Vst Plugins Sorteren in Cubase?

Alcje

Ouwe rot
Lid sinds
7 september 2008
Berichten
820
Is het mogelijk om in cubase zelf je vst's in te delen? Bijv op uitgever?

Want nu staat alles maar random door elkaar en is eigenlijk tamelijk vervelend.

Of bijv dat je mapjes kan maken met EQ / Comp / etc?

Hoorde dat bij sonar etc dat wel kan, weet iemand hoe dit werkt voor cubase? :-)

Word anders zo'n puinbak he :-)
 
Kun je niet gewoon in de VST map, mappen aanmaken in de verkenner en zo een indeling maken. Daar dan de vst's inslepen.
 
idd jah, zo doe ik het ook, bijv. alle synths in het mappie van de cubase folder; dus C:\programfiles\steinber\cubase5\vstplugins\synths\*bijv; sylenth1*


you get the point ...

als ik dan iets "aparts" heb, maak ik een nieuw mapje in de vst folder.

klaar

een zooitje word het altijd als je veel vst's installud, m.i. :)

suc6!
 
Ik was dus ook bezig met submappen in mijn vst-map. Het probleem is dat mijn Automap "wrapped" plug-in's niet allemaal verschijnen in de submap. Volgens Novation gaan "wrapped" plug-in's en submappen in Cubase niet samen. Weet één van jullie misschien een oplossing, want het wordt inderdaad zo'n zooitje.
 
Kun je niet gewoon in de VST map, mappen aanmaken in de verkenner en zo een indeling maken. Daar dan de vst's inslepen.

Zo doe ik het ook. Kleine aanvulling erbij nog: ik gebruik de indeling van Cubase zelf (EQ, dynamics, modulation etc. etc.). Zodoende komen m'n eigen plugins in hetzelfde rijtje als die van Cubase. Op fabrikant indeling kan geloof ik ook. 'sort by vendor' heet dat, maar dat kun je vast in de manual vinden.
 
Zo doe ik het ook. Kleine aanvulling erbij nog: ik gebruik de indeling van Cubase zelf (EQ, dynamics, modulation etc. etc.). Zodoende komen m'n eigen plugins in hetzelfde rijtje als die van Cubase. Op fabrikant indeling kan geloof ik ook. 'sort by vendor' heet dat, maar dat kun je vast in de manual vinden.

Waar stel je dat in dan? Ik kan wel die plugins dirs toevoegen en daar op vendor drukken maar dan staan ze alleen in dat lijstje onder en boven elkaar :-). kan het geen kwaad dan om die vst's zomaar te verplaatsen?

Ze zijn toch ook geinstalled namelijk? Of maakt dat niet uit omdat het maar dll's zijn?
 
Leuk als je vrouwtje op jouw pc op haar account inlogt ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Ok het werkt deels ;-)

Ik wil eigenlijk de plugins van Cubase nieteens zien. Aangezien ik die niet interessant vind. Ik werk toch alleen met de vst's die ik gekocht heb.

Maargoed, ik heb in de map steinberg cubase 5\vstplugins een map Steinberg gemaakt.

Zoals je op de screenshot kunt zien werkt dat wel.. maaaaaaar ... Ik zie de namen die in de map steinberg staan, ook nog in de *root* zegmaar.

Als ik naar die dingen in de *root* ga. staan er nog andere plugins.

Iemand die weet waar die staan dan? Heeft het te maken met de vst3 plugins fozo? :)

Ik wil gewoon alle maps zoals delay distrotion, dynamix, eq etc in de map Steinberg hebben ;-)

Iemand die wat weet? :)

cubase.jpg
 
Wat ik dus wil is alle plugins van Cubase in de map Steinberg.

Dus als iemand weet hoe ik de rest van de plugins die er nog niet in staan erin krijg? graag :P
 
Je hebt een functie waarmee je ze op vendor kunt zetten, dan heb je alle steinberg shit in de steinberg folder.
 
Omg.

Heb ik alles voor jan bout in mappen gezet ;-)

Geweldig.

Thanks guys :D


Hmm alleen jammer dat hij sommige mappen dubbel zet. En sommige komen in unknown.. hmm :-)

Achja beter iets dan niets
 
Back
Top