Elektronische Klankmachine

Mijn bijdrage...

Ingrediënten
4 eidooiers
100g suiker
vanille
375ml volle melk
125ml room

Hulpmiddelen
Een ijmaakmachine komt erg goed van pas maar zonder kan het ook

Bereidingswijze
1.Mix de suiker en eidooiers in een kom totdat het bijna wit is
2.Kook de melk met wat vanille in een pan
3.Giet het gekookte melk in de kom waar de eidooiers en suiker inzitten en mix
4.Doe het weer terug in de pan totdat deze saus dikker wordt, niet laten koken
5.Stop het in een ijsmachine en doe er de room bij (als men geen ijmachine heeft mix de room erin na stap 4 en vries het)

Wout
 
Geachte forumleden,

In vertrouwen op jullie informatieve reacties ga ik er nu dan vanuit, dat t niet zo haalbaar is om een geheel groene synth te bouwen.
Maar misschien kunnen de PCB's wel van natuurlijk materiaal worden gemaakt of niet?

Kijk ik wil niet doordrammen, maar ik weet zeker, dat als er alles aan gedaan wordt een zo veel mogelijk groene synth te bouwen, dat hij beter dan een Minimoog en 303 zou klinken; en misschien zelfs beter dan een Serge.

Let wel, ik heb t alleen over synths en andere audio apparatuur, want kijk:

Ik vind dat we anders moeten omgaan met audio/geluid produceren.
Kijk, als er in video-data een foutje is, is dat niet zo irritant voor t oog; bijv., je merkt een pixelfoutje niet eens op tijdens t gamen, of als een videobeeld even 2 secondes schudt, is dat niet zo erg.
t Zelfde geldt voor een foto en t zelfde geldt voor smaak, want velen proeven geen verschil tussen bio en niet-bio, terwijl het er is.
En nu komt ie:

Voor audio/geluid geldt dat niet.
Één nootje of toontje ietjes eerder of ietjes hoger verpest je hele song. Geluid is iets magisch. We zijn héél gevoelig voor geluid, heel .... Daarom moeten we extra aandacht geven aan de manier van produceren van audio-apparatuur.
Zo'n groene synth zou ook die Minimoog-verheerlijking teneinde brengen, want hij zou véél warmer en dieper klinken. Want jullie wete, geluid kan altijd beter.
De natuur heeft véél meer kwaliteit.

En ik zeg niet , dat alle synths zo groen mogelijk moeten, maar er kunnen bepaalde series worden gemaakt, bijv. Deluxe Series of Green Series.
 
Syntheklaas...

Maak nu eens je betoog goed af in plaats van te stellen dat wij het eigenlijk allang weten.
Nee, dat weten we niet, tenminste, ik weet dat niet.

Ik heb vele synthesizers tot mijn beschikking, waaronder een aantal Serge's, Moogs, Arps, het hele analoge programma van Korg en noem maar op.
Ik durf echt niet te zeggen welke synth er beter klinkt dan de ander. Anders klinken, ja, maar hoe anders? Helaas hebben we niet de juiste woordenschat in onze taal om het goed uit te drukken.

Dus, wat is beter en waarom is het beter?
En wat de natuur betreft: it's only in the eye of the beholder...!
Natuur is helemaal niet zo ideaal!
Dat is waarschijnlijk de enige reden waarom de mens een cultuur heeft: het beheersen van de natuur en vooral bescherming. We willen helemaal niet terug, tenminste: ik niet!

Ik durf zelfs te stellen dat de groot stedelijke bebouwing de menselijke natuurlijke omgeving is. Anders zou je ook iets tegen mierennesten moeten hebben?

Maar dat wist je allang, niet?

Wout
 
...Één nootje of toontje ietjes eerder of ietjes hoger verpest je hele song. ... We zijn héél gevoelig voor geluid, heel ... ...
Nee, dat zijn we niet! We zijn in staat veel meer tinten groen te onderscheiden dan dat we toonhoogteverschillen kunnen opmerken. De hele gelijkzwevende stemming berust hier op...

Wout
 
Die aardbol die blijft wel draaien en is goed in staat om zichzelf in stand te houden. Ze was er al miljarden jaren voor de mens...en zal er ook miljarden jaren na de mens nog zijn.

Hmm,.. daweekniehoor!

Wedden dat mensen in staat zijn die hele aardkloot in een stofwolk te veranderen en dat ze dan per opbod kaartjes gaan verkopen om op een afstandje live te kunnen bekijken hoe ie wegwaait!?
 
Syntheklaas...

En wat de natuur betreft: it's only in the eye of the beholder...!
Natuur is helemaal niet zo ideaal!
Dat is waarschijnlijk de enige reden waarom de mens een cultuur heeft: het beheersen van de natuur en vooral bescherming. We willen helemaal niet terug, tenminste: ik niet!

