Universal Audio onthult Manley Massive Passive plugin

Lees het net in het webzine van Universal Audio. Ze zijn dus bezig een UAD-2 versie te maken van de Manley Massive Passive Standard én Mastering versie! Ben benieuwd hoe geweldig dit weer gaat worden!:{ Wordt binnenkort verwacht, misschien met de volgende update?

Exciting UAD News: With the cats safely let out of the bag at the 2010 NAMM show in Anaheim, UA is happy to announce their partnership with Manley Labs Inc. and the impending release of the Manley Massive Passive EQ Powered Plug-In for the UAD-2. The plug-in will feature BOTH standard and mastering versions of the classic hardware in one package! Stay tuned to the UA Website for the latest release info.

Bron (Onderaan de pagina)
 
Als geld geen rol zou spelen zou ik ook voor de hardware versie gaan maar helaas speelt geld dus wel een rol. De kwaliteit van je producties wordt IMO nog steeds bepaald door de zwakste schakel in je setup. Een Manley Massive Passive in een studio met een grote SSL of Neve tafel snap ik wel maar voor een hobbyist of semi-professional lijkt het mij een beetje over de top. De UAD plugins hebben voor het betaalbare marktsegment IMO een prima prijs/prestatie verhouding.
 
De kwaliteit van je producties wordt IMO nog steeds bepaald door de zwakste schakel in je setup.


Dat klopt.
Maar tegenwoordig is een goede software setup kwalitatief zo goed en veelzijdig dat als je daarmee werkt je altijd ZELF de zwakste schakel bent als het om de kwaliteit van je produkties gaat.
 
Hopelijk deze week al de demo in v5.6!

Wel benieuwd hoeveel instances je kan draaien.

 
poe hee, das niet zo best..... waarom is die power zo slecht van UAD, ik kan het toch niet gebruiken maar het hele idee van het voordeel van meerdere instances is wel weg zo.
 
Zwaar teleurstellend nieuws, dan ...

Wel een mooie marketingzet, dat moet je ze nageven.
Die paar honderd euro voor een Solo-kaart staan UAD-gebruikers (met een zeker verlangen naar de MP) nu waarschijnlijk ook niet in de weg.

(inclusief ondergetekende, that is ...)
 
Laatst gewijzigd:
hoe bedoel je dat,?\, dat ze bij de mastering versie geen trafo´s gebruiken? dan zou het ding behoorlijk goedkoper moeten zijn.

de MP MV heeft trafo's op de outputs zitten, maar (logischerwijs) alleen op de gebalanceerde outputs. de trafo's hebben echter veel sound, en wolligheid, en daarom gebruiken veel ME's hem ongebalanceerd. dan krijgt ie een heel andere sound van, veel meer open en directer. dus, het zou tof zijn als ze dat erin gebouwd zouden hebben.

heeft iemand interesse in twee MP trafo's? ;)

waar staat het dat de MP van UAD zoveel dsp vreet?
 
de MP MV heeft trafo's op de outputs zitten, maar (logischerwijs) alleen op de gebalanceerde outputs. de trafo's hebben echter veel sound, en wolligheid, en daarom gebruiken veel ME's hem ongebalanceerd. dan krijgt ie een heel andere sound van, veel meer open en directer. dus, het zou tof zijn als ze dat erin gebouwd zouden hebben.

heeft iemand interesse in twee MP trafo's? ;)

waar staat het dat de MP van UAD zoveel dsp vreet?

link

Ze spreken van 60% op een UAD Solo.
Dus ... op één UAD Solo kan je zelfs geen Fatso draaien (met Tranny) + Massive Passive.

Lijkt op de situatie 5 jaar geleden, maar dan 10 keer erger ...

edit: Ik geraak heel de dag niet binnen op de UA-site.
 
dat is dan iets van 650 euro voor de license en genoeg dsp om hem te draaien. dat is een boel centjes voor een eq die je graag heel veel wil gebruiken, en dus je dsp altijd bezet. ik verkoop mn hardware doos toch nog maar even niet dan :)
 
Erg jammer dat UAD niet native draait. Aan de andere kant wel te begrijpen als alles wat native draait meteen gekraakt wordt.

Ik hoop dat ik met deze drivers eindelijk mijn UAD-2 kaart die al anderhalf jaar in de doos zit eens kan gaan gebruiken zonder cpu spikes.
 
Ik heb zojuist ff gespeeld met de demo en vergeleken met een precision EQ (ook demo).
Dan valt die precision EQ voor mij af. Wat een verschil. Heerlijk muzikaal de MMP.

Voor de grap ook ff geprobeerd om settings na te bootsen met de standard EQ van cubase5 en met een 1073. 1073 is gewoon compleet anders en de standardEQ valt in het niet wat mij betreft en klinkt erg kil. Jammer alleen dat ik er maar 2 stereo kan draaien op een UAD2-Duo. Koop hem dus nog ff niet.
 
Erg jammer dat UAD niet native draait. Aan de andere kant wel te begrijpen als alles wat native draait meteen gekraakt wordt.

Ik hoop dat ik met deze drivers eindelijk mijn UAD-2 kaart die al anderhalf jaar in de doos zit eens kan gaan gebruiken zonder cpu spikes.

Heb je 5.6 al geprobeerd? Daarin hebben ze de cpu spikes aangepakt nl.
 
Hmm. Ziet er wel leuk uit. Maargoed..

Prijs is wel nice opzich :-).

maargoed. Ik wil nog altijd een keer een millenia stt-1 en klaar :P

Jammer dat van de millenia stt-1 niet echt plugins zijn.
 
Heb, net als Virkaz, er dit weekend even mee gespeeld. Wat een geweldige EQ is het toch! :halleluja

Toen ik het nieuws hoorde dat ze zouden komen met "weer een nieuwe EQ emulatie" had ik echt zoiets van.. "please.. kappe nou, wie zit daar op te wachten, zucht..."

Maar nu snap ik het... ik heb geen EQ kunnen vinden (DSP en native) die in de buurt komt van de Massive Passive!

*gaat snel sparen voor een UAD-2 QUAD :engel:
 
Hier ook, het is eigenlijk de EQ-kleur die ik nog miste in mijn chain.
Het klinkt muzikaal in het hoog en vet in het laag, minder wollig dan de Precision EQ (shelves met dip), dikker / vetter dan de Pultec. Ik gebruik 'm tot nu toe enkel om te boosten. Tenslotte maakt hij de mix transparanter.

Nu nog sparen voor een Duo en dan voor the real deal gaan ;).
 
Heb je 5.6 al geprobeerd? Daarin hebben ze de cpu spikes aangepakt nl.

Het is... het is ongelofelijk... het lijkt erop dat ik anderhalf jaar na aankoop mijn UAD-2 kaart kan gebruiken. Eindelijk drivers die werken op mijn systeem :P

Als het de komende weken goed blijft werken ga ik de MP eens beluisteren.
 
Back
Top