Hulp gezocht bij aanschaf nieuwe PC/MAC.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door fuse
Misschien een goed moment om een eind aan deze wellus, nietus discussie te breien?

Ja, goed idee. Dat probeerde ik een paar reacties geleden al.
Het is wel duidelijk toch nu, wat de voors en tegens van beide systemen zijn?

Het is nu aan topic-starter om een keus te gaan maken.
Succes daarmee.
Wil je nog wat weten dan PB je me maar.
 
Origineel geplaatst door karelwillem
Ja, dat zijn nu juist die mooie vooroordelen die uit de weg geruimd moeten worden door mij natuurlijk. :) 8)

Dat is onzin wat je daar beweerd.

Een Mac is ook maar een computer en bevat net zo goed als een Dell drives van Pioneer of Mashita o.i.d. en geheugen van blablabla. Mijn iMac is door drie schroefjes los te draaien open te klappen. Vervolgens is elk element met een simpele klik, of hooguit een schroefje of twee te verwijderen en/of te vervangen door een nieuw onderdeel, mocht je dat willen (een grotere harddisk bijvoorbeeld of een nieuwe snellere DVD-drive). Geen enkel probleem en gewoon in de 'vrije handel' verkkrijgbaar. Bij een PowerMac is dat zo mogelijk nòg beter voor elkaar en is alles wel zo verschrikkelijk mooi in elkaar gezet dat zelfs je oma van 93 nog een drive kan vervangen of een bluetooth module kan plaatsen.

Ik wilde alleen maar zeggen dat al die hardware wèl prima met elkaar samen werkt en door de systeem-software wordt herkend en dat de software geoptimaliseerd is op die hardware. Bij een zelf samen te stellen PC is dat een beetje gok-werk of kwestie van véél ervaring en kennis.

Allez, een oer-oude forum discussie !!

Ik gebruik nu een Mac, heb daarvoor 3 PC's letterlijk versleten. Ik heb een Mac genomen omdat ik graag met Logic werk. Maar eigenlijk bevalt de rest me ook prima. Voor Internet heb ik DELL (de 4e PC) en ik vind die kwalitatief erg goed.

zo'n vanaf de eerste G4's zijn onderdelen tussen PC en MAC uitwisselbaar zoals geheugen, HD (gewoon Maxtor) en alle soort drives. De MAC's zijn inderdaad veel beter gebouwd dan de meeste PC's, maar goed daar betaal je ook voor.

nog even over die Virus: iedere fabrikant moet een vergoeding betalen om in de Kernel van Windows te kunnen komen en mogen opereren. Bill zou een dief van zijn eigen portemonnee zijn, als die daar verandering in zou brengen.

Mijn advies: ga voor jezelf na met welke DAW je wilt gaan werken en kies dan voor een kwaliteits-PC of een MAC. Houd Internet en je muziek-systeem gewoon gescheiden. Een tweedehands PC kost toch al niets. Met een PIV 2.0 kun je goed internetten.
 
Ik moet wel zeggen, dit soort discussies zijn niet echt zinvol, maar wel leuk. Het stomme is dat ik toch elke keer weer ff kijk wat er nu weer gezegd is binnen deze thread. Van mij mogen dit soort discussies tot in het einde der tijden voortduren. Nog een discussie ernaast starten, eeeh analoog vs digitaal? Ana-loog in digi-taal. :dubbel:
 
Ach, ik vind het wel zinvol hoor.

Zou AOR nog meelezen trouwens?
 
M.a.w. Apple kiest alle componenten voor je en de door de gemiddelde pc boer samengestelde pc bestaat gewoon hier en daar uit mindere componenten. Zo verdienen dat soort bedrijven hun centjes nu eenmaal.

Als je wat tijd en moeite steekt in het samenstellen van een pc zullen de componenten niet onderdoen t.o.v. een Mac....zeker niet nu we intelmacs hebben. Sterker nog....je kunt gewoon nagenoeg hetzelfde systeem samenstellen als je dat zou willen.

Ben zelf momenteel aan het wachten op de pricedrop van Quadcore. Dan kun je gewoon een heel krachtig systeem samenstellen voor relatief weinig geld......ook gewoon met top segment componenten van Asus of een ander a-merk. Dat is wat duurder dan de gemiddelde reeds samengestelde pc-boer pc inderdaad....maar komop.....je wilt een pc voor audio. Geen halve straaljager toch?

De realiteit is dat het verschil uiteindelijk zit in het OS. En dat is een kwestie van smaak, kennis/ervaring enz. Ik heb de laatste 4 a 5 jaar geen enkel virus op mijn pc gehad door toepassing van een fijne combinatie van virusscanner en firewall. Kwa resources merk je daar niets van, zeker niet op een modern systeem. Bovendien zal het voor OSX uiteindelijk ook interessanter worden om virussen te maken omdat het aantal Mac gebruikers weer hard stijgt. De tijd zal leren of het straks voor Mac gebruikers ook noodzaak wordt om anti virus toepassingen te gaan gebruiken....waar een wil is is een weg. En virusbouwers hebben reeds bewezen buitengewoon vindingrijk te zijn in het vinden van gaatjes en kieren.

OSX heeft onder de motorkap een technologische voorsprong vind ik zelf....ook op Vista. Wil niet zeggen dat je met een pc niet prima kunt werken.Een audi is ook mooier spul dan de gemiddelde peugeot. Maar toch zie je in beiden dagelijks duizenden mensen naar hun werk rijden.

