Welke software moet ik nemen?

Ollie94

BOING BOEM CHACK
Lid sinds
3 november 2008
Berichten
159
Locatie
Belgie
Hey!

Ik ben van plan om met mijn kerst/nieuwjaar-geld een softwarepakket te kopen.
Tot nu toe heb ik nooit iets echt serieus opgenomen, dus was de garageband op m'n laptop genoeg om in 1 a 2 takes op te nemen met wat galm ofz...
Nu wil ik wat serieuzer beginnen opnemen. Maar welk programma moet ik kopen? Logic, Cubase, Pro Tools, Record, ...
Ik heb ableton 8,btw. Maar die gebruik ik alleen sequencer om mijn synths via MIDI te besturen, niet om op te nemen.

Ik heb al een tijdje bij iemand met Logic Pro gewerkt. Ik vond het vreselijk! Het was een beetje veel te uitgebreid naar mijn zin. De bedoeling is om plezierig, goed, simpel, op te nemen. Ik weet niet of Express totaal anders is, zodat het toegankelijker is...

Een paar uitgaves van Interface magazine geleden stond er een heel goede bespreking van Pro Tools LE. Is dat wat toegangkelijker en toffer?

Ik heb ook Cubase LE op m'n mac staan die ik bij mijn geluidskaart heb gekregen. Hiermee ben ik nu wat mee aan het experimenteren, maar vind ik (tot nu toe) nog niet schitterend.

Record heb ik nog niet getest ofz, alleen wat over gelezen...

Misschien toch even.
Ableton heb ik tot nu toe ervaren als een prachtige sequencer waarmee ik mijn SH101 enz sequence. Het is zo goed omdat ik 10 baslijntjes maak, 10 drumpatronen, ... en dan lekker kan "jammen".
Opnemen heb ik al wel eens geprobeert, maar het arrangement view is voor mij heel verwarrend.
Misschien doe ik het gewoon niet goed. Als ik het boek eens goed lees of een masterclass in Trix volg kan ik mss dit toch gebruiken.
Zou wel handig zijn want dan kan ik voor een nieuw synthje sparen :biertje:

Misschien even in het kort. Zou leuk zijn om een programma te hebben waarmee je kan werken op de Garageband "feel". Maar wel met natuurlijkere en betere effecten, geluidskwaliteit, mogelijkheden, ...
Het is in ieder geval niet de bedoeling dat ik 300 euro's uitgeef aan een softwarepakket. 150/200 euro is de max...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Oliver

ahja, ik heb een mac :okdan:
 
Met jou gestelde maximum vallen een aantal paketten sowieso af en dat maakt het toch weer overzichtelijker.

Waarom begin je niet met Reaper. Dat is gratis, maar ik weet niet of daar een Mac versie van is.

Paul
 
Hey!

Ik ben van plan om met mijn kerst/nieuwjaar-geld een softwarepakket te kopen.
Tot nu toe heb ik nooit iets echt serieus opgenomen, dus was de garageband op m'n laptop genoeg om in 1 a 2 takes op te nemen met wat galm ofz...
Nu wil ik wat serieuzer beginnen opnemen. Maar welk programma moet ik kopen? Logic, Cubase, Pro Tools, Record, ...
Ik heb ableton 8,btw. Maar die gebruik ik alleen sequencer om mijn synths via MIDI te besturen, niet om op te nemen.

Ik heb al een tijdje bij iemand met Logic Pro gewerkt. Ik vond het vreselijk! Het was een beetje veel te uitgebreid naar mijn zin. De bedoeling is om plezierig, goed, simpel, op te nemen. Ik weet niet of Express totaal anders is, zodat het toegankelijker is...

Een paar uitgaves van Interface magazine geleden stond er een heel goede bespreking van Pro Tools LE. Is dat wat toegangkelijker en toffer?

Ik heb ook Cubase LE op m'n mac staan die ik bij mijn geluidskaart heb gekregen. Hiermee ben ik nu wat mee aan het experimenteren, maar vind ik (tot nu toe) nog niet schitterend.

Record heb ik nog niet getest ofz, alleen wat over gelezen...

Misschien toch even.
Ableton heb ik tot nu toe ervaren als een prachtige sequencer waarmee ik mijn SH101 enz sequence. Het is zo goed omdat ik 10 baslijntjes maak, 10 drumpatronen, ... en dan lekker kan "jammen".
Opnemen heb ik al wel eens geprobeert, maar het arrangement view is voor mij heel verwarrend.
Misschien doe ik het gewoon niet goed. Als ik het boek eens goed lees of een masterclass in Trix volg kan ik mss dit toch gebruiken.
Zou wel handig zijn want dan kan ik voor een nieuw synthje sparen :biertje:

Misschien even in het kort. Zou leuk zijn om een programma te hebben waarmee je kan werken op de Garageband "feel". Maar wel met natuurlijkere en betere effecten, geluidskwaliteit, mogelijkheden, ...
Het is in ieder geval niet de bedoeling dat ik 300 euro's uitgeef aan een softwarepakket. 150/200 euro is de max...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Oliver

ahja, ik heb een mac :okdan:

Ableton heb je al dus? Dan lijkt me die 300eu niet nodig. Heb je namelijk al 500 daarvoor uitgegeven en is de keus al gemaakt...
 
Waarom niet gewoon Ableton, als je dat toch al hebt? Zijn er genoeg die dat doen. Moet je je indd misschien even in verdiepen. Maar in mijn ervaring (en velen met mij) is Ableton Live een vrij intuïtief programma.

Verder is Cubase Essentials 4 wel voor die prijs te verkrijgen. Ik heb LE4, werkt prima! Ga daar ook eens mee stoeien.
Ik denk dat elk softwarepakket wel zijn sterktes/zwaktes en gemakkelijkheden/moeilijkheden heeft.
 
ik kan TS wel begrijpen met dat arrangement view. het werkt toch anders dan je gewend bent met DAW's als Cubase, Pro Tools, etc etc. Om live los te gaan met clips is het dan wel weer zeer relaxt. Daar is geen betere in te vinden ;)
 
Back
Top