Hardstyle/Hardcore Lead topic

na een lange tijd radio stilte heb ik ook weer eens iets iets iets ge prutseld. alleen is it jammer dat ik waar ik nu werk nog geen goeie monitors heb, dus kan hier en daar wel iets aan missen...
 

Attachments

  • Leader.mp3
    108,2 KB · Bekeken: 65
Heb een vraagje over synths layeren:

doen jullie deze uiteindelijk exporteren naar 1 wav file en dan hier effecten (reverb/delay)(en evt. compressie) op los laten? of laat je elke laag apart staan en gooi je op elk afzonderlijk effecten?
 
Ik zal hem later nog wel afmaken!!

Hier de nieuwste van de nieuwste

Ik zal later nog een andere synth erin zetten:halleluja


 

Attachments

  • Ran-d test.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 51
  • Synthaclaus - Last Christmix.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 65
noobvraagje :o: als ik mn lead exporteer zie ik dat de ene 'kant' van mn wave veel meer piekt dan de andere kant.. (en dan bedoel ik niet links en rechts ;) maar van 1 wave)

Nou besef ik me dat ik helemaal niet het verschil weet tussen die 2 kan ook nergens op internet een logische verklaring vinden waarom dit zo kan zijn..
Was altijd gewend dat die 2 even hoog zijn.. :?

Vast wel iemand die dat weet.. ? :) En ook of dat wel of niet goed is?

voorbeeldje van een synth die ik helemaal naar rechts heb gepant heb ik bijgevoegd.. je ziet dat de bovenkant (tot +0db) veel meer piekt dan de onderkant.. (tot -6db)

Alvast bedankt.
 

Attachments

  • wav.jpg
    wav.jpg
    119,7 KB · Bekeken: 59
Hier ook even een lead van mn virus c die ik wou laten horen.

Zonder externe effecten echt puur de virus;)
 

Attachments

  • JDX ft. Sarah Maria - Live The Moment.mp3
    618 KB · Bekeken: 65
@ D-Wh!te:
Klinkt niet verkeerd! Ik zou het het hoog nog ietsje beter EQ'en en hij mag nog een tikkeltje smeriger, dan heb je een prima lead.

--
Heb nog even zitten sleutelen aan een lead sound. :)
[Edit 12:32u ...alweer een tweede revisie ook]
 

Attachments

  • Lead 05-10-10.mp3
    1 MB · Bekeken: 55
Laatst gewijzigd:
Vet gemaakt :okdan:

-------------------

Ik ben ff bezig geweest met stabs/screeches :P


Klinkt f*cking lekker :okdan:

Hoe heb je hem zo gemaximized? 8> Bij mij in FL als ik het maximaal zet, met limiter/compressor helemaal oppomp tot 0 DB staat het nog steeds 10x zo zacht als bij die van jou.
 
Klinkt f*cking lekker :okdan:

Hoe heb je hem zo gemaximized? 8> Bij mij in FL als ik het maximaal zet, met limiter/compressor helemaal oppomp tot 0 DB staat het nog steeds 10x zo zacht als bij die van jou.

Ik heb er niks speciaals mee gedaan , op de screeches heb ik wat reeverb gedaan en een beetje fast dist , en op de kick een compressor .. alleen maar om hem wat harder te krijgen :P

De kick is trouwens niet van mij , gejat van zany *D
 
De tip: " blijven proberen" is volgens mij toch de meest underrated tip die er is.
Daar leer je bij far het meest van.

Voor ruimtelijke leads zijn de unison en spread/wide functie belangrijk. Gebruik ook vooral brede galms en delays.

gr
 
De tip: " blijven proberen" is volgens mij toch de meest underrated tip die er is.
Daar leer je bij far het meest van.

Voor ruimtelijke leads zijn de unison en spread/wide functie belangrijk. Gebruik ook vooral brede galms en delays.

gr

underrated maar wel juist!:okdan:
 
Weet iemand een plugin waar je net als bij sytrus zelf je ENV en LFO lijn kan "tekenen"?

(dmv puntjes zetten ofzo..)

En die ook goed is voor screeches/stabs..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top