Uiteindelijk boeit het me vrij weinig wat ik gebruik, als ik het gewenste resultaat er maar mee bereik en dat kan gewoon met beide oplossingen. Simpel....de keuze is persoonlijk maar ook afhankelijk van de portomonee. En daarnaast is er nog de keuze of je een applicatie als Logic Pro wilt gebruiken....dan is er uiteraard maar 1 keuzeoptie.

Stel je budget samen, kies de software die je wilt gebruiken en kijk dan naar de meest realistische oplossing. Of OSX dan beter is dan Windows is gewoon een ondergeschikte vraag....je wilt je OS als host voor je DAW, meer niet.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
M.a.w. Apple kiest alle componenten voor je en de door de gemiddelde pc boer samengestelde pc bestaat gewoon hier en daar uit mindere componenten. Zo verdienen dat soort bedrijven hun centjes nu eenmaal.

Als je wat tijd en moeite steekt in het samenstellen van een pc zullen de componenten niet onderdoen t.o.v. een Mac....zeker niet nu we intelmacs hebben. Sterker nog....je kunt gewoon nagenoeg hetzelfde systeem samenstellen als je dat zou willen.

Ben zelf momenteel aan het wachten op de pricedrop van Quadcore. Dan kun je gewoon een heel krachtig systeem samenstellen voor relatief weinig geld......ook gewoon met top segment componenten van Asus of een ander a-merk. Dat is wat duurder dan de gemiddelde reeds samengestelde pc-boer pc inderdaad....maar komop.....je wilt een pc voor audio. Geen halve straaljager toch?

De realiteit is dat het verschil uiteindelijk zit in het OS. En dat is een kwestie van smaak, kennis/ervaring enz. Ik heb de laatste 4 a 5 jaar geen enkel virus op mijn pc gehad door toepassing van een fijne combinatie van virusscanner en firewall. Kwa resources merk je daar niets van, zeker niet op een modern systeem. Bovendien zal het voor OSX uiteindelijk ook interessanter worden om virussen te maken omdat het aantal Mac gebruikers weer hard stijgt. De tijd zal leren of het straks voor Mac gebruikers ook noodzaak wordt om anti virus toepassingen te gaan gebruiken....waar een wil is is een weg. En virusbouwers hebben reeds bewezen buitengewoon vindingrijk te zijn in het vinden van gaatjes en kieren.

OSX heeft onder de motorkap een technologische voorsprong vind ik zelf....ook op Vista. Wil niet zeggen dat je met een pc niet prima kunt werken.Een audi is ook mooier spul dan de gemiddelde peugeot. Maar toch zie je in beiden dagelijks duizenden mensen naar hun werk rijden.

Uiteindelijk boeit het me vrij weinig wat ik gebruik, als ik het gewenste resultaat er maar mee bereik en dat kan gewoon met beide oplossingen. Simpel....de keuze is persoonlijk maar ook afhankelijk van de portomonee. En daarnaast is er nog de keuze of je een applicatie als Logic Pro wilt gebruiken....dan is er uiteraard maar 1 keuzeoptie.

Stel je budget samen, kies de software die je wilt gebruiken en kijk dan naar de meest realistische oplossing. Of OSX dan beter is dan Windows is gewoon een ondergeschikte vraag....je wilt je OS als host voor je DAW, meer niet.

Ik heb hier eigenlijk weinig aan toe te voegen, gelukkig zijn er nog mensen die kunnen verwoorden wat jezelf eigenlijk wil zeggen.
 
Origineel geplaatst door Acidfever


Als je wat tijd en moeite steekt in het samenstellen van een pc zullen de componenten niet onderdoen t.o.v. een Mac....zeker niet nu we intelmacs hebben. Sterker nog....je kunt gewoon nagenoeg hetzelfde systeem samenstellen als je dat zou willen.

.

denkl dat het belangrijkste verschil het type is , de mac is een computer en de pc een cloon van een computer.
tenzij je een ibm hebt


:D
heb zelf een cloon ,ik moet echt geen ibm , alleen het toetsenbord
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door turtel
denkl dat het belangrijkste verschil het type is , de mac is een computer en de pc een cloon van een computer.
tenzij je een ibm hebt


:D
heb zelf een cloon ,ik moet echt geen ibm , alleen het toetsenbord

Nou dit vind ik hap klare onzin, als pc liefhebber. Ben het met acidfever ook niet eens, maar laten we idd een eind maken aan deze welles nietes.

Het beste is dat kopen wat jij het prettigst vindt, de rest doet er idd niet toe. Toch vond ik dit leervol en weet nu wat meer over de mac en zal zeker eens een blik op een mac geven.

Bedank iniedergeval.:okdan:

Denk dat aor er al uit was.
Jongens het was gezelie de mazzel:doei:
 
:doei:
 
Origineel geplaatst door B.grosmann
Nou dit vind ik hap klare onzin, als pc liefhebber. Ben het met acidfever ook niet eens, maar laten we idd een eind maken aan deze welles nietes.

Het beste is dat kopen wat jij het prettigst vindt, de rest doet er idd niet toe. Toch vond ik dit leervol en weet nu wat meer over de mac en zal zeker eens een blik op een mac geven.

Bedank iniedergeval.:okdan:

Denk dat aor er al uit was.
Jongens het was gezelie de mazzel:doei:

nog een keer
:D

Met een 'kloon' wordt een computer bedoeld, die net zo werkt als een IBM Personal Computer, maar door een andere fabrikant gemaakt wordt.


http://nl.wikipedia.org/wiki/IBM_PC-compatibel


:peukie:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top