Elektronische Klankmachine

Hahaha Wout ...
Ik wil wel even rechtzetten, dat ik er van uitga dat Bob Moog ook geen idee had over eko-componenten. Want indien hij er bewust van was, zou hij zeker meerdere Minimoogs hadden gemaakt.
Want hij kon 't nie weten. Want zoiets kan alleen iemand weten die biologisch leeft [voor lange tijd]. Alleen zo'n persoon kan erachter komen, want in die persoon is er diepte ontstaan, waardoor hij dan ook diepe dingen sneller waarneemt.
Zucht...
Je gaat ervan uit dat...
Bob Moog heeft heel veel Moogs gemaakt, allemaal met zo'n beetje hetzelfde geluid...
Eén kapotte machine heeft niet al die componenten gedurende jaren veranderd. En die elfjes maar papieren condensatortjes rollen, alleen voor Bob z'n sound en dat terwijl hij van niets wist.
Heb je een jaarkaart voor de Efteling?

De Moog is nu al meer dan 40 jaar op de markt...

Ik zat al lang aan een vroege 1 april grap te denken: die dag komt snel...

Wout
 
pocorn.gif
M'n moog is de grootste energieslurper, zal eens moeten kijken naar de andere analogjes, maar met z'n 110Watt denk ik dat de moog wint
pocorn.gif



Oeps 8D
 
Laatst gewijzigd:
Zucht...
Je gaat ervan uit dat...
Bob Moog heeft heel veel Moogs gemaakt, allemaal met zo'n beetje hetzelfde geluid...
Eén kapotte machine heeft niet al die componenten gedurende jaren veranderd. En die elfjes maar papieren condensatortjes rollen, alleen voor Bob z'n sound en dat terwijl hij van niets wist.
Heb je een jaarkaart voor de Efteling?

De Moog is nu al meer dan 40 jaar op de markt...

Ik zat al lang aan een vroege 1 april grap te denken: die dag komt snel...

Wout

Volgens mij heeft ie alle paddo's uit het sprookjesbos opgegeten.
 
Heé !
... maar een bio-instrument hanteer ik al jaren,.. je ziet me hieronder in octaav-volle aktie.

Hoe werkt dat dan, zie ik jullie vragen ?
Wel,... volgens het over-onderdruk-fluitprincipe dat de smurrie maakt bij het rythmisch op en neer bewegen van je arm doorheen de materie terzake t.o.v. het venturi-buis principe dat de syphon levert. Hoe dieper hoe hoger de blob-frequentie.

.... dus aan alle non-believers,... zeg nooit neen tegen het onbekende !

attachment.php
 

Attachments

  • hand_in_toilet_bowl_of_shit.jpg
    hand_in_toilet_bowl_of_shit.jpg
    21,5 KB · Bekeken: 60
... of een beetje een crue manier,.... om te benadrukken dat mijn fotobijdrage op het gebied van inhoud en probleembenadering op hetzelfde niveau ligt als de ernstige benadering van sommige mensen alhier.
 
De beste plek om een biologische groupshug te geven, lijkt mij het bos..

..of je moet 't lekker klef willen doen, dan verwijs ik je naar het regenwoud.
 
hhaha , als ik speciale bronnen heb, zal ik zeker naar verwijzen.

Hmmm, stom van me, laat maar, weet alweer waar je naartoe wilt....
En besef je wel dat Hoovaardij een zonde is? Je zou er anders niet aan misstaan... Het zal wel ooit voor de val komen...
 
Je had toch geen wetenschappelijke basis verwacht Jugjug :D
 
Je mag rustig hovaardig zijn hoor :biertje:

Iedereen heeft recht op een mening, je mag daar trots op zijn, ook al is ze wat ....
pocorn.gif
wel ... euuu, ik krijg er zin van in popcorn
 
Wout .. Wouut! ... die jongens plage me ... :( ...
Nee, ze plagen je niet, maar zeggen in wezen hetzelfde wat ik al geschreven heb, namelijk dat je wel een beter betoog dient op te bouwen. Het je afvragen of een bepaalde kwaliteit van het geluid, zoals het door jou aangehaalde begrip 'rust', in een MiniMoog door het gebruik van 'natuurlijke' componenten ontstaat, wil nog niet betekenen dat het ook zo is! 'Vermoeden' en 'ervan uitgaan' zijn geen bewijzen. 'Het hele eieren eten' is een uitspraak alsof er een conclusie is; het eind van een betoog, dat nog niet eens begonnen is...

Ik heb ooit eens een boek uit de New Age sfeer gelezen over een onderwerp als dit, waarin ieder hoofdstuk eindigde, na het opsommen van de gegevens en de vraagstelling, met een zin in de stijl: "Moet ik nog verder gaan?" of "Ik zou de lezer beledigen door nog verder door te schrijven" inplaats van 'quod erat demonstrandum', oftewel 'Wat bewezen zal zijn'. Dus presenteer je bronnen, van welke aard dan ook, rangschik deze in een redelijke ordening ten opzichte van je vraagstelling en trek een conclusie.

Eigenlijk maak je jezelf een beetje belachelijk. Natuurlijk kan je hier op dit forum discussiëren over de gedachte of vraag of 'natuurlijke componenten' in de electronica merkbaar zijn of niet, maar behandel je mede forumleden niet als kleine kinderen met opmerkingen dat het zo is en dat iedereen dat ook zo dient op te vatten.

Dus, of je weet niet precies hoe je een discussie moet voeren of je neemt iedereen in de maling en dat is een belediging...

Wout
 
Het je afvragen of een bepaalde kwaliteit van het geluid, zoals het door jou aangehaalde begrip 'rust', in een MiniMoog door het gebruik van 'natuurlijke' componenten ontstaat, wil nog niet betekenen dat het ook zo is!

En dan zou je ook nog ter discussie kunnen stellen wat kwaliteit van geluid is.
 
Laatst gewijzigd:
Een discussie met als doel meer grip op een bepaalde stelling te krijgen is zinvol, maar daar zonder onderbouwing eern conclusie aan verbinden is onmogelijk (Ik denk aan de discussie 'Is goede muziek per definitie "zwarte" muziek?')

Wout
 
zwarte muziek is : alleen de zwarte toetsen gebruiken!
 
Back
Top