, dan heeft dat vaak nut als je 1 osc bv de sublaag laat doen en een andere de scheursound + filtertweaking.
Als ze elkaar niet of amper in de weg zitten in het frequentiespectrum heb je minder snel fase problemen.
 
Ik kik niet zo erg op kicks, maar het probleem kan je alleen oplossen als je beide oscillatoren op de trigger pulse kunt syncen. Kan die Virus dat?
Je maakt een frequency sweep naar beneden. Doe je dat met beide oscillatoren?
Gebeurt dit slechts met eentje, dan moet je wel een fase verschil krijgen, tenminste, met een goede synth. Gewoon syncen heeft geen zin, want dat gaat per periode in de golf. Je moet dus kunnen syncen samen met de LFO die de sweep maakt via de trigger.

Korte uitleg: waarom zou de oscillator bij een nieuwe sweep in dezelfde fase starten?

Wout
 
het klinkt alsof het bij de init al 2 osc's zijn die gedetuned zijn ten opzichte van elkaar, ipv één. Check dus of er maar één osc aanstaat en de rest uit of volume op 0

Wil je kicks maken dan is het het makkelijkste om in een bepaald frequentie gebied maar één osc te hebben spelen.
Ga je meer osc's gebruiken, dan heeft dat vaak nut als je 1 osc bv de sublaag laat doen en een andere de scheursound + filtertweaking.
Als ze elkaar niet of amper in de weg zitten in het frequentiespectrum heb je minder snel fase problemen.

wanneer ik 1 osc gebruik is het indd wel goed.. dus osc1 of 2 apart en weg is de poep ..(geloof ik) ben nu ff niet thuis ,maar ik dacht dat met een losse osc het allemaal wel normaal verloopt,zoals jij het beschrijft doe ik het normaal ook.. ik zit dan ook de sub in de mod matrix om daar het laag uit te halen.. osc 1 de kick zelf-osc 2 het uuh ja "karakter?"van de kick8)
ik ga het vanmiddag weer even in de praktijk brengen..
kicks maken met de virus is echt te bruut..kheb er al gruwlijk veel dikke kicks uit gehaald. wel met wat Ex.. Fx.
 
Ik heb sinds kort een virus C en daarbij heb ik op bank C126 een patch genaamd '- Init -' en deze heeft ook het beschreven detune-effect. Op C127 zit echter ook een patch '- START -' en die heeft dit niet. Daarom vind ik deze ook beter bruikbaar als initiële patch. Alleen de amp sustain staat niet maximaal maar dat is niet zo'n probleem. Misschien heeft jouw TI deze patch ook?
 
Probeer een pitch EG (snel) op osc2 klein beet send,, dat beaten tussen de ocs(wat jij soort phaseren noemde) zal je wel vannaf zijn.

Suc6
 
Waarom dit zo verrot klinkt :
is digitaal, access music heeft geprobeert analoog na te maken.
Sample het en je hebt hetzelfde zoals het wel stabiel zou zijn in de virus.
tip : neem iets echt analoogs, dat klinkt veel lekkerder dan samples.
 
Waarom dit zo verrot klinkt :
is digitaal, access music heeft geprobeert analoog na te maken.
Sample het en je hebt hetzelfde zoals het wel stabiel zou zijn in de virus.
tip : neem iets echt analoogs, dat klinkt veel lekkerder dan samples.
Je gaat toch niet beweren dat een analoge synth dit probleem nu juist niet kent?
Op zeker wel! En nog veel erger! :D

Wout
 
Waarom dit zo verrot klinkt :
is digitaal, access music heeft geprobeert analoog na te maken.
Sample het en je hebt hetzelfde zoals het wel stabiel zou zijn in de virus.
tip : neem iets echt analoogs, dat klinkt veel lekkerder dan samples.

Precies wat Wout zegt, je conclusie zou dan juist moeten zijn: neem iets echt digitaals, dat zou in theorie geen "random" fluctuaties moeten geven ...
 
Gebruik 1 pulse oscillator op +- 60Hz.
Pitch modulatie met 1 of meerdere envelopes
Osc door filter evt met cutoff modulatie.
En een gate (of gate achtige env) op de vca.
Resultaat: (na enig pielen) dikke vette hardcore kicks.
 
De parameter die je hiervoor nodig hebt heet in de Virus 'Handy Feature' - oh nee:

OSCILLATORS PHASE INIT

en zit onder de editknop van de oscillator sectie.
Zie ook blz 44 van de handleiding.
This feature lets you select the oscillator phase position at the start of a note. At a value of 0, both
oscillators oscillate freely much like in a traditional analog synthesizer. At values of 1 and higher,
Oscillator 1 starts the note with a phase angle of 0, whereas the phase position of the second oscillator
is shifted increasingly at ascending values. With this parameter, the attack phase of every note is
identical, which is a handy feature for programming drums and percussive sounds.


maw gebruik alleen osc 1 om kicks te maken en zet phaseInit op 1.
Osc 2 is namelijk altijd 90 graden (of meer, met phaseInit) uit fase.
Osc drie is ook offset, maar dan 270 graden... (...!)

Als je meer oscs voor je kick wilt gebruiken (...?) kan je in multimode gaan layeren, met bovenstaande techniek.
 
Laatst gewijzigd:
De parameter die je hiervoor nodig hebt heet in de Virus 'Handy Feature' - oh nee:

OSCILLATORS PHASE INIT

en zit onder de editknop van de oscillator sectie.
Zie ook blz 44 van de handleiding.

Cool 8) dat wist ik ook niet dat dit mogelijk was.

Lang leve VA.... haha een Analoge synth kan dit niet :P
 
Back
Top