Universal Audio onthult Manley Massive Passive plugin

Lees het net in het webzine van Universal Audio. Ze zijn dus bezig een UAD-2 versie te maken van de Manley Massive Passive Standard én Mastering versie! Ben benieuwd hoe geweldig dit weer gaat worden!:{ Wordt binnenkort verwacht, misschien met de volgende update?

Exciting UAD News: With the cats safely let out of the bag at the 2010 NAMM show in Anaheim, UA is happy to announce their partnership with Manley Labs Inc. and the impending release of the Manley Massive Passive EQ Powered Plug-In for the UAD-2. The plug-in will feature BOTH standard and mastering versions of the classic hardware in one package! Stay tuned to the UA Website for the latest release info.

Bron (Onderaan de pagina)
 
allemaal marketing hype joh, "Mastering Edition" is duurder. dus klinkt leuker
krijg je zo weer al die ventjes die zeggen dat ze met Manley werken..... kom je daar, starten ze een UAD plugje op......

For your perspective: komt de master weer uit een studio waar voor > € 25.000 aan 'vintage' outboard staat en kan je d'r als "pluginventje" zo de fouten uit halen. :)

Waarom zou je er trouwens niet voor uitkomen dat je met plugins werkt?
 
For your perspective: komt de master weer uit een studio waar voor > € 25.000 aan 'vintage' outboard staat en kan je d'r als "pluginventje" zo de fouten uit halen. :)

Waarom zou je er trouwens niet voor uitkomen dat je met plugins werkt?
Da's een goede vraag. :D

En kwaliteit van de spullen zegt toch niks over de kwaliteit van de engineer? dat zijn 2 verschillende discussies. ;)
 
En kwaliteit van de spullen zegt toch niks over de kwaliteit van de engineer? dat zijn 2 verschillende discussies. ;)

Dus boeit het dan of het de outboard of de plugin is die hij / zij bedoelt met de naam 'Manley'? :)
What's in a name..
 
Ja, wel als de klant rekent op the real thing en niet een endorsed stukje software

jouw punt is misschien valide voor een non attended mastering opdracht.
Maar als ik een studio huur en betaal fors voor een uur en men adverteert op de gearlist met Manley en Emperical Labs en je krijgt 2 f*cking plugins voor je neus, dan voel je je toch wel genomen.....
 
blikje BS jargon open getrokken???

Als het vet klinkt is het vet, of het nu een plugin is of niet.
 
Ja, wel als de klant rekent op the real thing en niet een endorsed stukje software

jouw punt is misschien valide voor een non attended mastering opdracht.
Maar als ik een studio huur en betaal fors voor een uur en men adverteert op de gearlist met Manley en Emperical Labs en je krijgt 2 f*cking plugins voor je neus, dan voel je je toch wel genomen.....

Ok, je voelt je genomen over het feit dat je dacht dat er outboard stond.
Maar dat een goede master beter of slechter wordt van die wetenschap ... ben ik het niet mee eens.

Of wat Alex zei :)
 
Zie het zo, als jij een MOOG Voyager huurt, dan verwacht je toch ook niet dat ze een Arturia DVD'tje meegeven?
 
ja dat lijkt mij logisch, maar wie gaat in godsnaam zijn "studio" verhuren en zeggen dat ie een berg outboard heeft terwijl het slechts een pc/mac is????

Lijkt een beetje op zeggen dat je Corona uit fles verkoopt op het leidseplein en dan blikken euroshopper serveren, daar trapt toch niemand in????
 
nou lekker dan, maar wie trapt daar dan in vraag ik mij af???

Ach ja, er zijn ook zat die in de nigeriaanse scams trappen....
 
Misschien willen mensen straks veel liever alles ITB in een professionele studio zien in plaats van al die hardware?!
 
Dat kan natuurlijk ook, discussie is ook niet beter/slechter o.i.d. gaat er meer om dat een dure naam vermarked wordt voor een stukje software. waarom niet gewoon vermarketen als een Manley ITB productlijn met nieuwe producten
 
ben ook wel benieuwd, zal hem eens naast mijn 'echte' leggen als hij uitkomt. ik vond de liquid mix versie al niet slecht eigenlijk, voor een itb oplossing.
 
Nee, want posts lezen met taalfouten van een niveau waar een brugklasser zich voor zou moeten schamen is irritant en leidt af van de boodschap die de poster probeert over te brengen. Dus het is voor de communicatie beter, en daar gaat het op een forum toch om :eureka:

Maar goed, we dwalen af.
 
ik snap niet zo goed waarom er een plugin van de masteringversie wordt gemaakt. dat ding is exact hetzelfde, maar de controls zijn anders. stepped of niet boeit in the box toch niet, dus het is in principe hetzelfde apparaat. tenzij ze de trafo's wel in de normale modelen en niet in de 'mastering' versie ofzoiets.

In het webmagazine van UA praten ze toch over andere slopes voor de LPF en HPF, dus waarschijnlijk hebben ze deze gemodelleerd in de MV.
 
ik snap niet zo goed waarom er een plugin van de masteringversie wordt gemaakt. dat ding is exact hetzelfde, maar de controls zijn anders. stepped of niet boeit in the box toch niet, dus het is in principe hetzelfde apparaat. tenzij ze de trafo's wel in de normale modelen en niet in de 'mastering' versie ofzoiets.

hoe bedoel je dat,?\, dat ze bij de mastering versie geen trafo´s gebruiken?
dan zou het ding behoorlijk goedkoper moeten zijn.

en van mastering plugins begrijp ik geen bal,... kan er geen kaas van maken.
ik heb nog nooit een echt bruikbare, goed werkende meegemaakt.

:mega:
 
Heb de UAD moog filter wel goed A/B met een analoge filter equivalent op exact het zelfde materiaal.

De UAd emulatie klinkt zeer goed zeker als er geen analoog filter ter vergelijk is;)

De magie van het analoge filter zit er gewoon niet in. Als dat ook zo is met alle andere plugs en hun analoge equivalenten.....


01011001001 VS Electric cicuitry!


Voor mij wint de total recall en het gebruikergemak zowizo. Ook al zou ik tonnen hebben voor alle analoge compressors etc..
 
Back
Top