• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

verkocht Motif ES8 en andere spullen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hover

-
Lid sinds
16 Maart 2002
Berichten
3.944
Locatie
Sint-Niklaas
Uiteraard is de synthesizer VOLLEDIG in orde. Wat hoort er allemaal bij:

  • uiteraard de Motif ES8 zelf
  • 2 x 256 MB RAM zodat je de sampler volledig kan gebruiken
  • 1 Smartmedia kaart waarop je al jouw instellingen kan bewaren (kan ook op een USB-stick natuurlijk) Ideaal voor verschillende ALLFILES te bewaren/in te laden en vooral voor AUTOLOAD
  • 1 zilvergrijze, kunstof afdekhoes om het stof weg te houden.
  • de handleidingen (genoeg leesvoer voor de komende dagen/weken)
  • de DVD met daarop de video handleiding (goed voor zo'n 3 uur kijkplezier)
  • de cd's met daarop de nodige editors en ... ook de volledige S90ES triple strike piano samples en nog ander leuk spul.
  • PLG150-AP piano plug-in board waarmee je 32 extra stemmen aan de polyfonie toevoegd : dus totale polyfonie is dus 128 + 32 = 160. Noot: de 32 stemmen zijn wel exclusief te gebruiken met deze kaart. Je kan deze dus niet gebruiken voor de interne synthengine.
Uiteraard is verzenden geen optie gezien het gewicht van de Motif ES8. Ik kom hem, gratis, persoonlijk brengen. Zo kan je trouwens alles eerst nog nazien.

Indien nodig, krijg je ook de nodige uitleg om alles te bedienen. Ik ken de Motif ES 'als mijn broekzak'.

Reden van verkoop:
Ik heb net een nieuwe S90XS gekocht omdat ik binnenkort vaker diverse podia onvelig ga maken en dan is het 'lichtere' gewicht van een S90XS t.o.v. een bakbeest zoals een Motif ES8 echt wel een verademing.

Op dit ogenblik is mijn ES8 volledig uitgebreid met 3 PLG150-kaarten en een mLAN-kaart maar deze krijg je er NIET bij behalve dan de PLG150-AP kaart. Ik behoud deze omdat ik wellicht de pattern sequencer niet kan missen en een Motif ES 6 ga overnemen. (al kan ik nog van gedacht veranderen).

Aarzel niet om vragen te stellen, ik tracht steeds zo snel mogelijk te antwoorden.

Er is geen haast bij. Zo heb ik ruim de tijd om de nodige Voices en Performances van mijn ES8 na te maken op de S90XS.

Oh ja: de prijs natuurlijk: 1200 euro

Ter info:
Ophalen is niet mogelijk. Ik heb al te vaak vruchteloos op kopers zitten wachten en dat vind ik niet zo tof.
Ik ben niet te vinden voor een ruil met andere synths aangezien ik reeds voorzien ben.

Geef bij jouw reactie ook alvast de stad (of dorp) waar je woont zodat ik alvast enkele data kan opgeven waarop het voor mij mogelijk is om langs te komen. Normaal tracht ik steeds binnen 24u de spullen te leveren. Dan hoef je niet lang te wachten.
 
Last edited by a moderator:
Even mezelf verbeteren: De PLG150-AP kaart heeft 64 stemmen (en niet 32). Nog beter dus.

Ook te koop: enkele PLG150-kaarten:

Yamaha PLG150-DX (DX7 in kaartvorm) waarin je alle bestaande DX7-patches kan droppen en dat zijn er wel wat.
Yamaha PLG150-AN (AN1x in kaartvorm maar dan 5 noten polyfoon)
Yamaha PLG150-AP (64 noten polyfoon)
Yamaha mLAN16E : wat is dit?

Het loopt niet echt storm maar dat had ik ook wel verwacht. Zo heb ik zelf ruim de tijd om van alles afscheid te nemen.

Nog even wat prijzen:

Yamaha Motif ES8 zonder PLG150-AP: 1000 euro (wordt niet verstuurd maar gebracht in BE en NL)
Yamaha PLG-kaarten: 125 euro per kaart (inclusief verzendingskosten naar BE en NL)
Yamaha mLAN16E: 200 euro (inclusief verzendingskosten naar BE en NL)

Als je vragen hebt, laat maar komen.
 
UPDATE:

De volgende spullen zijn verkocht:

- Yamaha PLG150-AP
- Yamaha PLG150-DX
- Yamaha PLG150-AN
- Yamaha mLAN16E
- 2x256 MB RAM

Nog wat spulletjes aangetroffen die 'onnodig' ruimte in beslag nemen:

Software: Notator SL voor Atari

De voorloper van Logic. De software is in het Engels maar de handleiding is volledig nederlandstalig.
Uiteraard is het een origineel exemplaar en zit ook de dongle erbij.
Ook de ExPort zit er bij zodat je jouw Atari uitbreidt van 1 poort met 16 MIDI-kanalen naar 4 poorten met telkens 16 kanalen.

Wat is Notator?

Boek : "MIDI, muziek en computer - Theorie en praktijk" van Kluwer

Duidelijke en grondige uitleg van het MIDI-protocol - gewoon in het Nederlands.

Boek : "MIDI in theorie en praktijk met zelfbouwprojecten" van Elektuur

Wellicht meer voor de soldeerguru's aangezien het boek op zelfbouw gericht is met o.a. ook broncode voor toepassingen voor Commodore 64 en Atari. De benodigde onderdelen zijn wellicht nog steeds makkelijk verkrijgbaar aangezien Doepfer nog steeds springlevend is.

