Chipset voor nieuwe pc

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Mogguh,

Ik las een tijdje terug, weet alleen niet meer waar.grr:) Dat een bepaalde shipset in je pc niet goed is. Ati?!?!

Kan iemand mij dit uitleggen wat wel en wat niet, ik ben namelijk van plan om een andere processor en moederbord te kopen. Deze pentuim 1 is leuk. maar je kan er zo weinig mee. hahahaha

Graag (snel) reactie. wil volgende week de dingen al gaan regelen. En.....!!!

is een athlon 1200 genoeg met 256 mb intern????

groente!!!!!!!!!!!! en alvast bedankt
 
ff zoeken op "chipset" zijn minstens 2 miljoen discussies over gevoerd hier ;)
 
Er zijn al een aantal discussies geweest over dit onderwerp (gebruik de search bijvoorbeeld). Veel mensen hier geven liever de voorkeur aan Intel processoren i.c.m. een Intel chipset. Dat is duurder dan een AMD processor met een VIA chipset, maar er zijn in het verleden nogal wat problemen geweest met de VIA chipsets; veel geluidskaarten die problemen gaven.
Op dit moment lijken de nieuwste VIA chipsets weinig problemen meer te geven, maar er wordt vanuit verschillende hoeken nog steeds geroepen dat je wel meer risico loopt op problemen. Het is dus niet gezegd dat het fout gaat (bijvoorbeeld timingsproblemen in de PCI bus i.s.m. je geluidskaart), maar er blijft nog een zeker risico aan zitten. Ik zelf geef nog steeds de voorkeur aan een Intel platform.

Over chipsets als SiS en nForce2 is nog te weinig bekend omtrent (prof.) audiobewerking, alhoewel de nForce2 hoge ogen lijkt te gooien.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top