Welke sequencing software?

spookkoops

Plaats voor een geweldig
Lid sinds
4 december 2005
Berichten
540
Locatie
Eext
Jaaah, wat een vraag weer zullen de meesten denken! Edoch voor een beginneling is de softwarejungle zowat niet te overzien dusss vandaar de vraag:

Wat is nu een goede keuze voor sequencing software?

Voordat ik me bezighield met muziek/muzak waren de enige namen die bleven hangen Cubase en Cakewalk maar de keuze is enorm (relatief gezien!). Zelf maak ik gebruik van Reason maar daarbij heb ik het idee dat wanneer ik mijn eigen synth wil opnemen ik dat via Rewire naar Cubase zou moeten doen (evenzo voor me kleine drumcomputertje). Echter, andere mensen bejubelen Ableton live en anderen verafgoden Logic, pro tools, Traktion, Nuendo etc etc etc etc......

- Wat is een verstandige keuze voor een beginneling / hobbyist (met bijbehorende krappe beurs)?
- Wat zijn jullie ervaringen met bovengenoemde progjes?

Van mijn kant moet ik nog aardig wat leren over produceren en tevens een hele grote zak met geld vinden of een omaatje overvallen :)

Alvast mijn dank!

P.S: gelieve naar eigen inzicht punten en komma's toe te passen :P
 
Van de meeste sequencers kun je een demo downloaden. Probeer ze eens uit, zou'k zeggen...
 
Ik heb zelf al idd het een en ander uitgeprobeerd, maar ik heb het idee dat vele programma's misschien meer te bieden hebben dan ze op het eerste oogopslag prijs geven (vooral met weinig ervaring!).....vandaar mijn vraag wat de ervaringen zijn van anderen!
 
Ik heb ,ijzelf al voorgenomen de omaatjes met rust te laten, dus weesch gerust :)

Ik ga toch eens Ableton Live Lite checken denk ik........
 
Ableton live lite schijn je bij enkele geluidskaarten gratis te krijgen en aangezien die misschien ook wel eens vervangen mag worden..........hmmmmmm
 
En die lite versie kun je dan weer voor weinâg upgraden naar de full versie!

:D
 
Kheb de demo voor Ableton live 5 binnengehaald. Ga er mee pielen en zie wel of het iets voor mij is (kan ik lekker via de omweg idd up gaan graden!)
 
Back
Top