Boek : "MIDI - computers synthesizers en studio apparatuur" van Shiva stichting

Heldere introductie in de wereld van MIDI en computers. Naast MIDI worden ook andere onderwerpen besproken die in een studio nodig zijn waarbij een Atari computer centraal staat.

Boek : "Synthesizers" van Kluwer door Hans de Vries

Duidelijke uitleg van subtractieve synthese met daarnaast ook een overzicht van enkele synthesizers van 'het moment'. Het synthesizeroverzicht eindigt bij de introductie van de Yamaha DX7. Op dat ogenblik een nog vreemde eend in de bijt.

Nog even wat prijzen:

Yamaha Motif ES8 : 1000 euro
Notator SL : 75 euro
Boeken : 25 euro per boek

Prijzen zijn allemaal inclusief verzendingskosten naar België of Nederland. De Motif ES8 wordt gewoon gebracht zonder extra kosten. Voor de boekjes geef ik echter de voorkeur aan ruilen met een ander boek i.v.m. synthesizers. Boeken in het Nederlands, Engels en ook Frans zijn prima.

De Motif ES8 wil ik ook graag ruilen met een Motif ES6.
 

Attachments

  • MIDI Kluwer front.jpg
    MIDI Kluwer front.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 74
  • MIDI elektuur front.jpg
    MIDI elektuur front.jpg
    25,2 KB · Bekeken: 78
  • MIDI Shiva front.jpg
    MIDI Shiva front.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 75
  • HansdeVries front.jpg
    HansdeVries front.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 76
  • Atari-C-Lab-Notator-SL-MIDI-Sequencer-Review-Help.jpg
    Atari-C-Lab-Notator-SL-MIDI-Sequencer-Review-Help.jpg
    21,7 KB · Bekeken: 75
Kleine update:

Boek "Synthesizers" is vandaag vertrokken naar ... Hans de Vries zelf :okdan:

De rest is er nog. Motif ES8 te koop of ruilen met één van onderstaande en wat 'bijleggen'.

  • Bij voorkeur een Motif ES6 (zonder uitbreidingen - die heb ik al)
  • Waldorf Blofeld (niet de keyboard versie)
  • Yamaha SY99 (nog niet zeker)
  • Access Virus Snow (nog niet zeker)
Blofeld
 
Veel te druk met andere dingen tijdens de afgelopen weken waardoor ik even geen tijd had om me met mijn verkoop van mijn spullen bezig te houden.

Update:

Te koop aangeboden:

Yamaha Motif ES8

Wat hoort er allemaal bij:


- uiteraard de Motif ES8 zelf die volledig in orde is
- uitgerust met 512 MB RAM
- 1 smartmedia geheugenkaart
- uitgerust met de mLAN16e kaart
- uitgerust met de PLG150-AN kaart (aka de AN1x op een kaartje)
- uitgerust met de PLG150-DX kaart (aka de DX7 op een kaartje)
- 1 zilvergrijze, kunstof afdekhoes
- 1 Quiklok statief type Double X voor 2 klavieren. Stevig genoeg voor deze Motif ES8
- de originele handleidingen (zijn netjes bewaard)
- de ebooks 'Commanding the Motif' (beide delen) waarmee dieper in de Motif ES kan graven. (netjes in kleur afgedrukt)
- de CD-ROM's met de nodige software waaronder ook de sample CD-ROM met de bekende Triple Strike piano samples van de S90ES en meer.
- 1 video tutorial op DVD: goed voor zo'n 3 uur kijk- en luisterplezier.

Verzenden is absoluut niet mogelijk. Ik kom hem, gratis, persoonlijk brengen. Zo kan je trouwens alles eerst nog nazien.
Indien nodig, krijg je ook de nodige uitleg om alles te bedienen. Ik ken de Motif ES 'als mijn broekzak'.
Als je reageert, zeker jouw woonplaats vermelden of de stad waar ik de Motif ES8 naartoe zou moeten brengen.

Zelf ophalen heeft niet mijn voorkeur maar voor deze week wil ik wel een uitzondering maken. Maar dan moet je ten laatste zondag langskomen.
Vanaf volgende week ben ik weer veel 'op de baan' en is thuis afspreken wat moeilijker).

Prijs: 1250 euro. Het mag ook meer maar zeker niet minder.

Als je interesse hebt dan moet je zeker niet te lang wachten aangezien ik na zondag even geen tijd meer zal hebben en de Motif binnenkort gewoon zal inruilen op wat ander speelgoed.

Vergeet zeker niet om jouw locatie te vermelden zodat ik kan inschatten wanneer ik precies zou kunnen langskomen.

Nou, wie wil er een Motif ES8 met zeer interessente uitbreidingen?


Ben ik te vinden voor een ruil? Jazeker, maar enkel voor het volgende:

1) Virus TI desktop of keyboard (geen Polar of Snow). De versie is voor mij niet belangrijk dus zowel de eerste TI of de huidige TI2 zijn voor mij interessant.

2) Nord Lead III
3) Nord Wave
4) Waldorf Blofeld (desktop versie)
5) Roland V-synth versie is niet zo belangrijk maar moet wel de toetsenversie zijn.

Bij ruil mag je zelf een voorstel doen wat de eventuele opleg betreft.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top