Dit word mijn muziek pc :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door mono-poly
Dus???

Hij moet mij niet zo afzeiken. Ik ben lekker toch slimmer.
 
Een intel processor is misschien wel aan te raden als je zware programma's gaat draaien, denk ik.

Dat was iedergeval 6 jaar geleden of zo - hoe het nu zit... geen idee maar ik zal er wel op letten.
 
Re: Re: KT >> ???

Re: Re: KT >> ???

Origineel geplaatst door fuse


En ik zit al meer dan 22 jaar met computers te klooien

Juist.


Origineel geplaatst door fuse
Dat het geen Intel is mag jouw dan niet zinnen, maar het is gewoon een leuk systeempje. En wat computers betreft is er geen ideale computer. Dat jij je wilt indekken met dure componenten OK. Maar zelfs die vallen en staan nog bij de goede drivers en BIOS.

"Duur" zal me worst wezen. Wat voor mij telt is betrouwbaarheid. En ja, ik weet ook wel dat Plextor bijna 3x zo duur is dan een LiteON. Maar ik heb met dat laatste merk al danig veel gezeik gehad dat ik dat soort componenten aan mensen laat die maar wat met PC's willen klooien...Plextor heeft mij al die jaren nog nooit in de steek gelaten. Idem voor Intel. Idem voor Adaptec, Western, Matrox, en ga zo nog maar even verder. En als mensen daar budget voor hebben zal ik boven al nog steeds MAC adviseren. Voila.

Als je morgen als vertegenwoordiger de baan op moet en veel kilometers mot vreten, koop je dan een Volvo Diesel stationwagen of ga je rondknarren met een leuke Fiat ? It's the same thing.
 
Laatst gewijzigd:
Hihi, mono ook over de zeik.
Misschien niet de beste maar wel verschrikkelijk goed. Als je dat maar weet! (Met een enorme leuter)
En afrukken lukt ook wel zonder CV hoor.

En trouwens in die 22 jaar prutsen dan ik van m'n baas ook aan systemen mocht prutsen van tonnen per stuk. Sterker nog als die uitviel dat het tonnen per uur zou gaan kosten. Durf je dan nog een typefout te maken?
Of systemen waar je een harde plasser van krijgt zoals Quad Xeons of leuke Sun servertjes die 2 19" kasten nodig heeft. Ontzettend leuk werk overigens. 1000x interessanter dan PC's in elkaar prutsen.

En Skel, erg leuk over je 'duur' maakt niet uit. Dat komt zeker erg leuk over bij je klanten? Natuurlijk ook in jouw voordeel.
Maar mij lul je echt niet onder tafel hoor. Ik heb ook al menig systeem in elkaar gezet waarvan jij je sterkste twijfels van zou hebben. En ze draaien nu nog steeds. Duur betekend niet automatisch stabieler. Daar moet je meer voor doen. Soms is juist een B merk beter omdat die gewoon technischer geavanceerder is.

Al die benchmarks zeggen het ook al vaak genoeg. Merk A en merk B. Er zit 2% verschil in snelheid tussen en merk B is 50% duurder. Dan gaat het toch nergens over?
En weet ik dat de FPU performance van de AMD's 2800 elke willekeurige Intel van zelfde prijsklassen met 20% overstijgen. Oftewel 1 softsynt of 3FX meer op je computer. Daar ga je in het gebruik gemak van hebben. Maar niet dat hij CD's 2 seconden sneller brandt.
En stabiliteit zit nul komma niks verschil in omdat een A klasse moederbord meestal stabiel genoeg is.
En merken zeg nog niet eens alles. Neem nou de HP DVD branders. Dat zijn gewoon Philipsen met een ander plakkertje d'rop. Maar wel duurder? Da's gewoon dikke vette handel. En als je dat soort dingen weet kun je ook voor een duppie op de eerste rang zitten.

Trouwens Mac's erbij halen slaat ook helemaal nergens op. Daar hebben we al veel rellen over gehad en de conclusie was toch wel dat de verschillen voornamelijk in het OS zaten en dan nog. Er zijn zat mensen die de PC prefereren. En zelfs soms nog omdat ze met Mac's totaal niet uit de voeten kunnen. Maar dat heeft verder weinig met hardware te maken. Want Mac's hebben ook gewoon de onderdelen uit dezelfde fabrieken als de PC onderdelen gemaakt worden.

En een dikke Volvo diesel is leuk en aardig maar voor minder heb je een Passat diesel en die is stukken goedkoper. En dan kun je met het geld dat je uitspaart weer een paar synths kopen.

Het ging er om of Microwave D een deftige bak had. En ik zeg ja op het moederbord na. En dan gaan jullie hem op kosten jagen omdat hij perse iets beters nodig heeft? Pure onzin. Dit gaat gewoon goed werken.

En als je iets post in zulke draadjes probeer dan eens zonder oogkleppen te kijken en probeer mensen te helpen en ze niet jouw denkbeelden op te dringen. Dat kunnen ze altijd nog zelf beslissen. Het is immers hun investering.
 
Kijk je krabbel al terug met niet de beste :)
En boos ben ik niet zo snel hoor.
Je ben nog best wel liev :D
Maar het ging mij er ff om uit de hoogte doen zonet.
Hebben wel meer mensen last van (die vinden dat ze alles weten omdat ze met computers werken).
Dat zegt dus voor 70% wat maar meer niet he.
Bij mij op me werk zitten er ook al mensen 100 jaar maar vakmannen?
Nee hoor!
En ik ben het in grote lijnen aardig met je eens (niet helemaal hoor).
Maar daar heb ik dus geen zin in om eindeloos over te discuseren.
 
Ik had een poosje een lijfspreuk:

"Ik weet genoeg van computers om te beseffen dat de mensen belangrijker zijn"
 
Hij is echt heel groot hoor! :engel:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top