platendeal

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Lid sinds
23 juni 2003
Berichten
1.853
oke, het volgende ik heb nu contacten met een label en ze vragen of ik mp3's wil sturen zodat "ze beter kunnen luisteren".

Ik zelf ben hier nooit zo voor omdat ik huiverig ben voor plagiaat, jatwerk etc enz. Wat zouden jullie doen? Contact afkappen, of een tussenweg proberen te zoeken ?

Ik lees het wel
 
Ik denk dat het op zich niet zo'n kwaad kan enkele nummers te sturen. Jij kan altijd aantonen dat je het zelf hebt gemaakt, en op welk moment. Ook kan je aantonen dat je het op hun verzoek hebt doorgestuurd..

Daarmee sta je achteraf toch best sterk hoor..
 
Ik vind het niet zo raar dat ze vragen om een versie om naar te luisteren. :) Als je je echt zo druk maakt om plagiaat of iets dergelijks kun je er mischien iedere 20seconden, THIS IS MAJOR HOSTAGE!!!!! door heen gooien ofzo? Dat is altijd wat ik doe met mn beats als 'reppers' vragen om een beatcd, al mijn beats krijgen filmstukjes er overheen. Als je ze zonder wilt praten we wel weer verder. :P
 
ik heb al een soort van "beveiliging" (om het zo maar te noemen) Buma/Stemra enzo. Maar het is typsich dat er steeds gevraagd word om mp3's terwijl er ook gewoon muziek staat op mijn myspace (waar het ook gejat kan worden).
 
Wel koel trouwens. :okdan: Komt dit door je recente 3 voor 12 gig?
 
oke, het volgende ik heb nu contacten met een label en ze vragen of ik mp3's wil sturen zodat "ze beter kunnen luisteren".

Ik zelf ben hier nooit zo voor omdat ik huiverig ben voor plagiaat, jatwerk etc enz. Wat zouden jullie doen? Contact afkappen, of een tussenweg proberen te zoeken ?

Ik lees het wel


denkje werkelijk dat je uniek bent en datze metje mp3 ervandoor gaan

watje kan doen = maakt bv 3 demos en snipper er wat tussen ..

ver gezocht hoor
de meeste " mensen " pluggers enso die op zoek zijn naar new songs/
materiaal krijgen bergen ..raw materiaal ..aangeleverd
ligt vaak maanden in de kast
je mag al blij zijn asje bv ...antwoord krijgt
neg . he ..xcuse
:doei:
 
Eerst je nummers deponeren bij de belastingdienst afdeling successie en rechten, dan weet je zeker dat ze het niet van je afpikken
 
Hoe zal jij het zelf dan willen doen?

Voor mijn eigen labels vraag ik altijd wav format om te luisteren.
Dan pas weet ik of de track aan het nivo voldoet wat ik zoek.

Als je bang bent dat een label je muziek jat kan je volgens mij nooit een release krijgen, want ieder label zal toch echt wel je muziek willen horen. Dus dan wordt het DIY:)

grtzzz Bruce
 
Fik je muziek op CD, stop de CD in een gesealde envelop en stuur die aangetekend naar jezelf. Als er dan iemand anders met een vocoder onder de douche heeft gestaan en jij denkt "godver dat is mijn idee lul" dan heb je bewijs dat voordat die muziek uitgegeven was (dus voordat jij hem kon kennen), jij het al had gemaakt.

Maar ik snap de angst voor jatterij niet zo?
 
Beste Gijs, de belastingdienst is toch echt de beste en goedkoopste manier.
Hier zij al heel wat zaken mee gewonnen bij de buma.
 
En wat is vraag twee dan?, het ging toch over bescherming van je eigen stukken?
 
ik dacht hee leuk
mh heeft met zn kazige shizzl een platendeal
maar nee
 
Fik je muziek op CD, stop de CD in een gesealde envelop en stuur die aangetekend naar jezelf.

Werkt niet. Zelfs dat aangetekend helpt niet, want dat zegt niks over het feit of de envelop wel of niet dicht is.


Als er dan iemand anders met een vocoder onder de douche heeft gestaan en jij denkt "godver dat is mijn idee lul"
Alleen concrete uitvoer is te verdedigen, een idee niet; of je moet er patent op aanvragen.

Maar ik snap de angst voor jatterij niet zo?
Ik ook niet. Maar ik snap wel waarom ze mp3tjes vragen; omdat je die makkelijker aan iemand anders kan laten horen dan eerst een computer vinden met internet dat snel genoeg is om vervolgens naar een sociaal netwerk (welk ook al weer?) te gaan, een naam in te typen (wat was het nou ook al weer) en te kijken of de tracks er nog tussenstaan.
 
Naar mijn idee gewoon een MP3 opsturen die halverwege word afgekapt...is het minder interessant om te gaan jatten.

Ze luisteren toch nooit van begin naar einde van het nummer....en skippen er vaak wat doorheen.
 
Back
Top