Mix met heel veel inputs, welke?

Jeroen

Jazzy lid
Lid sinds
24 april 2002
Berichten
1.603
Locatie
Maarssen
Ik ben op zoek naar een mixer met de volgende specs:

- Heel veel line-inputs (ik gebruik er nu een kleine 100)
- Microfooningangen heb ik vrijwel niet nodig
- minimaal 8 subgroupen
- minimaal 6 aux sends
- EQ hoeft niet
- Niet te duur ;-)

Nu gebruik ik een Behringer MX8000 en enkele RX1602 rackmixertjes (jaja, ik weet het).

Iemand suggesties? Zou een tweedehands Yamaha 02R met input expansies wat zijn?
 
Ik zou eens kijken naar (niet meer nieuw verkrijgbare) Roland M-480 en M-240 lijnmixers.
Respectievelijk 48 en 24 inputs, geen eq, geen mic preamps. Op de M-480 aardig wat sends (6 geloof ik). Helaas maar 2 bussen.
Maar zeker niet te duur àls je er één kan vinden.

roland_480_mixer.JPG


Voor nieuwer spul, wat waarschijnlijk een heel stuk beter is, kom je uit bij Speck.
Bijv. de Xtramix zit erg slim in elkaar.
Alternatief, maar niet 100% aan je eisen; de Xsum
Hoe dan ook ben je niet meer goedkoop bezig. Wel lekker... :W

Xmix3c.gif


Met zoveel inputs zou ik denk ik zelf eerder gaan voor een ADAT of zelfs MADI oplossing met veel inputs. Bijv. de SSL Alphalink AX danwel de nieuwere M-32 AD dozen van RME. Maar da's natuurlijk een andere manier van werken, en ook niet goedkoop.
Met een RME PCIE kaartje als de Raydat en een stapeltje (2e hands) ADAT converters kom je ook al een eind met beperkter budget.
 
Laatst gewijzigd:
Maar ja, het leven is soms niet gemakkelijk... :D
 
Gebruik je die 100 lijntjes allemaal tegelijk?
 
Mackie 32-8 met 24bus extender? dan heb je in totaal 112 inputs.

Niet te duur is natuurlijk rekbaar voor 100 inputs.

Ik denk niet dat je met een (of 2) O2R met input extenders zover kan komen.

Ik ben op zoek naar een mixer met de volgende specs:

- Heel veel line-inputs (ik gebruik er nu een kleine 100)
- Microfooningangen heb ik vrijwel niet nodig
- minimaal 8 subgroupen
- minimaal 6 aux sends
- EQ hoeft niet
- Niet te duur ;-)

Nu gebruik ik een Behringer MX8000 en enkele RX1602 rackmixertjes (jaja, ik weet het).

Iemand suggesties? Zou een tweedehands Yamaha 02R met input expansies wat zijn?
 
Ik gebruik ze natuurlijk niet allemaal tegelijk, maar wil wel zonder te hoeven patchen ieder keyboard of module te kunnen bespelen, ze staan wel altijd allemaal aan.
 
Kijk eens naar een oude inline-bak van 48 kanalen (F&R, A&H, Soundcraft), dan kan je 96 kanalen gebruiken.

Studio Duif zijn oplossing is ook een goeie, maar ws ook eeb prijzige.
 
Ik heb nu ook een inline, maar daarvan kan je niet de tweede set inputs tegelijk met de eerste gebruiken.
 
Met de Mackie en bijvoorbeeld de Soundtracs Topz wel. Dan heb je dus met een 24 kanaals versie wel 48 inputs beschikbaar die je tegelijkertijd kunt laten horen. De Topaz heeft zelfs dan nog een dedicated 2 bands EQ voor de tape return.

Ik heb in het verleden zelf 2 Topaz project-8's gehad die ik zelf gekoppeld had. Had ik dus 96 inputs en 8 subkanalen.DSCN0811.jpg



Ik heb nu ook een inline, maar daarvan kan je niet de tweede set inputs tegelijk met de eerste gebruiken.
 
en dan gekoppeld in de zin van de stereo-out van tafel1 naar 2*mono van tafel2?
 
Hoi Eraser.

Nee, dit had ik intern gedaan zodat ook de 8 bussen en de aux-effect sends op een master sectie van 1 tafel terecht kwam.

IK denk dat je een topaz zo voor rond de 700-1000 gebruikt kan hebben.


en dan gekoppeld in de zin van de stereo-out van tafel1 naar 2*mono van tafel2?
 
De Allen & Heath GS3 kon volgens mij ook de inline combineren. Het is alweer een tijdje terug dat ik die had... memories. :)

Maareh, Jeroen. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wát je precies aan gaat sluiten aangezien 100 lijntjes er echt veel zijn en ik me daar wel een voorstelling van wil maken.
 
al is al je gear in stereo, 50 synths is nog steeds heeeeel veel!

okay, als je drummachines en samplers met 16 kanalen ieder een eigen kanaal wil geven gaat het hard natuurlijk...
 
Back
Top