Dit word mijn muziek pc :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Microwave D

correct lid
Lid sinds
19 september 2002
Berichten
74
Locatie
amsterdam
Na wat onderzoek en veelvuldig gebruik van de zoekfunctie:) op deze site ben ik tot deze keuze gekomen voor mn pc die ik volgende week ga samenstellen. Ben alleen nog niet helemaal zeker wat betreft de processor en een paar andere zaken. Ik vroeg me af of er mensen misschien op of aanmerkingen hebben op deze samenstelling. Of is deze samenstelling in principe ok?

ps. ik ben toch niets vergeten toch?
ps2. geluidskaart heb ik al
ps3. gebruik alleen software: cubase en reason

alvast bedankt,
grussgott

013 Miditower 400W Zilver/Zwart € 45,
Lite-on 52x32x52 CD Rewriter Retail € 39
2 x DDR 512 MB - 333 PC2700 A-Merk € 85,-
Maxtor 160 GB (8MB cache) 7200r U133 € 119,-
Abit KV7 VIA KT600 Socket A U133 Sound/LAN/SATA RAID DDR € 75,-
AMD Athlon XP 2800+ (2075MHz) 333MHz 512kb SockA Boxed € 145,-
BTC Smart Office Keyboard 8192/9000/9110 PS/2 € 19,-
Asus ATi Radeon 9600SE 128 MB TV-out/DVI € 79,-
CPU Glacialtech Igloo 2450 Socket A/370 € 19,-
Logitech Cordless Mouse PS/2 & USB € 25,-

Totaal 735,- euro's
 
maar 1 HD ?

Ik mag graag met (minimaal) 2 schijven werken: een C: en een schijf voor de opnames e.d.

Doe je ook nog iets met je SATA ?
 
1. probeer 400mhz RAM te krijgen
2. probeer ook een snellere bussnelheid van je processor te krijgen

denk erom Audio is realtime dus het gaan niet alleen om de hoeveelheid maar ook om de snelheid!
 
Origineel geplaatst door gemmetje
maar 1 HD ?

Ik mag graag met (minimaal) 2 schijven werken: een C: en een schijf voor de opnames e.d.

Doe je ook nog iets met je SATA ?


euhhm..... wat is SATA, of vraag ik nu iets heel dom?
 
Een heel netjes uitgekozen systeempje.

Qua moederbord vraag ik me af of een VIA chipset wel handig is. Ze hebben een niet al te goed verleden met bepaalde geluidskaarten. Dus zou ik zeker even nazoeken of dat wel dan gaat lukken. Een goed alternatief qua moederbord is dan een Asus Nforce2 (Deluxe) moederbord. Kost maar een paar 10tjes meer, maar ik denk dat het het waard is.

En wat Hansbakker zegt is leuk maar snijdt weinig hout in de praktijk. Voor gamen is het misschien wel beter maar muziek valt dat reuze mee. Dan helpt een snellere processor meer.

En SATA is de opvolger van IDE maar voor jouw absoluut niet interessant omdat het niet sneller is.
Een 2e harde schijf is misschien wel handig maar die heb je niet perse nodig.
 
Ik zou je aanraden om een seagate barracuda harde schijf te nemen omdat die fluisterstil zijn. Anders zit je binnen twee jaar misschien met een pc die jankt als een hond... (Ik word persoonlijk nogal opgejaagd van achtergrondlawaai, vandaar deze tip.)
 
KT >> ???

KT >> ???

Origineel geplaatst door fuse
Een heel netjes uitgekozen systeempje.

Fuse, het wordt eens tijd dat je stopt met mensen de foute weg op te sturen.

Via KT chipset ??? AMD ? Nforce ? Komaan zeg. Allemaal het zelfde : absoluut te mijden.
Maar doe gerust zo verder, mij niet gelaten. Straks wel niet komen huilen over problemen.
Wil je nou een gamebak of wil je op een "ernstige" basis muziek gaan maken met een betrouwbare "computer" ?
Dan kan je beter uitkijken naar een 2de hands Dell als je budget gaat bepalen dat er geen centen zijn voor Intel, PLextor, Kingston,Adaptec en noem maar op.
Ik weiger pertinent de bouw van dit soort "audio" PC's met alle door jou opgesomde onderdelen.
Gelukkig heb ik dan ook geen ontevreden klanten. Maar ik weet wel waarom. 15 jaar ervaring misschien ?
 
Laatst gewijzigd:
Gebruik de zoekfunctie van dit forum en dan kom je achter dat je geen VIA moet kopen.

