De Super-Detuned Sawtooth Wave sound - Who is Elvis? lead

Nou pak een SH-101 en laat het maar horen dan. Ik geloof best dat er een SH-101 gebruikt is maar dit krijg je er echt niet droog of droog met een beetje EQ uit. Het kenmerkende aan deze plaat is dat er een soort van harmonizer effect overheen ligt waardoor hij een beetje richting unison klinkt.

Kunnen we die duitser uit het filmpje er niet ff bij halen.

ps: Ik vind het trouwens vervelend als mensen aan de punt van de draaitafel draaien, om de plaat in het gareel te krijgen. Dat kan nooit goed zijn, je hebt niet voor niets een slipmat.
 
Laatst gewijzigd:
ps: Ik vind het trouwens vervelend als mensen aan de punt van de draaitafel draaien, om de plaat in het gareel te krijgen. Dat kan nooit goed zijn, je hebt niet voor niets een slipmat.
Hahaha dat werkt ook bijna niet bij een technics, moet je flink knijpen om de plaat af te remmen ;)
Vroegah met mijn eerste setje jb systems werkte dat weer wel anders stond je plaat bijna stil :D
 
Hahaha dat werkt ook bijna niet bij een technics, moet je flink knijpen om de plaat af te remmen ;)
Vroegah met mijn eerste setje jb systems werkte dat weer wel anders stond je plaat bijna stil :D
Dat hele verhaal van die SH-101 trek ik dan ook gelijk in twijfel als ik dat zie.
 
Alles wat een zaagtand heeft of pwm kan zoiets maken, anders moet je het orgel meteen terug brengen naar de winkel.
 
Nou pak een SH-101 en laat het maar horen dan. Ik geloof best dat er een SH-101 gebruikt is maar dit krijg je er echt niet droog of droog met een beetje EQ uit. Het kenmerkende aan deze plaat is dat er een soort van harmonizer effect overheen ligt waardoor hij een beetje richting unison klinkt.

Ik heb geen 101, maar hier mijn poging op een MKS-7 met onderstaande settings. Toch het filter wat gesloten met wat resonance. Verder niks bijzonders.
B.T.W. De pulse breedte op de MKS gaat verder dan op een 106. Deze stand is volgens mij hetzelfde als max op een 106. Als ik hem verder zet dan dit op de MKS, gaat hij echt door nul (zo heet dat toch?) en wordt het pulsje te smal en wordt het stil.
Het eerste stukje met een EHX Electric Mistress (een recente), het laatste stukje droog.
Zonder slides, dat mis je dan toch wel.

editor.PNG
 

Attachments

  • sample.mp3
    434,1 KB
O ja, en een beetje laag er af gehaald. Het HPF op de MKS-7 heeft maar 2 standen, aan of uit. In de 'aan' stand blijft er helemaal geen laag meer over, daarom achteraf wat laag gedempt, totdat de pulsjes er min of meer hetzelfde uitzagen als het origineel.
 
Catscan weet ook hoe het moet.



Ik heb geen 101, maar hier mijn poging op een MKS-7 met onderstaande settings. Toch het filter wat gesloten met wat resonance. Verder niks bijzonders.

Klinkt precies goed.
 
Ik heb geen 101, maar hier mijn poging op een MKS-7 met onderstaande settings. Toch het filter wat gesloten met wat resonance. Verder niks bijzonders.
B.T.W. De pulse breedte op de MKS gaat verder dan op een 106. Deze stand is volgens mij hetzelfde als max op een 106. Als ik hem verder zet dan dit op de MKS, gaat hij echt door nul (zo heet dat toch?) en wordt het pulsje te smal en wordt het stil.
Het eerste stukje met een EHX Electric Mistress (een recente), het laatste stukje droog.
Zonder slides, dat mis je dan toch wel.

Bekijk bijlage 3807292
Die slides, is dat niet gewoon de pitchbend tussen twee octaven?
 
...

ps: Ik vind het trouwens vervelend als mensen aan de punt van de draaitafel draaien, om de plaat in het gareel te krijgen. Dat kan nooit goed zijn, je hebt niet voor niets een slipmat.

dat kan totaal geen kwaad, de overbrenging vd sl1200 is magnetisch; dus je doet niks kapot. Veel mensen passen het mixen aan door de spindel af te remmen of te versnellen. En vermits die bakken al steenoud zijn en enkel stijgen in prijs, kwaliteit is tijdloos. Haha Jens Lissat begot in die video, heb jaren terug met hem ergens gegeten, hij vertelde hoeveel bootlegs hij destijds deed en hoeveel geld dat opleverde...
 
Back
Top