Ik durf zelfs te stellen dat de groot stedelijke bebouwing de menselijke natuurlijke omgeving is. Anders zou je ook iets tegen mierennesten moeten hebben?

Maar dat wist je allang, niet?

Wout


Hierover zouden we uren kunnen praten; daarom een simpele reactie.

Ik weet natuurlijk, dat we niet 1-2-3 terug kunnen.
Maar waarom is er ineens globaal al een paar jaren een grote aanhoudende aandacht voor duurzaam leven (milieuvriendelijk enzo).
 
Hierover zouden we uren kunnen praten; daarom een simpele reactie.

Ik weet natuurlijk, dat we niet 1-2-3 terug kunnen.
Maar waarom is er ineens globaal al een paar jaren een grote aanhoudende aandacht voor duurzaam leven (milieuvriendelijk enzo).

er is aandacht voor duurzaam leven omdat de mensen hun centen eraan willen geven, zal binnenkort wel weer veranderen (als de 3D televisie er is!)
 
Hierover zouden we uren kunnen praten; daarom een simpele reactie.
Dat je het simpel wilt houden was me al opgevallen…
Ik weet natuurlijk, dat we niet 1-2-3 terug kunnen.
Je wilt terug? Waar naar toe? Geef dat eens aan met enige realiteitszin! Toen de synthesizers nog groen waren? Die tijd heeft nooit bestaan…
Maar wel bijna 180 jaar waarin de wereld vervuilde, er gruwelijke oorlogen waren, de pest en ander pijnlijk virus de mensheid decimeerde, slavernij was er ook nog en zelfs tijden waarin je voor een afwijkende gedachte aan een kruis gespijkerd werd… Terug en dat nog liever in 1-2-3?
Maar waarom is er ineens globaal al een paar jaren een grote aanhoudende aandacht voor duurzaam leven (milieuvriendelijk enzo).
In de eerste plaats is die niet globaal en in de tweede plaats heeft het vooral te maken met de grondstoffen politiek, gekoppeld aan de doorgang van de economie. En niet met biologisch dynamisch of zo.

Dus waarom denk je nu dat een duurzame synthesizer beter zal klinken, temeer daar het ding niet bestaat?

Wout
 
Nee, ik had t over terug willen nav jouw bewering toen je zei:

'Dat is waarschijnlijk de enige reden waarom de mens een cultuur heeft: het beheersen van de natuur en vooral bescherming. We willen helemaal niet terug, tenminste: ik niet!'

Ik denk , dat een duurzame synthesizer beter zal klinken, omdat ik uit ervaring weet dat natuurlijke manieren prettiger en aangenamer zijn.
Het verschil tussen bio en gangbaar zal je niet zo gauw merken. Misschien na 2 maanden continu bio geleefd, zul je wat beginnen te merken. Maar zeker na een paar jaren weet je het al, dat bio beter is.

Ik las eens in Smaakmakend over ouderen boven de 70, die zeiden dat bio-kip net als van vroeger smaakt.
 
Laatst gewijzigd:
synthesizer-cake.jpg
 
Ik las eens in Smaakmakend over ouderen boven de 70, die zeiden dat bio-kip net als van vroeger smaakt.

En staat er ook bij dat "in de natuur" mensen van boven de 70 niet voorkomen.
Zonder de chemische industrie zou de levensverwachting van de mens hooguit 35 jaar zijn
Dus ga maar in een oerwoud leven, maar huil niet als je kinderen sterven aan een of andere simpele infectie :erm:

Daarnaast, stel nu dat je een pcb vervaardigd uit zetmeel (plastiek kun je vervaardigen uit aardappelen) waarom zou hij dan verantwoordelijk moeten zijn voor betere klank in een synth ?????

ic zijn gemaakt van silicium, wat moet je daar nog groener aan maken ????

bijna geen enkele fabrikant soldeert nog loodhoudend, niets klinkt echter beter....wat nu??

Er zitten geen gloeilampen meer in synths, vervangen door eco leds,, nope, klinkt niet beter.

Er is wel een oplossing voor je hoor ;), koop een nest softsynths en beleef de illusie dat deze milieu vriendelijker zijn.

Je bio-kip scharreld deze winter blijde rond in een grote schuur en we verbranden tonnen gas of diesel om het beestje comfortabel en in het licht te houden.
Jammer genoeg kunnen we voor dezelfde tonnen brandstof geen 10 voud aan kippen kweken want dat is.......euuu....goed bezig hé...en lekker dat ding 8~8~8~
 
de "bio bassynth" is vast wel iets met organische gisting die tonnen methaangas in onze atmosfeer blaast.
laat dat maar zitten :D


Het enige "bio" die volgens mij steek houd is duurzame materialen, georganiseerde recyclage, groene stroom en eco-friendly transport/verpakking.
 
Back
Top