Mpc 4000 Vraag&Antwoord

Dan is een mixer idd wel handig.. ging er eigenlijk stiekem vanuit dat de topicstarter die al had..;)
 
beste mensen ik ben er al uit gekomen

met de vraag dus:
het kan niet met de mpc 4000

je moet het midi instrument en de mpc 4000 alebij op een versterker aansluiten

of een mixer dus met andere woorden
 
mischien weten jullie hier iets op?

De Mpc 4000

het is eigenlijk een basic vraag.
Je neemt 4 bars op

en wilt het de hele tijd door loopen

hoe is dat mogelijk met de mpc 4000
Ik weet dat je het dan moet kopieren of zo
Maar hoe?
 
Heb je de MPC4000 illegaal gedownload ofzo? ;-)

Dit staat gewoon in de handleiding. Zoek even op de "loop" of "looping" met betrekking tot sequences (niet samples).
 
main screen
loop: on
 
Iligaal gedownload nog wel
hahah nee deze keer niet:P

Maar ben er al achter gekomen

gewoon naar bars gaan
en dan daar op window drukkken
kom je in andere pagina terect en daar kan je kiezen

copy delete en zo voort
Maar toch bedankt:P
 
Ik snap niets van wat je bedoelt..

Het loopen van een sequence heeft niets met kopieren te maken.. Maar goed..

Je zet gewoon loop op "on" niet meer en niet minder...
 
dat bedoelde ik niet

ik heb bijv 4 bars en wil 8 bars?

Maar ben er al uit gekomen

Trouwens heb je de mpc 5000 jij?
 
Ahh zo.. dan was je niet echt duidelijk.. ;)

Maar dat kan door copy te doen ja..

Ik heb idd de MPC 5K..
 
en goeie machine ..goeie functies?

Yup! Absoluut een hele goede machine.. Sequencer is superstrak zoals je mag verwachten van een MPC en hij heeft echt alles wat je kan wensen in 1 bak..

Hij heeft wel wat specs die lager zijn dan die van de 4K, maar daar krijg je andere dingen voor terug.. dus na de afweging welke specs ik belangrijker vond.. Werd het de 5K en daar heb ik geen spijt van!

Superding net als de 4K
 
oke ik heb lang zitten twijfellen ...of ik nou de 4k moest halen of de 5k
Maar mag ik vragen wat het verschil eigenlijk is en wat de 5k bijv weer heeft wat de 4k niet heeft ik heb wel begrepen een synth
 
Het wordt een beetje off topic.. maar je was zelf de starter.. dus maakt nie uit..

De 5K heeft bijvoorbeeld als extra's:

- Ingebouwde VA Synth (tweaken is niet zo makkelijk als een losse hardware synth, maar er zitten toch echt behoorlijke geluiden in als je er even aan werkt..
- 8 outputs
- Harddisk recording (meteen opnemen en mixen naar de harde schijf)
- Veel q link knoppen/schuiven

De 4K heeft echter enkele specs die beter zijn, zit m vooral in de samplerate en het geheugen.. De 5K heeft maximaal 196 MB (met extra 128 MB kaart geinstalleerd) geheugen, terwijl de 4K tot bijna 500 kan..

Heb nog nooit last gehad dat ik tegen de beperking van de geheugenopslag kwam, want meestal heb je daarvoor toch al het maximale aantal programs geladen, en kon er dus toch al niets meer bij..

Er zijn vast meer verschillen, maar dit is wat ik zo ff kan bedenken!
 
Klnink goed !!!!

ik zelf ben net een beginner wat betreft de mpc

dus ben altijd wel benieuwd naar meningen van andere mensen.
Maar oke klink dik die va synths
 
De sampling rate van de 4000 is hoger en vooral de sampler is meer een akai S serie sampler in die zin dat je er flink de beest kunt uithangen met multi-samples voor ultra realistische piano's bv met meerdere velocity layers etc etc. En na de samples gaat daar een complete synth engine overheen.

De 5k is meer zoals de 1000 en 2500 (met het orig akai os, jj os is een ander verhaal). Sampler is bedoeld voor drums/phrases en loops met wat simpelere parameters daaran vast. Dan heb je wel weer die aparte synth erop zitten.

Even los van het feit dat de 5000 eigenlijk de 3500 had moeten heten (was ook de bedoeling en op diverse plaatsen in de originele handleiding waren ze vergeten om 3500 te vervangen door 5000) is de MPC 4000 de vreemde eend in de bijt van de MPC serie.
 
4000 heeft dus ook 8 uitgangen (vaak niet standaart)
je kan ook nog adat board erin gooien (als je de analoge uitgangen erin hebt dan worden die gemirrored naar die adat board, heel handig voor tracking etc)
 
De MPC-4000 is wel lastig te doorgronden, zeker zonder handleidingen.
Ik heb af en toe te lang moeten zoeken.
Het verschuiven van sporen per klok of het kopiëren van maten vind ik niet echt intuïtief. Je moet vaak de window-knop indrukken om te kijken of de functie die je zoekt, misschien daarachter zit. Bij een klein aantal sequencers (Roland MC-500, Kurzweil K-2500) kun je ineens een controllernummer van een heel spoor vervangen door een andere. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als je ene aangesloten synth vibrato aanstuurt met aftertouch en een andere, zoals de Little Phatty, met het modulatiewiel. Ik verwacht zoiets ook bij een vlaggeschip als de MPC-4000, maar helaas..
Maar deze nadelen wegen niet op tegen de vele voordelen...
 
Back
Top