:doei:
 
Ik heb ook net wat in mekaar geflanst

-Asus p4p800 deluxe mammabord
-P4 2,8 1mb 800 mhz bus
-1024 mb ram kingston
-2 10k rpm sata raid schijven als raid 0 voor audio
-simpele 7200 toeren schijf 80 gig voor programmatuur
-dvdwriter overgezet 1 speed voor de backup
-scsi 160 kaart voor nog meer schijven in de toekomst
-Matrox g550

En een geluidskaart en midi interface heb ik al
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb ook net wat in mekaar geflanst


Dit valt bij mij onder het betere flanswerk ! mooi lijstje !



ik denk dat zelfs skeletor dat niet kan ontkennen ;)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb ook net wat in mekaar geflanst

-Asus p4p800 deluxe mammabord
-P4 2,8 1mb 800 mhz bus
-1024 mb ram kingston
-2 10k rpm sata raid schijven als raid 0 voor audio
-simpele 7200 toeren schijf 80 gig voor programmatuur
-dvdwriter overgezet 1 speed voor de backup
-scsi 160 kaart voor nog meer schijven in de toekomst
-Matrox g550

En een geluidskaart en midi interface heb ik al

Blijkbaar zitten Mono en ik op exact dezelfde golflengte. Blijkbaar zijn er nog mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn (ik heb btw hetzelfde mobo in 1 van mijn PC's...it roks !)
Het staat boven elke discussie dat dit soort configs werken zoals het hoort. Snel, stabiel en betrouwbaar !
En de Matrox : absoluut fantastisch. Dat is al jaren zo. Ik heb net mijn voet op een Gf4 MX440 Dual VGA (made in the jungle of Taiwan- 50 euro) doen belanden. Klereding. Had ik snel snel moeten kopen omdat Matrox niet voor handen was bij mijn leverancier. Niks dan probs met deze dual VGA kaart. Kwaaie klant als gevolg. Met de Matrox werkt het terug fantastisch.
 
Ik zou even oppassen met maxtor disks.

Ik heb er zelf, en ook van anderen al een hoop problemen mee gesignaleerd
ivm het geluidsniveau van die dingen. Na een tijdje hebben een aantal
maxtor disks de vervelende gewoonte om een hoogfrequente piep
te gaan geven. Als je veel moeite hebt gedaan om alle fans en onderdelen
van je PC stil te krijgen is dit echt heel vervelend.

Ik weet niet zeker of de disk die je noemt dit euvel ook krijgt; maar
je zult niet de eerste zijn die daar na een tijdje last van krijgt.
 
013 Miditower 400W Zilver/Zwart € 45,
Lite-on 52x32x52 CD Rewriter Retail € 39
2 x DDR 512 MB - 333 PC2700 A-Merk € 85,-
Maxtor 160 GB (8MB cache) 7200r U133 € 119,-
Abit KV7 VIA KT600 Socket A U133 Sound/LAN/SATA RAID DDR € 75,-
AMD Athlon XP 2800+ (2075MHz) 333MHz 512kb SockA Boxed € 145,-
BTC Smart Office Keyboard 8192/9000/9110 PS/2 € 19,-
Asus ATi Radeon 9600SE 128 MB TV-out/DVI € 79,-
CPU Glacialtech Igloo 2450 Socket A/370 € 19,-
Logitech Cordless Mouse PS/2 & USB € 25,-

Neem aan dat zo'n 800 euro ook je budget is. In dat geval is dit niet zo'n vreselijke keus maar het kan beter voor een beetje meer. Anderzijds hoeft het denk ik ook niet zo'n high-end pc te zijn want ik neem dat je niet met pro-tools 52 sporen 24/96 op gaat nemen, dat is dan natuurlijk andere koek!! Gewoon pakken die pc dus en er veel plezier aan beleven. Is je budget toch wat hoger, investeer desnoods in een betere geluidskaart mocht je die nog niet hebben.

Succes,
gr. Mario
 
Re: KT >> ???

Re: KT >> ???

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Fuse, het wordt eens tijd dat je stopt met mensen de foute weg op te sturen.

Dat het geen Intel is mag jouw dan niet zinnen, maar het is gewoon een leuk systeempje. Op het moederbord na dan.

En wat computers betreft is er geen ideale computer. Dat jij je wilt indekken met dure componenten OK. Maar zelfs die vallen en staan nog bij de goede drivers en BIOS.

En ik zit al meer dan 22 jaar met computers te klooien en heb er zelfs voor gestudeerd en mee in de praktijk gewerkt als systeembeheerder en ontwikkelaar (bij oa Tulip Computers Nederland nv). Denk je nou dat je indruk kan maken door als autodidact met wat ervaring te presenteren? Je mag m'n CV wel een keertje lezen als je wilt.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top